Ga naar inhoud
  • 0

Verlaagd, of niet? Ik weet het niet meer.


fire-escape

Vraag

Nu mijn bandjes aan vervanging toe beginnen te raken, ben ik hier en daar op zoek naar een leuk setje 18" of 19" velgen. Waar ik echter nog niet achter ben is of mijn auto nu verlaagd is of niet. Op de sticker in de kofferbak en uitdraai van de wagengegevens die ik via de dealer heb gekregen, staat dat er een 1BA oftewel "Federung und Stoßdämpfer Standard 1" pakket op zit. Ik geloof alleen niet dat ik met een niet verlaagde Passat bij bijna elke ondergrondse parkeergarage bij het uitrijden de bodem raak. Bij veel drempels, en dan echt geen achterlijk korte of hoge, raak ik ook met de bodem de grond.

 

Wellicht is er hier iemand de a.d.h.v. een praatje en plaatje me enigszins duidelijkheid kan geven, de dealer kwam niet verder dan "Tja, in de papieren staat 1BA."

 

Ik heb zelf de velgen al er vanaf gehad, en gekeken of er toevallig veren of dempers met "leuke kleurtjes" onder zitten ;) , maar dat is niet het geval. Ik vermoed zelf dat er de standaard dempers met verlagingsveren onder zitten, maar zeker weten doe ik het niet. De afstand vanaf het wegdek naar het midden van de naaf is 29,7cm. De afstand vanaf het wegdek naar de wielkastrand (op de vooras) is 65,4cm.

 

Specs: Passat 3BG 4Motion 2.8 V6 Variant Highline, met 225/45/17 velgen en bandjes.

 

Plaatje:

b7nimt.jpg

 

Als er iemand is die me hierover wat duidelijkheid kan geven zou dat super zijn! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou dat is wel lekker nieuws dat hij toch verlaagd is. Kon het me al niet voorstellen dat het niet zo was, maar ja twijfel twijfel en niet zeker weten. :thumb:

 

Nu eens kijken voor een leuk setje velgen. Vind BBS CH Motorsport en Audi Speedlines toch wel erg gaaf. Dotz Mugello en ASA AR1 hebben ook al de revue gepasseerd, vind dat zeg maar de "+velgbed-variant" van de BBS CH en Speedlines. Monaco Chicane vind ik dan ook weer erg mooi staan......hmmm keuzes keuzes. Als er iemand nog suggesties heeft wat betreft velgen hou ik me aanbevolen. :)

 

Zal waarschijnlijk wel bij 18" blijven, om een beetje comfort over te houden. Pa en ma rijden nogal eens mee, en die rolstoel van pa door de kofferbak heen laten stuiteren lijkt me niet zo'n strak plan. ;)

 

Dank allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik naar een gebruikte set keek, en met redelijke banden dan is 19 inch een beetje duurder dan 18, Maar 18 is meer van te vinden, en heb je relatief meer modellen gebruikt dan 19.

Maar voordeel op 19 is wel dat je met drempels n dergelijke minder last hebt van het moment in/uitveren.

Aangezien de rol omtrek groter is ben je makkelijker boven, en met kortere slag beneden.

 

En voor je ouders en de rolstoel, dan kun je beter een slag groter hebben dan net te klein, want dan met 16/17 inch voel je meer dan met 19 inch. Dus tussen weg is 18, en is dus wat ik hierboven zei, meer te vinden.

Maar qua comfort doet 19 niet onder. Dat is zo minimaal, merk je niet, aangezien het gewicht van een passat, en zeker een v6 gewoon zo mooi is dat het comfort wel blijft, icm met wielbasis. Kun je goede rij eigenschappen met 19 verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verschil in hoogte is er nagenoeg niet tussen 19" en 18". er zit maar 3mm tussen volgens de diverse reken tabellen daarvoor.

En als ik ze naast elkaar zet zie ik ook geen verschil in hoogte tussen 18 en 19, de maten waarmee ik vergelijk zijn 225 40 18 en 225 35 19.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Verschil in comfort merk ik wel degelijk als ik met verschillende bandhoogtes rijdt, t.w. 15 inch, 17 inch of 19 inch (meer maten heb ik niet)

 

Zou ook niet best zijn als je geen verschil tussen 15 en 19 inch zou merken. :)

 

Rijden met 15 inch wielen is niet te vergelijken met 19 inch wielen: het wiel is lichter, de band is smaller en heeft een hogere wang. Daarbij zijn de rijeigenschappen van een 15 inch band totaal verschillend ten opzichte van een 18 inch band. Als voorbeeld Michelin, een 15 inch band is Michelin Energy en een 18 inch is Michelin Pilot Sport en dat alleen al is niet met elkaar te vergelijken (profiel, rubbersamenstelling, karkas, etc).

 

De discussie gaat over 18 en 19 inch wielen en daar is mijn reactie op gebaseerd. Een 18 inch of 19 inch band heeft meestal dezelfde band met dezelfde eigenschappen (beide Pilot Sport), waardoor het verschil in rijden minder groot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Verschil in comfort merk ik wel degelijk als ik met verschillende bandhoogtes rijdt, t.w. 15 inch, 17 inch of 19 inch (meer maten heb ik niet)

 

Zou ook niet best zijn als je geen verschil tussen 15 en 19 inch zou merken. :)

 

 

Vanwege de ervaring met de 3 sets wielen die ik nu nog hebt is het verschil goed te merken in comfort door de verschillende bandhoogtes , bijv. Tussen 15 en 17 inch, en tussen 17 en 19 inch , en natuurlijk :wink: is het verschil het grootst tussen 15 en 19 inch. :)

 

Maar waar ging dit topic ook al weer over.... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, vandaag een aardige man langs de deur gehad die van zijn 18" BBS CH's onder zijn 3C sedan af wil. Blijven echt ontzettend mooie velgen dus die gaan het sowieso worden. Ook nog even met hem gehad over mijn 18" <> 19" twijfel. Ben er nu wel over uit dat het 19" gaat worden.

 

18" is leuk, maar 19" kan ik gezien de ervaringen van de mensen hierboven ook met gemak kwijt in de wielkasten dus why the hell not? :P

 

Oh ja, vandaag eindelijk maar eens mijn garagedeuropener opgehangen. Wat een geweldig ding! Niet meer uitstappen, deur open, instappen, auto naar binnen, deur dicht. Gewoon klik deur open, naar binnen, klik deur dicht. Had ik veeeeeeeeeeeel eerder moeten doen! :)

 

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hiero, erg geschikte gast! Ik mailde hem met de vraag of ik mocht komen kijken. Met de mededeling erbij dat ik er nog niet over uit was of het 18" of 19" moest worden, en dat ik hem mogelijk teleur ging stellen. Was geen probleem, hij is zelfs bij mij langs geweest i.p.v. andersom. :thumb:

 

http://link.marktplaats.nl/574145904

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allereerst even mijn complimenten voor deze mooie 3bg variant, en tegelijk excuses voor het oprakelen van een oude post.

 

Wat ik mij afvroeg is welke velgen dit zijn. Staat hem erg netjes.

 

Het zijn niet de rs4 velgen want die hebben 7 spaken, dit zijn er 9. Heb me suf gezocht naar het merk/type.

 

Is er iemand die me daar een antwoord op kan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Allereerst even mijn complimenten voor deze mooie 3bg variant, en tegelijk excuses voor het oprakelen van een oude post.

 

Wat ik mij afvroeg is welke velgen dit zijn. Staat hem erg netjes.

 

Het zijn niet de rs4 velgen want die hebben 7 spaken, dit zijn er 9. Heb me suf gezocht naar het merk/type.

 

Is er iemand die me daar een antwoord op kan geven?

Welkom op het forum.

Het voorstellen verhaal zal je wel weten denk ik gezien je al een best poosje geleden geregistreerd bent :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden