JurgenTDI Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2007 Zaterdag, 03 Maart 2007, 14:42:32 VAG-COM Versie: PRI 409.0-UD Regelapparaat Onderd.nr,: 3B0 907 401 H Component en/of Versie: 2,51/VTEDC G200AG D65 Software Codering: 03004 Dealernummer: WSC 07016 2 foutcodes gevonden: 01318 - Regelapparaat van inspuitpomp (J399) 49-10 - Geen communicatie - Geregeld 00550 - Inspuitbeginregeling 17-00 - Regelverschil Na resetten komt de 00550 fout heeel enkel keer terug met verschillende sub-codes: 00550 - Start of Injection Regulation 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent En ik heb er nog 1 gezien, maar niet kunnen noteren (weet niet of het een subcode is, of een echte foutcode: 0226 - regelverschil overschreden) Een dieselservicebedrijf denkt dat het de vervroegingszuiger in de pomp is. (onbalans tussen 1500 - 2000rpm, stotterend optrekken, inhouden) De 27e deze maand heb ik een afspraak staan bij JD, mag hij ook eens kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2007 JD doet daar niks mee met die vervroeging.. ik had die ook kapot/verroest.. ik ben daarvoor naar TurboJohan gegaan, die heeft VP op schap liggen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2007 Benieuwd wat eruitkomt!!! Ik zit ook met een strange fault over de brandstofpomp die niet te resseten valt.... Deze faultcode komt voor in 17 en 19 -00476 Control Module for Fuel Pump J538 49.00 No Communications Heb deze faults al nagevraagd bij TDI.com en onze USA B5 friends.. Geen reactie so far.... Voor de rest rijdt ie prima, zal er maar mee moeten leren leven, alhoewel ik liever geen faults zie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 maart, 2007 PD's zijn 400 euro per stuk.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 16 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2007 Gaat mij ook niet of JD er iets aan doet, maar ik wil zekerheid wat er stuk is. Ik hoor tot nu toe alleen 'waarschijnlijk is het ...' . en 1400 euri voor een waarschijnlijk probleem aftikken vindt ik wat veel geld. Zojuist weer dezelfde fout uitgelezen: 00550 - Start of Injection Regulation 08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent Volgens TDIclub.com is dit de N108 die de vervroegingszuiger aanstuurt. Dus goede kans dat het de zuiger of de aansturing ervan is (helaas zit die bij een V6 in de pomp......) quote van TDIclub.com: The Cold Start Injector N108 is an electrical solenoid that operates a pintle that, when open, allows fuel pressure to act on one side of the injection timing piston. This pressure is opposed by spring pressure. As the hydraulic pressure overcomes the spring pressure, the movement rotates the rollers and pump housing clockwise a maximum of 5 degrees. This injection advance provides more time for the fuel to burn, which improves cold engine performance and prevents smoking. The Cold Start Injector N108 does not control the complete range of injection timing. Above 2200 rpm, the piston is no longer controlled by the DFI ECM J248. endquote Bij mij heb ik boven de 2000 (naja, 2200) rpm weinig last. Matthijs: Wat waren bij jou (eigenlijk iedereen die dit had en leest) de sympthomen van een defecte vervroegingszuiger? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 16 maart, 2007 minder vermogen en meer roet en een hoger brandstofverbruik.. ik heb bij TurboJohan 300 euro betaald voor een VP, incl montage. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 27 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Vandaag bij Jeroen geweest. In eerste instantie heeft Hans gereden. Conclusie: probleem met de brandstofpomp (VP). Toen met Jeroen overlegd, Jeroen zelf maar even rijden en ook hier de conclusie: Brandstofpomp defect, de vervroegingszuiger haalt zn waarden niet. De naaldverstuiver laat contstant bij regelen rond de 1500rpm. In overleg gaan we opzoek naar een pomp van een AKE (132kw) motor. Jos_br kan straks grotere verstuivers regelen, en JD mag de programmatuur schrijven. = 210pk volgens Jeroen's theorie. ff geduld maar weer dus... (en rap!) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 27 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 27 maart, 2007 Ik heb liever patat met shoarma in ieder geval! Dus om op je topictitel terug te komen: Nee, lijkt me niet lekker Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 28 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2007 sambal bij? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 28 maart, 2007 dat probleem van die vervroegingszuiger komt door vocht in de brandstofpomp, dit blijft onderin staan en tast de zuiger aan.. dat had die van mij ook.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
JurgenTDI
Zaterdag, 03 Maart 2007, 14:42:32
VAG-COM Versie: PRI 409.0-UD
Regelapparaat Onderd.nr,: 3B0 907 401 H
Component en/of Versie: 2,51/VTEDC G200AG D65
Software Codering: 03004
Dealernummer: WSC 07016
2 foutcodes gevonden:
01318 - Regelapparaat van inspuitpomp (J399)
49-10 - Geen communicatie - Geregeld
00550 - Inspuitbeginregeling
17-00 - Regelverschil
Na resetten komt de 00550 fout heeel enkel keer terug met verschillende sub-codes:
00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
En ik heb er nog 1 gezien, maar niet kunnen noteren (weet niet of het een subcode is, of een echte foutcode: 0226 - regelverschil overschreden)
Een dieselservicebedrijf denkt dat het de vervroegingszuiger in de pomp is. (onbalans tussen 1500 - 2000rpm, stotterend optrekken, inhouden)
De 27e deze maand heb ik een afspraak staan bij JD, mag hij ook eens kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten