Ga naar inhoud
  • 0

hulpkoppeling voor een afneembare westfalia trekhaak


padaho

Vraag

Ik heb onder mijn Passat Variant 2011 eenoriginele Westfalia trekhaak met afneembare kogel zitten.

 

http://www.trekhaken.info/producten/tre ... ar?k=15249

 

Binnenkort ga ik de caravan erachter hangen en ben me hierop aan het voorbereiden. Omdat ik geen gelast oog had, zoals bij mijn vorige model Passat Variant heb ik Westfalia gebeld en er blijkt toch een oogje voor de kabel van de aanlooprem aan deze Westfalia trekhaak gelast trekhaak te zitten. Deze zit ongeveer 10cm rechts van de afneembare kogel, onder het kunstof van de bumper.

 

Is er iemand die weet of ik daar nou gewoon, recht eronder, een gat van rond +/- 30 mm kan boren? ik zie niks onder het kunstof en volgens mij doet een rond gat niets af aan de sterkte van de bumper. Nu nog iets vinden om het gat af te dekken als ik het niet gebruikt.

 

ik heb het even uitgeprobeerd met een hulpkoppeling op de afneembare kogel geschroefd maar dat is niet echt handig want dan is het moeilijk om de kogel los te draaien. Ziet er ook niet uit trouwens.

 

Dus ik denk deze optie te gaan doorvoeren. Is er iemand met een dergelijke ervaring of zou iemand hier iets van kunnen zeggen?

 

Ergens heeft iemand het over een rvs beugel voor aan de afneembare kogel maar deze schijnt volgens Westfalia niet te passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb het oogje ook gevonden maar dat zit 10 cm naar rechts achter het kunstof van de bumper. kom ik dus nooit bij zonder gat te maken in de bumper. En als ik dan het gat heb en de kabel zou aanspreken dan kost dit waarschijnlijk mijn bumper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me raar en niet juist dat je een extra opening in de bumper moet maken om hem te kunnen gebruiken.

Je Passat is nog niet zo oud, dus ff langs de dealer, even verhaal halen en kijken wat de reactie is. Waarschijnlijk gaan ze het gewoon voor je in orde maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb deze trekhaak ook en een net plaatje ervoor in de bumper. Plaatje weg, trekhaak erin en inderdaad even door de knieen en je kan bij het oogje. Lijkt erop dat het bij jou anders gemonteerd is. Heb je een foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat doet me toch afvragen hoe de uitsparing in de bumper is gemaakt? Ik heb daar een vrij royale opening met een keurige afdekklep. Als ik die klep wegneem kan ik de stekkerdoos wegdraaien waarna de trekhaak gemonteerd kan worden. Inmiddels weet ik het oogje op de tast te vinden zonder daarvoor op de knietjes te moeten. Ik zou zeggen: post eens een foto zodat we een zinnig oordeel kunnen vellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden