Ga naar inhoud
  • 0

andere velgen onder passat 3B


trotse mama

Vraag

We zitten te kijken voor andere velgen met banden voor onze passat 3B variant.

 

Er zitten nu standaard velgen onder maat 195/65/15.

 

We hebben nu een mooi setje gevonden op marktplaats welliswaar met bijna nieuwe banden. (7mm profiel)

maar dit is maat 235/55/17.

Gaat dit passen???? (ook qua breedte) Onze passat is ook wat verlaagd. Er moet nog wel comfort in de auto zijn straks met 3 kids achterin en op vakantie.

 

Thanx!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Betere bandenmaat voor een 17 inch set zou zijn 225 45 17. Met 17inch heb je nog wel voldoende comfort over. Zelf zet ik ook mijn 17 inch set eronder op vakanties met de familie erin.(icm een schroefset)

235 55 17 is een iets bredere (+ 1 cm) en een iets hogere band (+ 2,8 cm)t.o.v. 225 45 17. Rolomtrek wijkt m.i.z. te veel af. Zou het zelf niet gedaan hebben met deze 235 55 17.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maat is idd niet geweldig, ik deed het ook niet.

Denk er wel om dat je ook de et in de gaten houd, en niet alles er onder wilt zetten.

blijf een beetje bij et 45. Kom je mooie set et 42/40 tegen kan het ook, maar zal niert hoger gaan dan 45, dan komen de velgen bnaar binnen toe, en merk je instabiel rijgedrag.

Banden maat is idd op 17 inch 225-45-17 dan heb je de goede set, en mooi comfort. En toch sportief gevoel in het sturen, want ten opzichte van de 15 inch die je nu hebt ga je 10x beter sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, bij 18 inch moet je 225 40 18.. et 45 op een 3b, of zoals sommigen ivm verschrikkelijk laag, 215 maar 225 is prima te doen. zou wel een beetje breder kunnen 235, maar die hoogte wat je ziet 55 is te hoog. zal van een pheaton set of dikker audi iets zijn, die heeft zulke hoge maten.

Mooie maat is op een 3b, voor 225-40 18 8j en et 45 achter kun je zelfde maten hebben, en et 35, of 45 met spacer van een cm, dan staat hij achter ook even dikker.

Maar als je echt iets meer wilt, en je wilt dik, en gek dan zou je subdivision een mailtje kunnen doen, die heeft inmiddels wel velg ervaring genoeg op een 3b, en dan icm schorefset, en zo laag als het maar kan. Ik zelf koos ervoor om net even te zaken, een cm of 5 en dan gewoon standaard maat aan te houden op 18 inch, ik loop nergens aan, en schaaft niks in de randen. Maar uitstraling is dan bij mijn 3bg ook vrij standaard, op 18 inch.

Dit wilde ik ook, geen gekke dingen, als er een kar met puin achterligt moet het goed gaan zeg maar. Of met vakantie moet ik instappen en weg kunnen, in plaats van aanpassings maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mmmm, klinkt allemaal wel verleidelijk maar comfort voor de kleintjes is toch wel het aller belangrijkst. Die moeten niet zitten te hobbellen achterin. We hebben een leuk setje op marktplaats gezien http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/v ... mb_click=1#photoGallery. Dan maar eenbeetje minder:). Super bedankt voor de tijd en alle advies.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ken het budget niet maar er worden hier opt forum ook wel velgen aangeboden. (oa subdivision met de MB wielen, alain met de zwarte Audi a stars)

18" met een goede band dan heb je nog wel redelijk comfort vind ik zelf hoor. (ook 225-40-18 18" zomer en winter set.)

Zoals Sietze al zei let goed op de ET waarde, et35 steekt voor t mooie te ver naar buiten en verder dan 45 weer te ver naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We zijn gister geslaagd. Het zijn de velgen geworden die in de link hierboven staan. 225/45/17 wat een verschil met de 15inch die eronder zaten. Doordat de auto al wat verlaagd is staat het erg mooi en ook nog een goed comfort voor de jongens achterin. Nu alleen nog even slotbouten erin zetten zodat ze niet gejat worden.

Straks ze nog even mooi op poetsen en dan weer nieuwe foto's er van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk ben ik geen voorstander van slot bouten.

Ik zal dit even uitleggen, er zijn op het forum ook wle mensen geweest die op vakantie of iets waren en er liep een wiel af.

Puur omdat de rest van de bouten los zijn of eruit zijn, ivm proberen te stelen. Dan moet je je voorstellen je komt bij de auto. En je kijkt echt niet of er bouten inzitten, dus je rijd weg, stuurt de snelweg op en zet sok.

Mooi 130/140 ervoor en bam wiel haalt je in. Bedenk eens wat er allemaal kan gebeuren.

 

Dan andere kant je komt bij je auto en er zit geen wiel in, je bent boos verdrietig en erg vervelend MAAR er is niks gebeurd.

Ik kom liever bij de auto dat ik geen velgen meer heb, dan dat hij nog in de slotbouten hangt.

 

Ik rij nooit met slotbouten, en ik heb laatst denk ik een set of 5/6 in het ijzer gegooid. Altijd ellende met die troep.

Je bent slutel kwijt, en dan???

 

Dus mijn mening..

Maar denk hier eens over na..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja die mening snap ik wel, maar ze zijn hier nogal fanatiek met het stelen van je velgen. En we hebben echt geen geld om elke week nieuwe / andere velgen te kopen.

 

Maar inderdaad er is een gevaar als ze je andere bouten los of eruit draaien om ze te jatten en inderdaad je gaat niet kijken of je bouten er nog in zitten.

 

Op alle velgen van onze auto's hadden we slotbouten zitten gelukkig nog nooit gehad dat ze de andere bouten hebben geprobeerd los te draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@blaauwwiekel,

 

Ik las zojuist dat jij onder je 3bg 18" velgen hebt, en geen "nierschudder" wilt.

 

Nu wil ik ook niet al te veel aanpassingen doen. En m'n comfort behouden.

Ik twijfel tussen de 17"of 18"

 

Passen beide onder mijn 3bg uit 2001? zonder aanpassingen te hoeven doen?

Wat zou jij adviseren?

Momenteel zitten er 15" onder, en naar mijn mening veel te klein.

Ik hoor graag van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@blaauwwiekel,

 

Ik las zojuist dat jij onder je 3bg 18" velgen hebt, en geen "nierschudder" wilt.

 

Nu wil ik ook niet al te veel aanpassingen doen. En m'n comfort behouden.

Ik twijfel tussen de 17"of 18"

 

Passen beide onder mijn 3bg uit 2001? zonder aanpassingen te hoeven doen?

Wat zou jij adviseren?

Momenteel zitten er 15" onder, en naar mijn mening veel te klein.

Ik hoor graag van je.

 

18 inch is erg prima te doen onder passat. Je hebt lange wielbasis, dus kan ook nog erg laag, voor je nier schudder hebt.

Maar net wat je wilt, ik reed over algemeen bijna elke passat, 18 inch. Oog wil ook wat, en comfort zat.

Vooral als je cm of 4 zakt, eibach

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ook niet hoor.. Maar ik denk er zo over. Er zijn zat die wel slotbouten hebben, is ook niet erg. Maar dis mijn eigen gevoel.

 

 

Ergens kan ik dit snappen. Maar denk dat ik het persoonlijk nog wel voor de snelweg zou merken haha

Als je velgen los zijn wel, maar als slot vast zit, en de rest stapje voor stapje deruit waait.

Mat der net oan tinke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@blaauwwiekel,

 

Ik las zojuist dat jij onder je 3bg 18" velgen hebt, en geen "nierschudder" wilt.

 

Nu wil ik ook niet al te veel aanpassingen doen. En m'n comfort behouden.

Ik twijfel tussen de 17"of 18"

 

Passen beide onder mijn 3bg uit 2001? zonder aanpassingen te hoeven doen?

Wat zou jij adviseren?

Momenteel zitten er 15" onder, en naar mijn mening veel te klein.

Ik hoor graag van je.

Ja hoor past allebei mits goede steek en ETwaarde bijv 112 et45

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een paar velgen gekregen van een maatje, die had ze nog in de schuur liggen.

Zijn opknappers maar via het werk

Kan ik ze laten stralen.

 

Maar daar komt de vraag, het zijn 18" BBS velgen.type rs2.

Met de volgende gegevens:

Et is 35

Breedte is 7,5 j

Steekmaat is 5x112 en 5x120

18 inch

Centreerring voor 57.1 voor vag.

 

Past dit dan onder

Mijn Passat 3bg, van 2001?

 

Hoor het wel. Thx alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden