Ga naar inhoud
  • 0

Ruitensproeiers werken niet meer


badi

Vraag

Ik heb een Passat variant 3B uit 2000. Sinds kort werken de ruitensproeiers, zowel voor als achter niet meer, Als ik de hendel van de ruitenwisser naar me toetrek dan gaan de wissers wel aan, de sproeiers doen het echter niet. Het tankje is gevuld, ik hoor echter geen pompje draaien. Als ik de achterwisser aan zet dan gebeurd er niets, druk ik de hendel verder van me af, dan moet de sproer het gaan doen, die doet het ook niet. Er gebeurt dan echter iets vreemds, de voorwissers gaan dan aan.

 

Kapotte schakelaar of relais, wie heeft er enig idee!

 

Gr Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

He Bart.

 

Je kan eerst je linker voorband er even af halen en dan je wielkuip los schroeven daar zit je tankje met pompje dan stekker loshalen en iemand anders even laten sproeien, dan kan jij kijken met een multimeter of daar wel stroom op komt. Zo ja dan is je pompje kaduuk. :D

gr, Stephan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanwege het feit dat bij het sproeien van de achterruit, de wissers op de voorruit begonnen te bewegen vertrouwde ik de stuurkolomschakelaar niet. Daarom een nieuwe besteld en vandaag gemonteerd, samen met een nieuwe schakelaar voor de richtingaanwijzers en de CC omdat die laatste ook af en toe kuren had. En hoera, de sproeiers werken allemaal weer evenals de CC. Opgelost dus.

 

Gr Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uiteraard had ik vooraf de zekeringen al gecheckt, en die waren allemaal heel. Klopt dat als je sproeit, de wissers gaan werken, maar in dit geval bbegonnen bij het bedienen van de sproeier voor de achterruit, de wissers op de voorruit te wissen. Dat leek naar mijn mening toch verdacht veel op een fout in de schakelaar. Toch niet zo'n grote gok naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een Passat variant 3B uit 2000. Sinds kort werken de ruitensproeiers, zowel voor als achter niet meer, Als ik de hendel van de ruitenwisser naar me toetrek dan gaan de wissers wel aan, de sproeiers doen het echter niet. Het tankje is gevuld, ik hoor echter geen pompje draaien. Als ik de achterwisser aan zet dan gebeurd er niets, druk ik de hendel verder van me af, dan moet de sproer het gaan doen, die doet het ook niet. Er gebeurt dan echter iets vreemds, de voorwissers gaan dan aan.

 

Kapotte schakelaar of relais, wie heeft er enig idee!

 

Gr Bart

 

 

Dit had ik ook toen ik de zekering van de sproeier er uit had gehaald , deed ik 'm er weer in dan was alles weer oké , alleen geen sproeier....

 

Zie : viewtopic.php?f=188&t=52529

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden