Ga naar inhoud
  • 0

verlichting ventilatie roosters


patrick.d

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo patrick,

hebben ze het nooit gedaan? of nu ineens niet meer, ik weet wel dat er een stekker zit (indien ze het nooit hebben gedaan) deze kan je in het dashboard vinden aan de bijrijders kant.

Als je de deur open doet vind je op de kopsekant van je dashboard een zwarte deksel, deze kan je losmaken (net als bij de bestuurderskant waar je zekeringen zit)

Daar moet je een stekker vinden, let op, hier zit ook je airbag, dat je daar niet de stekker van controleerd.

 

Zekering apart voor die lampjes lijkt me niet dat je die vindt, dan moet er nog meer niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok dankje voor de reactie ik heb de auto pas een maand en ze hebben het nooit gedaan.

ik zal eens kijken of ik iets kan vinden onder dat klepje zoja dan even kijken of ik deze ergens kan aansluiten.

en wat de zekering betreft het leek me ook sterk dat er ween was voor alleen die 4 lampjes.

ik hou je op de hoogte als ik iets vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb mijn nieuwsgierigheid niet in bedwang kunnen houden en meteen maar even gaan kijken en er zit een stekkertje wat naar de ventilatie roosters gaat.

deze zit gewoon vast en daarom heb ik maar even de multimeter gepakt en ik meet er geen spanning op.

is dit soms een optie? kan me niet voorstellen dat deze dan niet aangesloten is deze auto heeft op de parkeersensoren en standkachel na alle opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan welke stekker heb je gemeten, want ik kan me herinneren dat er na een bepaalde jaartal, de verlichting er niet meer aangebracht werd.

Maar als jij de lampjes gezien hebt, dat kan je ook even de lampjes proberen te testen met een draad en een adapter(of een 9v blokbattery)

Je kan het ook eens proberen om op de stekker 12v te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt niet helemaal Jeroen, mijn wagen was ook niet voorzien van roosterverlichting, echter beide buitenste roosters waren wel voorzien van lichtgeleiders!

Middelste rooster was hier niet voor voorzien, kabelboom ook niet, stekker uiteraard wel.

In beide buitenste roosters zaten zelfs lampjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op de stekker gemeten die direct achter dat kapje zit en ik heb lampjes bij alle roosters de 2 aan de buitenkant en in het midden 2.

Er loopt ook een kabelboom maar ik meet daar niks op ik kan voor de zekerheid eens een adapter eraan hangen alle lampjes zouden het moeten doen aangezien die het nooit gedaan hebben, dat denk ik teminste.

Als niet alle lampjes het doen dan zou het betekenen dat ze het wel ooit gedaan hebben, want ze gaan niet kapot van niks doen.

Morgen test ik dit en laat wel ff weten wat ze doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb er vandaag een adaptertje op gezet en de lampjes doen het gewoon, ze zijn niet fel maar ze doen wel iets.

zal het een kabelbreuk kunnen zijn?

anders moet ik de kabel misschien bij een ander lampje erbij pluggen.

 

Meet de spanning voor de dimmer in het dashboard eens op. Ik vermoed dat die regelaar defect is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als alle overige dash verlichting goed dimt, dan is de regelaar ok. Dan toch even het traject nameten voor en na het stekkertje.

Bijrijderskant deur open. daar kun je als je de afdekplaat aan de zijkant weg haalt in het dashboard komen. Meteen aan de metalen stijl in het dashboard moet het stekkertje zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit stekkertje gevonden en ook nagemeten maar hier staat geen spanning op en ik kan niet terug vinden waar deze stekker heen gaat.

Misschien is het toch een goed idee om deze stekker aan te sluiten op een ander lampje , of heeft iemand nog een ander idee?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden