Ga naar inhoud

Met wat zetten jullie de auto in de wax ???


passat_BE

Aanbevolen berichten

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zou niet weten hoe het spul heet waarmee ik mijn auto was en poets maar hij blinkt er wel van. Pak het altijd uit de kast van het washok daar was ik eens per maand mn wagen en daarna ff in de hotwax. Het spul gebruiken ze ook voor de autos die de showroom in gaan. Lekker makkelijk en hij blinkt altijd weer netjes zoals het hoort en inderdaad vuil hecht er bijna niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Mequiars heeft een soort 3 fasen Deep Crystal poetsmiddel bestaande uit:

1. Paint Cleaner

2. Polish

3. Carnauba Wax.

 

Is dit een goede wijze om de lak te onderhouden?

Halen Paint Cleaner en Polish niet een minuscuul laagje van je lak af? Ofwel slijt je lak hier niet van?

Moet je altijd deze drie produkten gebruiken (bij bv. 1x paar jaar in de was zetten)?

 

En wat gebruiken jullie om:

- de zwarte stootstrips weer mooi zwart te maken?

- de hemelbekleding in de auto te reinigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het 3 stappenplan is een perfect systeem om je wagen weer in topstaat te krijgen.

 

Stap 3... de wax gebruik ik zelf geen carnauba wax voor maar NXT en Gold Class wax... dat mag je natuurlijk zelf kiezen.

 

Wat betreft het verwijderen van een laagje lak ... het antwoord is ja.

Cleaners en Polishes halen altijd een klein laagje van je lak weg. Maar dit kan absoluut geen kwaad en je kan de spullen zo vaak erop smeren als je wil. Je lak slijt er dus niet van.

 

Hoevaak je het doet is natuurlijk aan jou.

Ik ben een echte poetsfreak dus 1 keer per jaar is bij mij niet van toepassing. Ik probeer mijn wagen zoiezo 1 keer in de maand in de wax te zetten, eens in het kwartaal het complete stappenplan, en tussendoor gebruik ik de Ultimate Quick Detailer om alles netjes te houden. En de Gold Class shampoo doet ook al wonderen.

 

Zwarte stootstrips kan je behandelen met Meguiars Gold Class Trim Detailer.

Dit is speciaal voor dat soort dingen gemaakt.

 

De hemelbekleding kan je bijvoorbeeld doen met de All Purpose Cleaner uit de Detailer lijn van Meguiars. Top spul wat je ook voor je matten en alles wat je maar kan denken kan gebruiken.

 

Ik hoop dat ik je zo wat verder geholpen heb, eventuele extra vragen mag je hier natuurlijk altijd posten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cleaners en Polishes halen altijd een klein laagje van je lak weg.

 

Sorry Roy, maar een polish haalt écht géén laagje van je lak af, het is puur en alleen voeding voor je lak. Met een polish behaal je echt die diepe wetlook op een wagen :wink:

 

@ JAB > Ik zou je in ieder geval ook de klei aan willen raden, dit is echt superspul ! Met de klei haal je alle verontreiniging OP je lak eraf, met de paint cleaner haal je de vervuiling IN je lak eraf.

Daarna voed je de lak met de polish en die werk je weer af met een wax naar keuze, je kunt voor verschillende waxen kiezen

 

- Gold Class

- NXT

- M16

- M21 Syntetic Sealant

- M26 Yellow Wax

- Etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Roy, maar een polish haalt écht géén laagje van je lak af, het is puur en alleen voeding voor je lak. Met een polish behaal je echt die diepe wetlook op een wagen

 

Mijn excuses, ik zat even in de war met polijstmiddelen ;)

 

Maar de Paint Cleaner haalt dus wel een laagje weg, maar nogmaals ... dat is niet schadelijk. De consumentenlijn van Meguiars bevat geen schadelijke artikelen (mits op de juiste manier gebruikt natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, dank voor de info.

Ik zal de klei van Meguiars ook erbij nemen.

 

Wat ik mij afvraag is hoe jullie dat doen qua tijd. De Passat is geen kleine auto en om heel die auto dan in 3-4 stappen een poetsbeurt te geven... man dat is meer dan één dag werk. En ik neem aan dat de auto pas weer 'veilig' op weg kan als de laatste laag (de wax) er weer op zit. Dus ... hoe pakken jullie dat aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er inderdaad wel de tijd voor nemen ja.

 

Als ik een grote poetsbeurt doe, dan begin ik daar meestal op zondag of zaterdag rond een uur of 2 mee, en dan ben ik zo rond 9 uur s'avonds klaar.

 

De auto kan eventueel wel zonder de wax de weg weer op, maar dat is wel erg zonde van je tijd. De wax is zeg maar de beschermlaag, en als je die er niet opzet dan is je "Pas gepoetst" effect wel erg snel weg. En niet te vergeten krijg je dan ook niet het resultaat wat het zou moeten zijn.

 

Je moet ook niet tussen de stappen door gaan rijden.

Als je bijvoorbeeld de paint cleaner gedaan hebt, en je gaat dan rijden moet je de wagen opnieuw wassen omdat je anders de kans loopt om vuil wat je weer op je wagen hebt gekregen over je lak te slepen met alle gevolgen van dien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dat 3 stappenplan wil gaan proberen wat moet ik dan hebben ? Ik heb de NXT wax dus moet een cleaner en polish hebben. Welke adviseren jullie mij ?

 

En over de cleaner... hoe behandel je eigenlijk een auto met cleaner op de juiste manier ? Ik heb ik het verleden wel eens een autodeel met cleaner gebruikt (andere auto btw ;)) nav parkeerschade en met die cleaner (Commandant) wat schade weg kunnen poetsen. Maar ik heb nog nooit de hele auto gecleaned dus vandaar mijn vraag ! ;)

 

gr Don

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad de Deep Crystal Paint Cleaner en Deep Crystal Polish aan van Meguiars.

 

Je behandelt je wagen daarmee op dezelfde manier als de wax.

Wax On, Wax Off ;)

 

Let wel even op dat er bij de paint cleaner en polish geen pad bijzit om mee te poetsen zoals dat bij de NXT wel het geval is. Die moet je dus even los kopen. Die dingen heten High Tech Applicator Pads en kosten als ik mij niet vergis 6 euro per 2 stuks.

 

En als je het jezelf helemaal makkelijk wil maken dan raad ik aan om ook Supreme Shine Microfiber doeken erbij te nemen.

Met deze doeken poets je alles veel makkelijker uit, en het resultaat is nog beter. Wel voor elk product een apparte doek gebruiken.

Kosten 12,99 per stuk geloof ik, maar als je slim bent neem je een 3-pack voor 26 eurie's ;)

 

Mooie combinatie dus voor jou DON,

- Paint Cleaner

- Polish

- 2 Padjes (1 had je al van de NXT)

- 3 Microfibers

 

Dan heb je dus voor alle producten een appart padje en een doek :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag is hoe jullie dat doen qua tijd. De Passat is geen kleine auto en om heel die auto dan in 3-4 stappen een poetsbeurt te geven... man dat is meer dan één dag werk. En ik neem aan dat de auto pas weer 'veilig' op weg kan als de laatste laag (de wax) er weer op zit. Dus ... hoe pakken jullie dat aan?

 

Ik doe het volledige 5-stappenplan in ca. 8 uur tijd. En dan is het een kwestie van doorwerken. De laatste keer heb ik het in fasen gedaan. Hierbij heb ik eerst de motorkap en het dak en de achterklep helemaal gedaan (alle stappen). De volgende dag heb ik de rest van de auto weer gewassen en de 5 stappen gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad de Deep Crystal Paint Cleaner en Deep Crystal Polish aan van Meguiars.

 

Je behandelt je wagen daarmee op dezelfde manier als de wax.

Wax On, Wax Off ;)

 

Let wel even op dat er bij de paint cleaner en polish geen pad bijzit om mee te poetsen zoals dat bij de NXT wel het geval is. Die moet je dus even los kopen. Die dingen heten High Tech Applicator Pads en kosten als ik mij niet vergis 6 euro per 2 stuks.

 

En als je het jezelf helemaal makkelijk wil maken dan raad ik aan om ook Supreme Shine Microfiber doeken erbij te nemen.

Met deze doeken poets je alles veel makkelijker uit, en het resultaat is nog beter. Wel voor elk product een apparte doek gebruiken.

Kosten 12,99 per stuk geloof ik, maar als je slim bent neem je een 3-pack voor 26 eurie's ;)

 

Mooie combinatie dus voor jou DON,

- Paint Cleaner

- Polish

- 2 Padjes (1 had je al van de NXT)

- 3 Microfibers

 

Dan heb je dus voor alle producten een appart padje en een doek :)

 

Great Roy ;) Thanks man !!

 

Ik ga die cleaner en polish zeker aanschaffen ! Ben erg benieuwd naar het resultaat, alleen dan nog even de vraag... Hoe vaak doe ik de karatekid; "wax on wax of" methode met de cleaner ? Ga je geen verschil zien als je het ene gedeelte van het dak vaker 'geschuurd' hebt met cleaner dan het andere gedeelte ?? Maw moeten alle delen op dezelfde wijze aangebracht worden (dus het aantal draaiende bewegingen) of maakt dat niet uit ?

 

En over die pads van Maguires... Bij NXT zat er idd 1 bij, maar wat is het vrschil in de groene en paarse kant ???

 

Bedankt man voor de duidelijke info !

 

gr DOn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat geen verschil zien als je op het ene vlak meer bewegingen hebt gemaakt als op het andere. Dat komt niet zo precies, als je maar zorgt dat je het complete oppervlakte geraakt hebt. De paint cleaner is niet echt een agressief middel ofzo, ik denk dat je er te zwaar over denkt. Je moet gewoon een beetje op je gevoel afgaan en uitzoeken wat voor jou de fijnste methode is.

 

De groene en de paarse kant maakt niks uit, behalve dat er op de ene kant het meguiars logo gedrukt staat. Ik gebruik altijd de gladde kant.

 

De pads die je los kan kopen zijn geelkleurig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat geen verschil zien als je op het ene vlak meer bewegingen hebt gemaakt als op het andere. Dat komt niet zo precies, als je maar zorgt dat je het complete oppervlakte geraakt hebt. De paint cleaner is niet echt een agressief middel ofzo, ik denk dat je er te zwaar over denkt. Je moet gewoon een beetje op je gevoel afgaan en uitzoeken wat voor jou de fijnste methode is.

 

De groene en de paarse kant maakt niks uit, behalve dat er op de ene kant het meguiars logo gedrukt staat. Ik gebruik altijd de gladde kant.

 

De pads die je los kan kopen zijn geelkleurig :)

 

Wederom bedankt voor de duidelijke uitleg kerel ;)

 

Maar de reden dat ik het vraag is dat ik dus bij een vorige auto wel eens commandant cleaner 4 (metallic lak) gebruikt heb en op enig moment ronddraaiende kringen zag op de plek waar het gecleaned was. Nu heb ik dus niet het gehele gedeelte gedaan, maar ik kreeg te horen dat die commandant soort niet heel schadelijk was en toch zag ik duidelijk sporen van cleanen dus vandaar dat ik een beetje bang voor lelijke kringen e.d.

 

Ik begrijp dat de maguires spullen minder agressief zijn, dus ik ga voor die dingen die je me opgenoemd hebt ! ;)

 

En Jeroen (jee13) geeft mij vast en zeker wel een real-life cursusje cleanen, polishen & waxen ;)

 

 

bedankt man !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commandant ken ik eigenlijk alleen van de agressievere spullen, dus wat dat betreft geen ervaring mee.

 

Meguiars is inderdaad allemaal erg veilig als je het op de juiste manier gebruikt. Achterop elk product staat een duidelijk voorschrift, en als je dat leest kan je niks gebeuren.

 

Een cursusje heb je niet nodig, ieder heeft zijn eigen manier die hij het fijnste vind, maar de basis is altijd hetzelfde.

 

Alle 3 de producten die je gaat gebruiken worden op dezelfde manier gebruikt... ik zal je een kleine how-to geven.

 

We gebruiken hiervoor dus :

 

- Gold Class Shampoo

- Deep Crystal Paint Cleaner

- Deep Crystal Polish

- NXT Tech Wax

- 3 High Tech Applicator Pads

- 3 Supreme Shine Microfiber doeken

 

Begin met de auto goed en grondig te wassen met de Gold Class Shampoo zodat al het opliggende vuil eraf is en de auto mooi schoon. Maak daarna de auto droog met een zeem of met de water magnet van Meguiars, wat je zelf wil. Neem een zuivere Applicator pad en doe er Paint Cleaner op, deze breng je in een cirkelende beweging aan op de lak. Niet aaien, maar wrijven.

Werk altijd in 2 delen, dus bijvoorbeeld eerst de motorkap inpoetsen, dan de kofferklep inpoetsen, daarna de motorkap uitpoetsen en dan de kofferklep uitpoetsen en zo door naar de volgende 2 delen. Het uitpoetsen kan je ook het beste in een cirkelende beweging doen. Voor de polish en de wax werk je op exact dezelfde manier als de paint cleaner.

 

Ik hoop dat je hier wat wijzer van geworden bent :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden