Ga naar inhoud
  • 0

Hoogteverstelling koplampen


Brabus20

Vraag

Ik heb een passat 3c van 2005. De auto heeft originele xenon met bochtenverlichting. Ongeveer 20.000 km terug zijn beide koplampen vervangen. Dit is bij de dealer gebeurt.

 

De koplampen schijnen te hoog en ik heb geen knop om ze te verstellen. Hoe kan ik ik de koplampen lager zetten?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij kon je dat zelf doen met een inbus, aan de bovenkant van de koplamp zelf, als het goed is heb je er 2, 1 voor hoogte en 1 voor breedte. Het is zeg maar net als bij de ouwe auto's.

 

Ik heb ook Bi-Xenon koplampen, maar bij mij zijn ze versteld bij een garage, dus ik weet het niet helemaal zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een knop om de dashboard verlichting te dimmen of feller te maken, maar geen knop voor de koplampen verstelling. Ik dacht dat de volkswagen dealer dit wel juist zou instellen na vervanging van beide koplampen, maar dit is dus niet gebeurt.

 

Nee, dat klopt idd, omdat er automatische hoogte verstelling op zit, heb je die knop niet nodig. (en de Vw dealer stelt ze altijd laag in, wij zagen bij aankoop ook amper wat, na het verstellen kwam er een bak licht uit, niet normaal :mrgreen: )

 

Je moet dus de koplamp, bij de koplamp zelf verstellen, elke keer dat je de lampen aanzet gaan ze naar die basis afstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De koplampen schijnen zo hoog dat de borden langs de weg worden verlicht zonder dat ik de grootlicht aan heb gezet.

Moet ik nu weer naar de dealer gaan? Ze blijven elke keer zo schijnen.

 

Aan de rechterkant schijnen ze altijd hoog (dat hoort zo volgens mij, in Engeland schijnen de koplampen aan de linkerkant hoog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor alle informatie.

 

En wist je dat de Bi-Xenon koplamp, een soort van klepje heeft he, die het licht tegenhoud, zodra je grootlicht aanzet, gaat dat klepje open en dan heb je de volle bak verlichting tot beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Moet je die niet via canbus op 0 niveau laten stellen ???

 

Dat heeft denk ik de Vw dealer al gedaan, daarom stonden ze waarschijnlijk (te) laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat er een van de assensoren de verkeerde kant op staat, dan werkt de hoogte verstelling verkeerd om.

Kun je uitlezen met VCDS dan moet je kijken naar de meetwaardeblokken als je de auto op een neer drukt.

Je kan ze ook opnieuw calibreren met VCDS op een vlakke ondergrond waterpas en de bestuurder in de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden