Ga naar inhoud
  • 0

alleen zacht geluid uit tweeters


Gast Genna7

Vraag

Beste leden,

 

Gisteren heb ik geprobeerd om mijn andere radio aan te sluiten. Helaas verliep dit zonder enige succes.

 

Radio gaat aan maar er komt geen geluid uit de speakers, alleen extreem zacht geluid uit de tweeters. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

 

Alvast bedankt,

:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Eindtrappen van je radio gaar?

Of misschien de kabels (iso conectoren) niet goed meer?

 

Wat zijn eindtrappen?

 

En iso en meer een zelf gemaakte kabelboom..lol..

 

Ik kon nergens iso voor alpine 104bti vinden vandaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zit er niks verkeerd in je kabelboom? en iso past op elke radio dus vind dat een beetje raar.

 

Kabelboom zelf is van een andere radio afkomstig, maar paste wel op de mijne. Alleen is het zo dat de kleuren niet overeen komen.

 

Voorbeeld, pinnetje links onder in de radio aansluiting is minus(zwart) op de kabelboom is dit battery(oranje). De plus op de radio heeft een witte kabeltje die van de iso komt.

 

Ik weet het niet zeker, maar de type kabel is toch niet van belang? Elke kabel zou toch moeten werken? Als de kabelboom kabel bv rood is(plus) en ik gebruik deze om op pinnetje van speaker te zetten, kan toch geen kwaad?

 

Ik zal morgen even een foto maken voor de duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
rood is(plus) en ik gebruik deze om op pinnetje van speaker te zetten

 

Als ik deze zin goed lees, en je hebt dit gedaan, dan denk ik dat je radio is overleden.

 

Ik denk dat je mij niet begrijpt, ik zal morgen even een foto plaatsen voor de duidelijkheid.

 

Voor nu, welterusten allemaal :sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

genna genna genna

als ge zo dingen post dan heb ik mijn bedenkingen bij uw kennis van electornica , zoek even iemand op van het forum die er iets van kent en laat het doen aub voor uw auto afbrand ( ja auto kan afbranden door slecht aangesloten radio's)

t'is nie omdat die stekkers passen dat de pinnetjes op hun juiste plaats zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, je moet wel weten wat je doet.

 

Speakers kun je trouwens doormeten. Speakers zijn doorgaans 4 ohm. Ik weet niet wat je zou moeten meten als er een scheidingsfilter tussen hangt.

In principe zou voorin op de iso-stekker de weerstand moeten kunnen meten.

 

Een trucje om de boxen te testen is even een 9V batterij op de beide polen van de boxenkabel van de isostekker te houden. Als het goed is zou je de boxen moeten horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De ISO zal wel goed zijn, alleen zal de aansluiting in de autoradio compleet anders zijn.

 

Dit klopt, de auto aansluiting is goed, de radio kabels zijn %^%%^%^...

 

Ik voeg de foto's zo toe voordat mensen mij voor gek gaan verklaren :P

 

zooitje.jpg

 

Oranje kabel heb ik op - aangesloten.

Zwarte en grijs/rood kabel heb ik op + aangesloten.

 

Onderste gele, rode witte en zwart/groene kabel heb ik voor speakers gebruikt.

 

De rest is niet aangesloten.

 

Ik neem aan dat ik hier geen fouten gemaakt heb?

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, je moet wel weten wat je doet.

 

Speakers kun je trouwens doormeten. Speakers zijn doorgaans 4 ohm. Ik weet niet wat je zou moeten meten als er een scheidingsfilter tussen hangt.

In principe zou voorin op de iso-stekker de weerstand moeten kunnen meten.

 

Een trucje om de boxen te testen is even een 9V batterij op de beide polen van de boxenkabel van de isostekker te houden. Als het goed is zou je de boxen moeten horen.

 

De speakers doen het gewoon, ik heb hiervoor andere radio in gehad en die deed het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je ISO voedingsblok is niet compleet.

Je hebt wel een constante +12V maar geen geschakelde +12V. Die hoort op pin 4 te komen (pin 8 is zwart pin 7 is rood)

http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker4.htm

 

Hoe loopt de nummering van de stekker die in de radio gaat. Gelijk met het plaatje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je ISO voedingsblok is niet compleet.

Je hebt wel een constante +12V maar geen geschakelde +12V. Die hoort op pin 4 te komen (pin 8 is zwart pin 7 is rood)

http://www.passatplus.de/umbauteile/ste ... ecker4.htm

 

Hoe loopt de nummering van de stekker die in de radio gaat. Gelijk met het plaatje?

 

Ja, de nummering loopt gelijk met het plaatje.

 

Klopt, de iso heeft geen geschakelde +, maar voor geluid zou dit toch niet nodig zijn?

 

Is het mogelijk dat de versterkertje in de radio zelf kadoek is?

 

Gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je hebt zeker wel een geschakelde 12V nodig of deze moet door gelust zijn vanaf de constante plus.

Als de geschakelde 12V geen spanning krijgt staat dat gelijk aan contact uit en geen radio aan.

 

Ik zou als ik jou was gewoon een originele kabelboom halen zodat je zeker bent dat alle aansluitingen goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie het probleem wel.

Jij hebt in de kleine foto de stekker die achterin je radio komt.

En de stekker met iso waar ook die 2 in dat blok allen zitten, dat is goed. Zou idd 1 bij kunnen, maar niet nodig.

Jij zet de stekker op foto die voor radio ingang is, en dit kan heel anders zijn dan de uitloop in iso.

Daar mag verschil in zitten. Als je de conectoren maar goed hebt in de iso, de stekker die je laat zien maakt niks duidelijk.

De 1 is iso en andere niet, dus heb je niks aan. voor foto thans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je hebt zeker wel een geschakelde 12V nodig of deze moet door gelust zijn vanaf de constante plus.

Als de geschakelde 12V geen spanning krijgt staat dat gelijk aan contact uit en geen radio aan.

 

Ik zou als ik jou was gewoon een originele kabelboom halen zodat je zeker bent dat alle aansluitingen goed zijn.

 

Deze is wel doorgeluist, zie foto. De num 1 en 16 van de radio zijn op plus aangesloten.

 

Ik ga gewoon een originele kabel kopen en kijken of dat gaat helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet het niet, maar als ik de kleuren bekijk in de stekker van de radio, en het schema op de radio, dan klopt daar helemaal niets van...

 

Je hebt ook een 'mute' ingang... is die niet aangestuurd?

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden