Ga naar inhoud

Achterruitenwisser


VWpassat2002

Aanbevolen berichten

Ik wil het asje ook wel eens smeren. Als ik de schroeven van de binnenbekleding losmaak, komt het paneeltje niet los. Moet ik daar een enorme sleur aan geven of is er een truc? Wil het paneel er uiteraard terug ongeschonden op ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het asje ook wel eens smeren. Als ik de schroeven van de binnenbekleding losmaak, komt het paneeltje niet los. Moet ik daar een enorme sleur aan geven of is er een truc? Wil het paneel er uiteraard terug ongeschonden op ....

 

Ik weet niet hoe je dat los moet krijgen. Ik heb een handige buurman die de motor er voor mij heeft ingezet en ik was er zelf niet bij ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen toen ik de auto startte begon de achterruitenwisser helemaal een eigen leven te leiden. Hij bleef constant wissen. Dat duurde een minuut of 5. Daarna ging hij weer met interval wissen (terwijl de schakelaar op "uit" stond)...

 

Ik heb ergens iets gelezen over een kapot relais?? Waar zit die van de achterruitenwisser? Of zit het probleem toch in de motor die van de sloop komt? Er zit nu dus een motor op met een ander onderdeelnummer dan het nummer dat ik van de VW dealer had gekregen. Zou daar het probleem kunnen zitten??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Ben net bij de VW dealer geweest voor een nieuw relais voor de achterruitwisser. Gaat me E 65,- kosten. Dat is een relais voor auto's met een regensensor. Nou lijkt met dat erg duur en ik vermoed dat dat een relais is voor de ruitenwissers aan de voorkant.

Ik dacht dat een relais voor de achterruitwisser circa E 30,- zou gaan kosten.

 

Heb er zelf de ballen verstand van, dus ik kan ook niet even kijken welke er nu in zit.

Wie kan mij het onderdeelnummer vertellen van de relais voor de achterruitwisser?? En is dat een apart relais of is deze gecombineerd met de ruitenwissers aan de voorzijde??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

PROBLEEM EINDELIJK OPGELOST!!!!

 

Via de sloop uiteindelijk toch een motor kunnen krijgen met het juiste onderdeelnummer. Heb hem er net in gezet en alles werkt weer zoals het hoort. Lag dus niet aan het relais. Dat kon ook haast niet want er zit een gecombineerde relais in, dus een relais die zowel voor de ruitenwissers aan de voorkant, als aan de achterkant is. Als die relais kapot zou zijn geweest, zou ik ook problemen aan de voorkant gehad moeten hebben. En dat was dus niet het geval.

 

Blijkt dus dat je toch wel het onderdeel met het juiste onderdeelnummer moet monteren en niet zo maar een andere motor. De motor die ik eerst had gemonteerd zag er precies hetzelfde uit, met precies dezelfde bevestiging en stekker, maar toch werkte hij niet.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren.

O ja, ik heb nu nog wel een ruitenwissermotor over. Iemand interesse???

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden