Ga naar inhoud
  • 0

1.8t in noodloop


rijg01

Vraag

Goedenavond,

Vorig jaar heb ik mijn passat 1.8 laten chippen en heb daarna wel eens problemen gehad dat ineens het vermogen (turbodruk) wegvalt, het voelt dan net of rijd je met de helft van de pk's. Het is me wel opgevallen dat ik in de winterperiode met lagere temperaturen er weinig tot geen last van heb gehad. Ben hiervoor al een paar keer bij de dealer geweest om de ecu uit te laten lezen, maar hun konden geen storing vinden ook niet toen de passat in noodloop verkeerde ook niet. Als je de de auto daarna weer opnieuw start dan is het weer voor even (10 minuten) goed en daarna gaat ie weer in de noodloop. Ik ben nu echt een beetje radeloos en weet even niet waar ik het moet zoeken. Hopelijk heeft weet iemand wat de oorzaak is.

 

alvast bedankt

 

Vriendelijke groet,

 

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt eerst voor jullie informatie, ik zal em morgenavond weer laten uitlezen. Hoop dat het iets opleverd. Ik laat het wel even weten. Ik heb de auto laten tunen door Scholtmeijer tuning uit Westerbork. Klopt het ook dat je met een getunede benzine het beste Bp Ultimate kan tanken? Doe er zelf altijd euro 95 in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben geen storing kunnen vinden na het uitlezen van de auto in de noodloop. Maar wat me wel opviel toen ik de motorkap opende dat er onder de intercooler slang wat troep ligt, dus het lijkt erop dat deze lekt. En na het voltanken met Bp ultimate lijkt het erop dat de auto ook beter gaat rijden. Zou het dan toch misschien de intercooler slang kunnen zijn?

post-17020-1423827299,2688_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
We hebben geen storing kunnen vinden na het uitlezen van de auto in de noodloop

 

D'r staat geen enkele foutcode in? Kan ik me niet voorstellen in combinatie met noodloop. Kun je beschrijven wat er precies gebeurt bij zo'n noodloop?

 

Zou het drukcircuit even goed nalopen qua klemmen en lekkages.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En na het voltanken met Bp ultimate lijkt het erop dat de auto ook beter gaat rijden.

 

Tuurlijk doet ie dat, turbomotoren vinden brandstof met een hoog octaangetal erg lekker, ga anders eens langs de Action en koop daar een paar flessen BioEthanol(octaan 107) en gooi dat er bij-in, je octaan krijgt daardoor een boost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden