Ga naar inhoud
  • 0

3B TDI lekt opeens olie.


Jbrunet

Vraag

Beste Forummers, sinds kort lekt mijn Passat 3B TDI sedan opeens olie. En eigenlijk best nog wel aardig ook.

Elke keer als hij ergens heeft gestaan zie je een olie plek op de grond aan de voorkant van het linker voorwiel.

Zo te zien komt het van de voorkant van de wielbak vandaan. Althans daarboven lekt het ergens en komt het

daar dus eruit.

 

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn.?

 

Dank en mvgr, JeffBr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar zit de intercooler, zou best kunnen dat de olie daar vandaan komt, de lucht die die vanaf de turbo naar de intercooler loopt is altijd wat voorzien van oliezweet uit de turbo, en dat is het laagste punt. Wanneer de boel daar niet meer lekker afdicht wil er nog wel eens wat lekkerij optreden, meestal slangklem oid die niet meer lekker is. Geen last van vermogensverlies oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt Upseel, jezeker heb ik daar ook veel last van de laatste maanden. Zo'n half jaar terug begon in eerste instantie de motor onderin bij het optrekken aardig in te houden om vervolgens als een speer weg te vliegen. De laatste tijd (vooral bij vochtig weer) waren er dagen dat de turbo helemaal niet meer meedeed en pas na een behoorlijke rit en een keer de motor uit en weer aan gezet weer meedeed. en een andere keer weer met flink inhouden. Enkele maanden terug heb ik de LMM vervangen en nadat ie eerst helemaal niet meer vooruit kwam, kwam het vermogen later weer helemaal terug. Vrij snel daarna weer dat inhouden onderin. In de loop van de tijd is het weer wisselend geweest. Bij vochtige dagen soms helemaal geen vermorgen en soms weer bijna als vanouds. Het luchtfilter is ook vervangen. Ik snap het niet meer.

Kan het dan iets met de intercooler te maken hebben.?

 

Dank en mvgr, JeffBr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedoelde eiogenlijk continue inhouden, als luchtslang aan intercooler lek is of gescheurd kan dat de olietroep verklaren, en als de lekkerij groot genoeg is mis je ook een behoorlijk stuk turbodruk dus vermogen. Lijkt erop dat het bij jouw toch iets anders ligt, zou iig even kijken naar intercooler aansluitingen, bodemplaat eronderuit en dan kun je er al bij vanaf de onderkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou eens naar een deftige garage gaan om het een en ander na te lopen , zo te zien heb je wel wan meer dingen last

en het kan zijn door het olie lekken dat er iets mis is met de turbo , , zo elke keer een plasje is echt teveel hoor , hier en daar een drupje daar kan ik nog bij leven ( wel niet bij de mijne )

kun je niet een naar jeroen rijden of naar jos br

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even opkrikken... Alle plastice kappen eraf en kijken waar de olie vandaan komt.. Had zelf een gescheurde carterpan, maar de olie kwam langs me voorwiel naar buiten. Door die kappen werd het daar heen geleid.

 

Dus even goed herleiden waar de olie vandaan komt, want het zoekt inderdaad eerst het laagste punt op, voordat het gaat druppen;)

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden