Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofpomp niet lekker?


JurgenTDI

Vraag

Zaterdag, 03 Maart 2007, 14:42:32

VAG-COM Versie: PRI 409.0-UD

 

Regelapparaat Onderd.nr,: 3B0 907 401 H

Component en/of Versie: 2,51/VTEDC G200AG D65

Software Codering: 03004

Dealernummer: WSC 07016

2 foutcodes gevonden:

01318 - Regelapparaat van inspuitpomp (J399)

49-10 - Geen communicatie - Geregeld

00550 - Inspuitbeginregeling

17-00 - Regelverschil

 

Na resetten komt de 00550 fout heeel enkel keer terug met verschillende sub-codes:

00550 - Start of Injection Regulation

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

 

En ik heb er nog 1 gezien, maar niet kunnen noteren (weet niet of het een subcode is, of een echte foutcode: 0226 - regelverschil overschreden)

 

Een dieselservicebedrijf denkt dat het de vervroegingszuiger in de pomp is. (onbalans tussen 1500 - 2000rpm, stotterend optrekken, inhouden)

De 27e deze maand heb ik een afspraak staan bij JD, mag hij ook eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Benieuwd wat eruitkomt!!!

Ik zit ook met een strange fault over de brandstofpomp die niet te resseten valt....

Deze faultcode komt voor in 17 en 19

-00476 Control Module for Fuel Pump J538

49.00 No Communications

 

Heb deze faults al nagevraagd bij TDI.com en onze USA B5 friends..

Geen reactie so far....

 

Voor de rest rijdt ie prima, zal er maar mee moeten leren leven, alhoewel ik liever geen faults zie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat mij ook niet of JD er iets aan doet, maar ik wil zekerheid wat er stuk is.

Ik hoor tot nu toe alleen 'waarschijnlijk is het ...' . en 1400 euri voor een waarschijnlijk probleem aftikken vindt ik wat veel geld.

 

Zojuist weer dezelfde fout uitgelezen:

00550 - Start of Injection Regulation

08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

 

Volgens TDIclub.com is dit de N108 die de vervroegingszuiger aanstuurt.

Dus goede kans dat het de zuiger of de aansturing ervan is (helaas zit die bij een V6 in de pomp......)

 

quote van TDIclub.com:

The Cold Start Injector N108 is an electrical

solenoid that operates a pintle that, when

open, allows fuel pressure to act on one

side of the injection timing piston. This

pressure is opposed by spring pressure. As

the hydraulic pressure overcomes the

spring pressure, the movement rotates the

rollers and pump housing clockwise a

maximum of 5 degrees. This injection

advance provides more time for the fuel to

burn, which improves cold engine

performance and prevents smoking.

The Cold Start Injector N108 does not

control the complete range of injection

timing. Above 2200 rpm, the piston is no

longer controlled by the DFI ECM J248.

endquote

 

Bij mij heb ik boven de 2000 (naja, 2200) rpm weinig last.

 

Matthijs:

Wat waren bij jou (eigenlijk iedereen die dit had en leest) de sympthomen van een defecte vervroegingszuiger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij Jeroen geweest.

In eerste instantie heeft Hans gereden.

Conclusie: probleem met de brandstofpomp (VP).

 

Toen met Jeroen overlegd, Jeroen zelf maar even rijden en ook hier de conclusie:

Brandstofpomp defect, de vervroegingszuiger haalt zn waarden niet. De naaldverstuiver laat contstant bij regelen rond de 1500rpm.

 

In overleg gaan we opzoek naar een pomp van een AKE (132kw) motor.

Jos_br kan straks grotere verstuivers regelen, en JD mag de programmatuur schrijven. = 210pk volgens Jeroen's theorie.

 

ff geduld maar weer dus... (en rap!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden