Ga naar inhoud
  • 0

elektrische stoel


ids30postma

Vraag

Nieuwe kabelboom aangesloten van Vagtechniek, er toen gebeurde er helemaal niks, 3 kabels aangesloten in de zekeringkast met de zekeringen 30,15 en 10, zwart/rood aangesloten voor can high en low, en er gebeurde helemaal niks, toen de oude stoel weer terug geplaatst en die deed ook helemaal niks, mijn vermoede is dat de kabelboom verkeerd gemaakt is, althans de puls en de massa.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Onderaan de bekleding is een soort plastiek latje gestikt.(achterkant van de zetel) Dit latje klikt in een plastiek gootje die op het frame van de stoel zit. Als je dit eruit haalt heb je al een vrij stuk aan de achterkant. Je kan eventueel ook het stuk van de voorzijde doosteken tussen de spleet van de rugleuning en de zitten naar vooren toe. Dan kan je een deel van de zetel hoes naar boven schuiven. De rest van de bekleding zit vast met ogen die rond een barretje die in de zetelmousse zit. Maar mogelijks is dit niet nodig. Je kan al kijken hoe ver je komt met gewoon het onderste eens los te doen.

zitten de motoren onderaan of halverwegen (je hoort wel een motor heel zachjes brommen kan het zijn dat die mechanisch vast zit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

he peter hartelijk dank voor deze informatie meerdere personen zeggen dat je de stoel er in geheel uit moet halen maar de foto's zeggen in tegen deel (heb jij het ook al eens uit elkaar gehaald) ik denk dat het te maken heeft met uitdrogen van de kabels waar om hij het niet doet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de bekleding er al eens af gehad van mijn comfortline zetels destijds.

Maar niet echt met de lendesteun bezig geweest - wel even gekeken hoe het ongeveer werkte. Was om de airbags over te zetten naar de vol leder zetels.

Kan goed zijn dat het daar door komt maar heb tijdens het zoeken ook een foto gezien van een opengemaakt reductiekastje dat aan de motor gekoppeld zit en hierin waren alle plastiek tandwieletjes gebroken. Kan de foto even niet terug vinden.

De stoel eruit hoeft niet volgens de foto's maar het werkt wel stukken makkelijker als deze eruit is.

Op zich ook niet zo veel werk om deze eruit te halen. Kwestie van de 4 multi torx bouten uit de sledes te schroeven en alle connectoren los te halen.

Dan kan de stoel eruit. Eens eruit het contact niet aan zetten aangezien de airbag computer dan een fout zal genereren en deze enkel met VCDS te resetten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de rugleuning motoren werken weer het bleek toch dat de binnen kabel vast zaten daar waar de binnenkabels er uit komen zat het vast geroest.Dus de motoren waren nog goed van daar dat ik een weerstand meten kon het niet anders zijn. ik trok ze met een tang los drukte op de schakelaar en het werkte weer,Goed in gevet en in gespoten de bekleding aan de onderzijde weer dicht gemaakt alles bij mekaar 2 uur werk peter bedankt voor het advies groetjes peter

aangepast door witse
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je nog geen zetelverwarming hebt zal er nog geen bedrading liggen hiervoor-kant auto dan. De bedrading die nu in de stekkers zitten zijn voor het zetelcontact, airbag, voeding voor de elektrische verstelling.

 

De kleuren kunnen misschien verschillen maar de pinbezetting is altijd hetzelfde.

 

Als je toch een schema wil van 2008 dan kan ik je niet verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gewoon de bedrading zelf uitgepluisd en de bedrading van de airbag aangepast. Maar dan ga je meer nodig hebben dan alleen het schema van de zetelverwarming maar ook deze van de zetel zelf en van het airbag systeem.

Ikzelf heb de conversie van comfortline stof naar full leder met memory en RSE al achter de rug dus ik heb niet echt meer een schema nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

he peter ik heb een schema gevonden ik laat het je weten of die gaat werken maar ik heb nog een vraag weet jij waar de regel apparaat boordnet te vinden in mijn passat anders moet ik veel loshalen

boordnet zit net boven de pedalen. Je hebt naast het stuur links een opbergvakje, als je dit eruit haalt dan zie je de voorkant van het boordnet.

 

om aan de connectoren te kunnen moet je de plastiek plaat boven de pedalen losmaken (3 torxen aan de voorkant) en dan kan je aan de connectoren (moet je wel even op de rug gaan liggen hiervoor en veel ruimte moet je niet verwachten  :mrgreen: 

om de connectoren los te halen moet je de rode pal op het boordnet verschuiven vooraleer je de connectoren kan ontgrendelen.

in dit topic zie je een beetje hoe je aan het boordnet kan komen

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=152

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is trouwens punt 1 dit heeft te maken met sturing via de cambus dat die hem vrijgeeft (stoelverwarming)

12-polige stekker C pin 1

pin die erin moet is een 000 979 025E

bordnetz_pinout.png

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden