Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] TDI 1.9 AHU houdt in


Mischa

Vraag

Goedendag,

de afgelopen weken lijkt mijn passat uit 2000 in te houden en dan met name vanaf 100 km per uur, hij is daarna niet vooruit te branden. Geef ik bijvoorbeeld bij 120 km/u plankgas dan kunnen er 2 dingen gebeuren, ofwel schiet die na een seconde of 5 pas vooruit of hij kruipt tergend langzaam naar de 140. Nu wil het geval dat we de afgelopen 3 tanken bij de supertank getankt hebben (een goedkoop onbemand station) en het lijkt daarmee samen te hangen. De vraag is of dit ook kan of dat het wat anders is.

Ik heb voor de zekerheid de auto rijdend uitgelezen met vagcom 3.11, misschien kunnen de experts hun licht erop laten schijnen.

Log 20120708.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben net door de garage gebeld, alles staat op de goede timing en het is de brandstofpomp die stuk is, waarschijnlijk komt dit doordat ik met het vervangen van het brandstoffilter niet afgevuld heb (had hem wel een aantal keren op contact gezet, daarna startte de auto normaal). Grapje kost me wel 987 euro incl montage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je het over de pomp in de tank hebt lijkt me dit een beetje duur.

Ik heb deze pomp kapot gehad bij mijn Golf4 1.9 TDI 2003. Deze kon ik in nederland kopen voor +/- €440.

Ik heb hem in duitsland gekocht bij Grafshafter VW in Nordhorn. Met een beetje zeuren voor €250 (orginele pomp ik dacht een Bosch)

 

En montage stelt niks voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had al wat rondgekeken hoeveel zo'n pomp kost in Nederland, maar voor een gereviseerde betaal je al snel meer dan 1000 euro en dan moet die er nog in. Dus ik denk dat 897 incl montage nog niet zo heel gek is (al is het behoorlijk beroerd zo net voor de vakantie). Ik kan mij maar niet onttrekken aan de gedachte dat ik wat verkeerd heb gedaan met die onderhoudsbeurt, heb het filter wel gevuld door een aantal keren op contact te zetten, daarna gestart waarna hij weer afsloeg, nog een keer geprobeerd maar dit bleek eraan te liggen dat de olie nog bijgevuld moest worden (zat nog niet genoeg in), daarna startte die normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels is de passat weer gemaakt en rijdt weer als een speer. Hij loopt stationair ook soepeler als voorheen, er was duidelijk een soort metaalachtig geluid te horen, lag dus niet aan het onderhoud, helaas was het probleem al langer. In ieder geval bedankt voor de antwoorden, ik ben er zeker mee geholpen om te achterhalen waar het probleem zat. Scheelt toch een hoop kosten aan onderzoeken van garages (zeker als ik naar een dealer had gegaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een verdelerpomp heeft alleen een vlottersysteem in de tank, er staat hier volgens mij ook niet dat er daar iets mis mee is.. alleen halen sommige mensen een PD en een VP door de war.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden