Ga naar inhoud
  • 0

Nokkenasverstellers vervangen?


RareSnuiter

Vraag

Vandaag de auto bij de garage laten nakijken voor wat olie verbruik en nieuwe distrubie-, multiriem en waterpomp plus een apk. Wat bleek, de olie lekkage komt door de nokkenasverstellers. Deze moeten vervangen worden samen met de bovengenoemde werkzaamheden en dat komt op 2200 euro. Samen met nog wat extra werkzaamheden om door de APK te komen kom ik rond de 2800 euro uit.

 

Is dit een normale prijs voor de nokkenasverstellers? Het gaat om een Passat 2.8 V6 2001 met 122000 op de teller. Ik rij er nu sinds een half jaar in en gekocht bij 110000 en nog wat andere kleine dingen gedaan maar deze valt toch even rauw op ons dak.

 

Investeren of ons verlies nemen is de discussie van de dag. Iemand een tip? Olie verbruik was ruim 6 liter in de periode dat ik de auto heb. (5W30)

 

Ik ben erg tevreden met de auto, rijdt zuiniger dan ik dacht (1 op 9,8). Wil dus eigenlijk geen afscheid nemen maar ik moet de vrouw des huizes ook te vriend houden! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Oeps dat zijn geen grappen meer. Is wel heel veel geld. Kompleet vervangen is wel erg drastisch denk ik. Denk wel dat er hier mensen zijn die een goedkopere manier weten. Ben ik zelf ook wel benieuwd naar. Heb ook een V6 die wel wat olie lust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel een hoop geld voor een simpele lekkage, meestal is de pakking lek, dus nieuwe pakkingen is de remedie, plus je carterventielatie vervangen ,dit is ook een boosdoener ( kwaaltje V6) , wel verstandig om meteen de waterpomp mee te pakken tijdens distriebutiewissel :mrgreen:

 

Maar nogmaals ff bj JB service informeren dat zal een koop in de kosten schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ondertussen een eenmanszaak gevonden die het probleem tot nu toe verholpen heeft voor een hoop minder geld. Echter carterventilatie is zeker niet handig om aan te pakken als de rest al is gedaan... :S

 

Bedankt voor de tip, hoe vind ik de carterventilatie en hoe krijg ik deze vervangen? Kan dat onderdeel zo niet vinden, plaatje iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heeft alles vervangen wat betreft distributieriem, multiriem, waterpomp en bij wat sensoren keringen schoongemaakt/vervangen. En nog wat meer, hij heeft het me verteld, maar ik weet het niet precies meer ;) Daarnaast heb ik geen bon en dat is de reden dat ik de naam niet noem, er is mij verzocht om het stil te houden.

 

Nu 3000 km verder heb ik op die punten geen olielekkage meer, er lekt rechtsonder ergens nog wel een beetje olie en dat gaan we hopelijk volgende week bekijken. En ik ga vragen of hij de carterventilatie wil nakijken.

 

Hij had een hele berg met onderdelen liggen die van mij auto af waren gekomen die hij had vervangen. En het koelvloeistofreservoir :P Dat lekte een klein beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden