Ga naar inhoud
  • 0

mijn laptop ziet vag com kabel niet ???


mikepassat

Vraag

Hallo

 

ik heb zins kort nu ook een vagcom kabel ( vag 113 ) met software vcds 11.11 maar mijn laptop ziet de vagcom kabel niet , me laptop geeft niet aan dat hij new hardware heeft gevonden ??? wat normaal recht onder in je taakbalk zou komen ?

 

software is geheel geladen op de laptop ook de stuurprogramma voor de wat op de cd staat ..

 

nu is mij verteld dat het iets te maken heeft met bepaalde code voor usb en de code van de stekker ????

 

als ik een usb stick er in doe dan doet hij het wel gewoon of wat anders dat op usb werkt ???

 

heeft iemand nog meer problemen gehad met betrekking dat de comp of laptop de kabel niet ziet ???

 

 

laptop is een packard bell met windows vista met alle sevice pack's er op

 

ik hoor graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

uitvoeren als administrator zou idd ook kunnen helpen, evenals compatibiliteitsmodus waarin je xp emuleert.

 

maar de grote vraag is: wordt de kabel gedetecteerd door windoze zélf, dus in apparaatbeheer? als daar al niks verschijnt, moet je al niet gaan zoeken in programmainstellingen van vagcom of vcds zelf, gezien het dan een hardware layer probleem betreft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
uitvoeren als administrator zou idd ook kunnen helpen, evenals compatibiliteitsmodus waarin je xp emuleert.

 

maar de grote vraag is: wordt de kabel gedetecteerd door windoze zélf, dus in apparaatbeheer? als daar al niks verschijnt, moet je al niet gaan zoeken in programmainstellingen van vagcom of vcds zelf, gezien het dan een hardware layer probleem betreft

 

ik kan daar nog niet in komen in het vagcom programma alleen in de main screen en moet ik naar program options en daar moet ik de usb testen maar dan geeft hij aan ross -tech usb interfase not found

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke ik heb nu de stekker in de auto aan gesloten en daar brand het groene lampje gewoon maar me laptop ziet de usb stekker niet er komt geen scherm van "new hardware gevonden" zodat je de software kan installeren van de usb driver van vagcom ??

 

ik word er gek van ben al 2 dagen bezig !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

apparaatbeheer van vista, niet van vagcom ;)

 

start - typ apparaatbeheer - enter

 

dan krijg je 'n hele opsomming van de hardwarecomponenten van de laptop en de aangesloten randapparatuur

 

als je dan de kabel aansluit, komt er dan 'n component bij in de lijst of niet? indien niet: rechter muis - zoeken naar gewijzigde apparaten. Gebeurt er dan nog niks, dan denk ik (vrij zeker van) dat het aan de kabel ligt.

Verschijnt die kabel daar wél, dan moet je idd 'n keer kijken naar de compatibiliteitsmodi van vista

 

rechtermuis op je vagcom programmaicoon - eigenschappen - tabblad compatibiliteit - uitvoeren als administrator (en vink ook maar ineens aan om uit te voeren onder windows xp modus, just in case)

 

probeer die dingen al 'ns ff, dan horen (lezen) we de uitkomst wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In Vista moest ik vag-com "vroeger" administratorrechten geven voordat het werkte...........................

 

en hoe doe ik dat ?

Met de rechter muisknop op je programma icoon klikken en bij eigenschappen ofzo even kijken naar administrator.

 

Kijk als je de kabel er in hebt even bij configuratiescherm->systeem->apparaatbeheer of de kabel daar staat genoemd/herkend.

 

Ja, hobbies kosten soms erg veel tijd :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probeer anders het stuurprogramma dat je geinstalleerd hebt van cd eens te verwijderen, en kijk eens wat er dan gebeurt als je de kabel aansluit? ik lees namelijk net dat je drivers van een cd hebt geinstalleerd... iets wat ik dus NOOIT, maar dan ook werkelijk NOOIT iemand zal aanbevelen (tenzij dat echt werkelijk de ENIGE manier is)

drivercd's zijn in 90% van de gevallen hopeloos verouderd, en willen nog wel 'n keer compatibiliteitsproblemen geven indien ze niet aangepast zijn aan de werkelijke windowsversie die van toepassing is (bij 'n geinstalleerd servicepack van windows kan je al prijs hebben)

 

drivers altijd online afhalen, afgestemd op je daadwerkelijke windoze install (indien beschikbaar, that is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
apparaatbeheer van vista, niet van vagcom ;)

 

start - typ apparaatbeheer - enter

 

dan krijg je 'n hele opsomming van de hardwarecomponenten van de laptop en de aangesloten randapparatuur

 

als je dan de kabel aansluit, komt er dan 'n component bij in de lijst of niet? indien niet: rechter muis - zoeken naar gewijzigde apparaten. Gebeurt er dan nog niks, dan denk ik (vrij zeker van) dat het aan de kabel ligt.

Verschijnt die kabel daar wél, dan moet je idd 'n keer kijken naar de compatibiliteitsmodi van vista

 

rechtermuis op je vagcom programmaicoon - eigenschappen - tabblad compatibiliteit - uitvoeren als administrator (en vink ook maar ineens aan om uit te voeren onder windows xp modus, just in case)

 

probeer die dingen al 'ns ff, dan horen (lezen) we de uitkomst wel :)

 

 

 

Ik heb alle dingen gedaan die jullie zeiden maar niks dat werkt !! me laptop ziet de kabel gewoon niet alle andere dingen die via usb gaan ziet hij gelijk wel zoals telefoon , usb stick noem maar op maar de verd****** stekker niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb je al rechtermuis gedaan en "zoeken naar gewijzigde apparaten" geklikt, zoals ik al eerder postte?

apparaat toevoegen is niet de meest efficiënte manier, want dan gaat hij zoeken naar standaard gedefinieerde randapparatuur zoals printers en dergelijke, terwijl je in dit geval een soort van usb to serial port converter aan het toevoegen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb je al rechtermuis gedaan en "zoeken naar gewijzigde apparaten" geklikt, zoals ik al eerder postte?

apparaat toevoegen is niet de meest efficiënte manier, want dan gaat hij zoeken naar standaard gedefinieerde randapparatuur zoals printers en dergelijke, terwijl je in dit geval een soort van usb to serial port converter aan het toevoegen bent.

 

ok en moet dit gebeuren als de stekker in de auto is aan gesloten of maakt dat niet uit ???

 

zoeken naar gewijzigde apparaten heb ik al tig keer gedaan maar vind niks al die andere dingen die ze hier vertelde leverde ook niks op

 

op mijn desktop comp doet de kabel ook niks ???daar staat windows XP erop ook met alle update's en service pack

 

ik denk toch dat ik moet gaan geloven dat de kabel niet goed is ?

 

het lampje op de stekker gaat wel rood /groen branden en daarna groen als ik de stekker in de auto aan sluit , is dan wel of niet kapot ???

 

ik weet het zo langzamerhand ook niet meer , en ik heb de vagcom om mijn cruise uit te lezen want die doet dus niks en ik wil dus weten of de cruise wel alle signalen door geeft .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden