Ga naar inhoud
  • 0

Afdekking ECU Passat 3C


Vdub

Vraag

Vandaag kreeg ik mee dat er steeds meer 3C's komen die last hebben van een ECU die onder water zijn gelopen/nat zijn geworden en daardoor gecrashed zijn.

 

Het water loopt van de parafaan op de computer richting de stekkers en blijkbaar schort de afdichting daar.

 

De dealer rekent 1500 euro per ecu en 450 euro inbouwkosten.. :?

 

Ik zou allemaal eens kijken hoe en of er bij jullie water staat, het komt voor bij de ECU's die stekker aan de 'motorkant' hebben zitten.

 

Nieuwere Passat's hebben een modificatie met de stekker naar links aangesloten en een plastic kap eroverheen.

 

Misschien dat die mod wel goed te doen is achteraf. Voor een eventueel artikelnummer vraag ik nog ff bij Autohaas na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de tip Matthijs, weer iets om vrolijk van te worden :(

 

Had bij mij even gekeken, ziet er allemaal droog uit, maar de stekker zit, althans bij de BKP, naar de motorzijde gemonteerd.

Kan mij ook voorstellen dat er bij een slechte ruitvervanging, de afdekplaat niet goed wordt geplaatst en je daardoor lekkage op de ECU krijgt.

 

post-10228-1423827653,9827_thumb.jpg

 

post-10228-1423827654,4514_thumb.jpg]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ai, inderdaad misschien toch niet zo'n handige plek om de ECU te stallen.

 

Zitten bij de 3C de ECU van de 1.9tdi en 2.0tdi op dezelfde plek?

@Rob: denk het wel, wanneer je de clipjes met duim en wijsvinger lostrekt, kun je met een lampje zo onder de afwateringsplaat kijken waar ie zit en hoe ie zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet er nu echt mee stoppen de autotechnicus uit te hangen.

Vanavond had ik de motorkap open om mijn koelvloeistofpeil te controleren.

Zag ik bij toeval via de hoek bij het scharnier dat er behoorlijke hoop bladeren onder de parafaan ligt :shock:

 

Dacht ook even de parafaan te kunnen lichten (na de klemmetjes te hebben verwijderd) om de bladeren te verwijderen maar KRRAAAK, een hoek van 30-40cm mijn parafaan er af :angry:

Achteraf gezien wist ik wel dat plastic bij deze temperaturen sneller breekt :roll:

 

Heb hem tijdelijk met secondelijm weer proberen te lijmen maar bij deze temperaturen is mijn secondenlijm 1000-secondenlijm :embarassed:

 

Het kijken naar de ECU ben ik dus niet aan toe gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ff gekeken en bij mijn 1.9tdi & er zit onder de parafaan nog een kapje over de ECU(zit op zelfste plaats als de 2liters)... Wat ik wel vond was wat vochtige zwarte drek en wat bladeren.. Netjes parafaan wat met de haardroger verhit en kon 'm lekker hoog optillen om de zooi op te ruimen.. geen plasjes water gevonden..

 

@ vdub ik gok dat de 2005 & 2006 passat's geen afdek kap hebben en 2007- ... wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 Toch is heel jammer dat het zo eruit ziet bijn 3C en bij 3B & 3BG zitten ze mooi in zo doos waar de water niet zo snel bij komt.

2 zo duur voor ECU

3 en 450 euro voor inbouwen :?: Zijn ze gek bij de dealer

4 daar word je niet vrolijke ervan :angry:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even oude koeien uit de sloot halen.

 

Omdat ik vuil zag liggen vandaag na het olieverversen de stoete schoenen aangetrokken de parafaan (in 2 delen) los te halen.

 

Viel mij tegen hoeveel troep er in terecht is gekomen. Aan de bestuurskant was de afvoer (zit aan de zijkant) helemaal dichtgeslipt. De ECU welliswaar bij lange na niet onder water maar toch............

post-2824-1423829045,3557_thumb.jpg

post-2824-1423829045,5744_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden