Ga naar inhoud

Jbrunet

Members
  • Aantal items

    41
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

0 Neutral

Over Jbrunet

  • Verjaardag 28-03-1955

Profile Information

  • Plaats
    Uithoorn
  • Naam
    Jeff Brunet de Rochebrune

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Beste Forumleden, hierbij een hersenkraker voor de DieHards: Ik had erg veel last van trillingen in de voorwielen van mijn Passat 3C variant 2.0TDI Om dit op te lossen zijn nieuwe Michelin banden gemonteerd (oude banden moesten toch vernieuwd worden) en tegelijk de velgen nagekeken die niet krom zijn. Dit hielp niet. Daarna zijn alle rubbers van alle draagarmen aan de voorkant vervangen (sommigen waren al goed versleten). Dit was het ook niet en toen hebben we de aandrijfassen vervangen. Dit was het ook niet en na wat meer gepuzzeld te hebben zijn alle wiellagers vervangen en dat bl
  2. Niemand die hier iets van weet.? Jeff.
  3. Door een aanrijding zijn de linker curtain en stoel airbags eruit gekomen. Verder nog schade aan de linker achterophanging. Ik wil deze (laten) repareren en heb alle benodigde onderdelen (sloperijen) op de Airbag regelunit na. Ik ben even naar Maas in Uithoorn geweest om het artikelnr van de Airbag regelunit te weten te komen. Daar vertelden ze mij dat (hoogstwaarschijnlijk) de airbagregelunit niet te hergebruiken is in een andere auto. Dit omdat hij eenmalig ingeleerd is op de betreffende (eerste) auto, en dat dit daarna problemen op zou leveren. Op mijn zoektocht erna kreeg ik sowies
  4. Na deze week de zoveelste reparatie van dit jaar te hebben wil ik graag even zeggen hoe tevreden ik met mijn huidige Passat 3C combi ben. 2 jaar geleden overgenomen van een kennis die deze weg deed omdat hij zelf een nwe Polo ging rijden en tegelijkertijd voor zijn vrouw een nwe Up bestelde. Dus in zijn belang om deze particulier te verkopen. Dan krijg je extra korting. Hij had slechts iets van 150000Km op de teller staan en aangezien ik daarvoor vele jaren met veel plezier met mijn Passat 1.9 TDI 3B sedan had gereden dacht ik hier wel een goede koop aan te hebben. En een beetje meer vermo
  5. Beste Leden, mijn neef rijdt in een BMW en gebruikt altijd OEM schijven/blokken van het merk Zimmerman, die naar zijn zeggen de toeleverancier (OEM) is van de originele BWM schijven/blokken. Ze leveren uiteraard ook schijven/blokken voor VW en ik moet mijn voor en achter schijven en blokken binnenkort gaan vervangen. Weet iemand of deze kwalitatief net zo goed zijn als de originele schijven/blokken die je bij VW koopt.? Wat is eigenlijk de OEM toeleveranciert voor VW remmen.? Dank en groet, JeffBr.
  6. Geef dan wat meer antwoord ipv. van die één regelige antwoorden waar iemand niet veel mee kan. Ik stel wat simpele vragen omtrent het loskoppelen van die gever. Ik ben reuze handig en doe veel onderhoud aan mijn auto gewoon zelf (altijd gedaan). Ik bezit al bijna 20 jaar een Triumph TR-6 waar ik alles zelf aan doe. Maar voordat ik opnieuw het wiel uit ga vinden, vraag ik alleen hoe ik dit moet doen en of er veel olie uitloopt of niet etc etc. En dan krijg ik als antwoord, Je moet wel ontluchten.... (1 regel antwoord). Dan vraag ik waar ik dat moet doen. Geen antwoord...... Zucht.
  7. Ontluchten bij de wielen zoals je normaal doet.? En als ik die gever loskoppel staat die onder druk en loopt het er dan flink uit of valt dat wel mee.?
  8. Ik ben weer in het land, en tijdens een paar ritjes bleek idd. het koppelingspedaal af en toe naar de bodem te zakken om niet terug te komen. Even met de neus van mijn voet omhoog trekken bleek voldoende te zijn om het weer "te resetten". En nu heb ik het al een paar dagen niet meer meegemaakt. Vanmorgen ben ik even langs VW Maas in Uithoorn gereden en die lieten mij die gever of te wel Koppelingcommando...(nogwat).... op een plaatje zien. Als ik die wil vervangen dan moet oa. de aangesloten olieleiding even los gemaakt worden. Hebben jullie tips hoe ik dat het beste kan doen,
  9. Ok Willem bedankt voor je reactie. Ik zie het idd. maar even aan. Ik zie dat je enkele mods hebt doorgevoerd aan je Passat. Passat 3C (2005) Variant 2.0 Tdi (BKP) 175 PK JD Tuning. mod 23H9 4 x PD door dealer Eigen mods: Rns 510 rear view High-end camera, PDC Ops, instap-/voetverlichting, Guykes knippers, mfl stuur, kleuren tacho, pilot xenon, Autohold, elektr klep. Instap/voet verlichting mis ik idd bij deze Passat terwijl het op het vorige model wel gewoon zat, hoe sluit je dat aan op schakelaar van de binnenverlichting, if ergens anders.? Rear view camera, waar heb je die acht
  10. Dag allemaal. Ongeveer een maand geleden is bij mijn Passat een nieuwe Sachs koppeling set (incl. vliegwiel, drukgroep en lager) gemonteerd, vanwege een kapot vliegwiel. (Als het goed is was de oorzaak weer een slechte Tuning van een slecht bedrijf). Zo is mij dat verteld. Nu ben ik even in het buitenland zonder mijn Passat en reed mijn vrouw er vandaag even in omdat ik winterbanden heb. Ze ging er mee naar haar werk (35Km rijden) en naarmate dat ze er mee reed, bleef het koppelingspedaal bijna geheel beneden en kwam bijna niet meer omhoog. Ze had uiteraard moeite om te kunnen
  11. Sorry voor de late reactie, maar ik zit nu in Spanje (zonder m'n Passat helaas). Ok Roetfilter en regenereren, heeft met elkaar te maken als ik het goed heb begrepen. Robin kon tijdens de rit zien dat mijn Roetfilter tegen de 39% vol zat, en vertelde dat de software dan zelf vanaf 40%(?) het regenereren aan zet om de filter weer schoon te krijgen. Kennelijk gaat dat dan bij mijn Passat niet goed. Kan ik de filter handmaken reinigen of zo.? Thx. Jeff.
  12. Hey bedankt Robin dat je de grafieken voor me geplaatst hebt en Matthijs voor je reactie daarop. Bedoel je dat ik dan sowieso die N75 klep moet vervangen.? Maar hoe kan ik FF een andere erin zetten, heeft iemand hier er een te leen dan.? Als ik er eentje bij Maas haal, dan kan ik die daarna niet meer terug brengen... Afgelopen zaterdag ochtend hebben Robin en ik even een stukje test gereden met Robin's Vagcom aangesloten en het logje gemaakt die hierboven staat. Het inhouden deed ie toen niet. Ik ging daarna weer op pad, en 's middags op de terugweg op de snelweg naar huis begon Aad Pas
  13. Ok, waar zullen we dan afspreken.? Ergens bij de Duitse grens dan. Bv. bij Emmerich.? Volgende week dinsdag of woensdag avond.? Gr, Jeff.
  14. Sorry voor de late reactie (ietwat te druk geweest). Maar Foppe, Martijn en Matthijs, ik vind het een goed plan om de auto's even naast elkaar te zetten en wat vergelijkingen te maken. Misschien kan Robin ook komen, die heeft een Vagcom. Wanneer kunnen jullie (op een avond volgende week of op een zaterdag of zondag) en waar zullen we afspreken.? Ik woon in Uithoorn en jullie.? Gr, Jeff. 06-10392287
  15. Hoi Martijn, ik heb er een BMP blok inzitten. En dan ben ik benieuwd waarom je dat wilde weten.? Hoi Pieter, bedankt voor de info, ik houd dat in mijn achterhoofd. (wat was je kwijt voor die tuning bij Pedro Hartog.?)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden