Ga naar inhoud

Foto shoot Black Passie's update


Onwies

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Als ik de foto'zo bekijk zijn de voorste ruiten te donker. Er is reeds veel over geschreven in het topic Folie op de ramen. Maar mijn ervaring zegt dat dit niet goed is.

De voorste zijruiten moeten 70% licht door laten en de voorruit 75%.

Echter zijn de ruiten van tegenwoordig geen 100% maar zijn ze standaard reeds ronde 78 - 82%. Dit heeft te maken met standaard warmte werende folie en geluidswerende behandeling. Ga je dan nog een folie of coating aanbrengen welke 30% verduisterd kom je onder 75 cq 70 %.

Dit is nu door ons makkelijk te meten middels de Tintman.

Ik heb reeds 28 kentekenbewijzen deel 1 ingenomen de laatse 3 maanden......

Dus als je het zeker wilt weten, ga even langs het politiebureau bij je in de buurt en vraag daar naar de Verkeers afdeling. Zij zullen je kunnen vertellen of dit mag of niet.

 

Let op: verzekeringen gaan ZEER moeilijk doen wanneer er door ons geconstateerd word, na bijvoorbeeld een aanrijding, wanneer er iets op de ruiten is aangebracht. Loop gewoonweg geen risico en beplak of behandel alleen de andere ruiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Als ik de foto'zo bekijk zijn de voorste ruiten te donker. Er is reeds veel over geschreven in het topic Folie op de ramen. Maar mijn ervaring zegt dat dit niet goed is.

De voorste zijruiten moeten 70% licht door laten en de voorruit 75%.

Echter zijn de ruiten van tegenwoordig geen 100% maar zijn ze standaard reeds ronde 78 - 82%. Dit heeft te maken met standaard warmte werende folie en geluidswerende behandeling. Ga je dan nog een folie of coating aanbrengen welke 30% verduisterd kom je onder 75 cq 70 %.

Dit is nu door ons makkelijk te meten middels de Tintman.

Ik heb reeds 28 kentekenbewijzen deel 1 ingenomen de laatse 3 maanden......

Dus als je het zeker wilt weten, ga even langs het politiebureau bij je in de buurt en vraag daar naar de Verkeers afdeling. Zij zullen je kunnen vertellen of dit mag of niet.

 

Let op: verzekeringen gaan ZEER moeilijk doen wanneer er door ons geconstateerd word, na bijvoorbeeld een aanrijding, wanneer er iets op de ruiten is aangebracht. Loop gewoonweg geen risico en beplak of behandel alleen de andere ruiten.

 

De EU norm idd "De voorste zijruiten moeten 70% licht door laten." deze hanteert het RDW ook.

maar de Politie zou een tollerantie moeten hanteren tot 50%.

(dit heb ik her en der gelezen op div. Politie sites)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden