Mijn 1.8T heeft een vreemd startprobleem. Vreemd omdat er geen patroon in te ontdekken valt. Zowel bij koude als warme motor komt het de laatste weken vaak voor dat ik zo'n 5-10 seconden moet starten voordat-ie aanslaat. Dan komt er ook donkerkleurige rook uit de uitlaat. Soms draait het blok dan vervolgens hoog in de toeren, wat pas na een paar minuten verdwijnt en het weer het normale stationair toerental draait. Daarna is er rijdend niets op aan te merken: loopt op het gehoor prima, geen enkel vreemd geluid, turbo komt er goed in, geen dipjes meer in toerental, nooit enige indicatie op het dashboard gehad ook.
Zoals gezegd is er geen patroon in te ontdekken. Soms start-ie meteen en loopt direct zoals het hoort. Ongeveer 2-3 maanden geleden rook ik na het uitzetten van de motor een benzinelucht en bleek er een kleine hoeveelheid koelvloeistof uit het expansievat verdwenen te zijn. Dat aangevuld en geen verlies meer waargenomen, ook de benzinelucht niet meer geroken. Wat kan dit zijn?
Is een APU-blok ('99), km-stand 160.000. Altijd volsynthetische olie (Shell) en V-power gebruikt.
Vraag
Dhvangel
Mijn 1.8T heeft een vreemd startprobleem. Vreemd omdat er geen patroon in te ontdekken valt. Zowel bij koude als warme motor komt het de laatste weken vaak voor dat ik zo'n 5-10 seconden moet starten voordat-ie aanslaat. Dan komt er ook donkerkleurige rook uit de uitlaat. Soms draait het blok dan vervolgens hoog in de toeren, wat pas na een paar minuten verdwijnt en het weer het normale stationair toerental draait. Daarna is er rijdend niets op aan te merken: loopt op het gehoor prima, geen enkel vreemd geluid, turbo komt er goed in, geen dipjes meer in toerental, nooit enige indicatie op het dashboard gehad ook.
Zoals gezegd is er geen patroon in te ontdekken. Soms start-ie meteen en loopt direct zoals het hoort. Ongeveer 2-3 maanden geleden rook ik na het uitzetten van de motor een benzinelucht en bleek er een kleine hoeveelheid koelvloeistof uit het expansievat verdwenen te zijn. Dat aangevuld en geen verlies meer waargenomen, ook de benzinelucht niet meer geroken. Wat kan dit zijn?
Is een APU-blok ('99), km-stand 160.000. Altijd volsynthetische olie (Shell) en V-power gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites
17 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten