Ga naar inhoud
  • 0

forge split-r gemonteerd maar hoor geen afblaasgeluid


vtecje

Vraag

goedendag

 

zal mij eigen even voorstellen

ik ben arjan getrouwd vader van drie jongens vandaar dat mijn vrouw en ik deze passat 1.8 t uit 1999 hebben gekocht.

wij zijn heel erg tevreden met deze auto,ook omdat wij jaren lang honda hebben gereden.

maar nu de vraag waar ik mee zat ik heb de originele dumpvalve vervangen voor een forge splir-r heb dat ding op de juiste wijze vervangen en op allerlei manieren al afgesteld maar hoor nog steeds geen afblaas geluid.

heeft iemand er ervaring mee ? en zo ja kunnen jullie mij hier mee helpen

 

alvast hartelijk bedank gr arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

-0,8 bar vacuum moet het zijn dan aan de schaal van de meter te zien. Dit komt overeen met ~ -23 inchHg en dat lijkt wel een goed vacuum in ieder geval.

 

Wanneer zie je 0 bar, als je even gas geeft? Een standaard motor geeft ongeveer 0,5-0,7 bar, een gechipte het dubbele. Dat is dan wel vol vermogen, even gas geven doet nog niks. Je zult even de (snel)weg op moeten en vanaf ~2500-3000 toeren in de 3de versnelling vol op het gas moeten gaan om te zien wat de daadwerkelijke maximale druk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee het enigste wat ie toen aangaf was dat de n75 klep niet goed was.deze heb ik toen vervangen en het draad je van de stekker was ook los en die hebben we toen ook gemaakt.

daarom snap ik er gewoon echt helemaal niks meer van wat het nou zou kunnen zijn.

kan je met een vagcom ook de turbodruk uitlezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat je kunt proberen is de slang van n75 naar wastegate afklemmen en kijken wat de motor/turbo dan rijdend doet, met dat afknijpen sluit je de n75 uit en kan druk zonder ingrijpen vd ECU worden opgebouwd. Zou niet volgas gaan rijden, is enkel een check of de turbo nog genoeg druk levert. De motor is gechipt?

 

Laat voorafgaand aan codes uitlezen ook de fuel-trims even uitlezen, dat is block 032 in engine / vag-com. Kan wellicht ook de LMM nog zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gisteren is er naar gekeken en het duid er op dat de lmm kaduuk is.

maurice heeft gelijk nog het een en ander nagekeken en het zag er allemaal goed uit,wastegate klep ook nageken middels hem op druk te brengen en er waren geen lekstromen om het zo maar even uit te drukken.

stuk wezen rijden met de hartbewaking aan de auto en toen zagen we dat het er op toch wel op duide dat de lmm voor 99,9 procent kapot is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

helaas heb ik nog steeds geen turbodruk

wij gaan wel gewoon op vakantie en daarna zien we wel verder het begint er toch naar uit te zien dat de turbo kaduuk is want hij helemaal geen druk op

 

allemaal alvast een fijne vakantie en tot ziens

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden