Ga naar inhoud
  • 0

tussen 50 en 60 km/u herrie van achter


tjeupri

Vraag

Tussen de 50 en 60 kilometer per uur komt er van achteruit lawaai, ongeacht versnelling of sooort asfalt. Heeft dit te maken met de ophanging of evt met de banden (conti sportcontact3 17 inch)?

Klinkt als een soort donker gedreun, niet heel hard maar wel storend. Geeft op je oren het gevoel van een openstaand raam tijdens het rijden.

 

(en ja, oplossing kan zijn zachter dan 50 of harder dan 60, maar dat kan/mag niet overal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

voel eens met je hand over de band

als daar onrgelmatigheden in zitten of die voelt zo hobbelig aan dan heb je gecupte banden en kan dat herrie veroorzaken

ook kan het zijn dat je een wiellager stuk hebt , ma bij de 3c komt dat niet dikwijls voor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb exact hetzelfde geluid (denk ik)

Bij ongeveer 50 a 60 km per uur.

Lijkt of er een wiellager kapot is, maar aangezien het een grote auto is en de open ruimte als klankkast fungeerd, kan ht ook goed zijn dat de achterste banden zijn gecupt.

Ik voel bij mij een duidelijk oneffenheid op de band als ik met mijn hand in tegengestelde richting over de band wrijf.

Ik ga er dus vanuit dat de banden gecupt zijn.

Wat je hier tegen kunt doen is de auto laten uitlijnen, zodat de wielen weer goed afgesteld zijn.

Ik weet niet hoe het met jou banden zit, maar als het profiel versleten is, kan ik me voorstellen dat dit ook bijdraagd aan meer geluid in de auto. IN mijn geval: NIeuwe zomerbanden nodig, want ze zijn op.

Trilt je stuur ook? Zou niet logisch zijn, maar banden kunnen ook in onbalans zijn, waardoor je misschien meer herrie hoort. (gebasseerd op niks, ja mijn gevoel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had vredestein ultracs in de maat 235-45-17.

Wat een kabaal. Wat bleek. Ze waren verkeerd afgesleten (gecupt).

Tevens zat er een bobbel op de band. Vorige eigenaar wellicht noodstop gemaakt???

 

Nu ben ik naar michelin hp primacy gekocht.

Maatje minder breed.

Nu 225-45-17. Bij de hoogtemaat 50 heb je teveel afwijking op he km teller. Daarom 45.

Ivm geluid een maatje minder breed gekocht en ik ben er lovend over. Ze passen goed op de velg en de auto is geruisloos.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook het cupping probleem gehad. De oorzaak zit in een lage asbelasting. Vooral als je alleen rijdt met de wagen treedt dit probleem soms vroegtijdig op. De oplossing is een zakje zand in de koffer of ander soort ballast volgens de bandencentrale. Verder tijdig wisselen tussen voor en achterzijde kan de levensduur ook verlengen. Trimmen is hier in België niet aan de orde. Ze lachten mij zowat uit toen ik daar naar vroeg... Mijn vorige waren ook Sportcontact 3 series en die zijn er blijkbaar zeer gevoelig aan. Momenteel Uniroyal Rainsport 2 er onder laten stoppen en door het meer V vormig profiel zou dit niet meer mogen gebeuren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden