Ga naar inhoud
  • 0

roestplekje op rand spatbord


Cor (3BG)

Vraag

post-3474-1423826854,8256_thumb.jpgVandaag wat tijd besteed aan poetsen. Amateur style, met de groene schildpad. Die fles is eindelijk leeg. Heb nu Ice geprobeerd, ook van die schildpad trouwens. Eerste indruk: de groene voelt gladder. Maar goed, zo dicht op het plaatwerk zie je dingen die je anders niet ziet (of wilt zien) Zo kwam ik op de achterklep hele kleine bultjes tegen, formaat muggebeet. Op het rechter spatbord zijn die bultjes echter wat groter! Dat was me nog niet eerder opgevallen. Heb geprobeerd er een foto van te maken en ben benieuwd of zoiets te verhelpen is.post-3474-1423826855,2319_thumb.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dit soort roest valt toch onder de garantie van 12 jaar?

Ik zou gewoon even naar de dealer gaan om te kijken wat die voor je onder garantie kan doen.

 

Achterklep kan je proberen als dit van binnenuit gekomen is. Spatbord rand is natuurlijk veel kans op steentjes etc die je lak beschadigen...

 

 

Ik ga van het voorjaar (bij beter weer dus) ook mijn rechter voorscherm demonteren en randje bij spuiten. Naar alle waarschijnlijkheid heeft mijn 3bg een keer een tikje gehad. Nu komt de koplamp tegen het scherm aan en door trillen etc lak er af en nu ook beginnende roest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die 12 jaar garantie geldt voor de carrosserie en ik denk niet dat het voorscherm daar onder valt. Maar dat kan ik natuurlijk best mis hebben, ik zal eens gaan informeren.

Nooit geschoten is altijd mis.

Een voorscherm is net zoveel carrosserie als de rest en garantie is garantie.

Ik zeg: doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het valt onder garantie als er midden op een deel een roestplek ontstaat, van binnen uit zeg maar. Op de rand van het voorscherm kan door steenslag en pekel ruimte ontstaan waardoor er een "blaar" ontstaat. Dat is bij mij het geval en dus moet ik een spuiter gaan zoeken voordat het nog erger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
babyblauw past bij jou :mrgreen:

 

verkeerd gezien dus, zullen nog wel meer voorschermen aangeboden worden, ik denk dat dat beter te doen is dan spuiten. die roest moet goed aangepakt worden namelijk

 

 

Klopt. Het beste een stuk eruit halen en een nieuw stuk erin laten lassen. Daarna weer strak maken en anti corrosielaag laten aanbrengen/laten behandelen tegen roest. Dan weet je zeker dat alles eruit is en het niet opnieuw begint.... Dus een nieuw scherm is eigenlijk min of meer de beste optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het laten opknappen kost €350. Dat is dan zonder het meespuiten van het portier wat ivm kleurverschil wel werd aangeraden. Ik ga maar eens op zoek naar de prijs van een gebruikte. Een nieuw ongespoten scherm kost trouwens maar €25. Daar komen dan nog de spuitkosten bij natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Up.

Ik heb zoals aangegeven precies hetzelfde, alleen nog iets erger.

 

Het liefst demonteer ik dat spatbord even om er rustig mee bezig te gaan. Kan dat een beetje gemakkelijk? Of zit dat ding bv ook met kit bevestigd of is het alleen wat schroefwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden