als ik hem start loopt hij even onregelmatig zo tussen de 800 toeren tot 1300 toeren..
en als ik dan vervolgens weg rijd heeft hij heel erg de neiging om gigantisch te schokken.
ook heeft hij niet al zijn vermogen meer.
en als ik op snelweg rijd gewoon een constante snelheid gaat er wel eens het abs en volgens mij het asr lampje tegelijk branden en ook dan houd hij even in. dit gaat ook vanzelf weer uit en dan rijd hij weer 'normaal'
ook het oranje motercode lampje brand en ik heb hem uit laten lezen bij de dealer en het enige wat hij aangeeft is dat hij een te rijk mengsel krijgt. ze hebben de storingen eruit gehaald maar na een half uur rijden was het oranje moterlampje alweer terug. maar ze konden mij niet helpen verder op zaterdag omdat het een ingevoerde auto is dus werd weg gestuurd.
nu lijkt mij het sterk dat een te rijk mengsel het enige probleem is voor dit alles. dus nu wou ik jullie graag om raad vragen wat het evt kan zijn.
ik wil absoluut niet de passat weg doen vind ik te zonde
heb te lang naar dit type gezocht dus ben bereid hem te laten maken.
ik heb wel gelezen dat wanneer de accu los is geweest en je hem vervolgens weer terug aan sluit de naald van de gasklep op een soort van nul stand kan springen ofzo en dat kan ook dit soort problemen veroorzaken.
lijkt jullie dit logisch..?
ik hoop het zo duidelijk mogelijk te hebben uitgelegd.
is namelijk best lastig om het te verwoorden.
dit is ook voor het eerst dat ik via deze manier om raad vraag.
Vraag
jan1988
hallo..
ik heb een passat 2.8 v6 4-motion
en deze heeft het volgende probleem:
als ik hem start loopt hij even onregelmatig zo tussen de 800 toeren tot 1300 toeren..
en als ik dan vervolgens weg rijd heeft hij heel erg de neiging om gigantisch te schokken.
ook heeft hij niet al zijn vermogen meer.
en als ik op snelweg rijd gewoon een constante snelheid gaat er wel eens het abs en volgens mij het asr lampje tegelijk branden en ook dan houd hij even in. dit gaat ook vanzelf weer uit en dan rijd hij weer 'normaal'
ook het oranje motercode lampje brand en ik heb hem uit laten lezen bij de dealer en het enige wat hij aangeeft is dat hij een te rijk mengsel krijgt. ze hebben de storingen eruit gehaald maar na een half uur rijden was het oranje moterlampje alweer terug. maar ze konden mij niet helpen verder op zaterdag omdat het een ingevoerde auto is dus werd weg gestuurd.
nu lijkt mij het sterk dat een te rijk mengsel het enige probleem is voor dit alles. dus nu wou ik jullie graag om raad vragen wat het evt kan zijn.
ik wil absoluut niet de passat weg doen vind ik te zonde
heb te lang naar dit type gezocht dus ben bereid hem te laten maken.
ik heb wel gelezen dat wanneer de accu los is geweest en je hem vervolgens weer terug aan sluit de naald van de gasklep op een soort van nul stand kan springen ofzo en dat kan ook dit soort problemen veroorzaken.
lijkt jullie dit logisch..?
ik hoop het zo duidelijk mogelijk te hebben uitgelegd.
is namelijk best lastig om het te verwoorden.
dit is ook voor het eerst dat ik via deze manier om raad vraag.
alvast bedankt
gr jan
Link naar reactie
Delen op andere sites
15 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten