Ga naar inhoud

jan1988

Members
  • Aantal items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over jan1988

Profile Information

  • Plaats
    oud-heusden

jan1988's Achievements

0

Community reputatie

  1. hallo. zoals de titel het al zegt heb ik een probleem met mijn bak. het betreft een hand geschakelde passat v6 4motion uit 2001 met 168000 op de teller. het probleem is dat als ik in zijn 1 optrek ik een tikkend en ratelend geluid hoor. en dat is de laatste maand steeds erger geworden. eerst was het altijd dat hij iets jankte bij het optrekken maar niks storend ofzo en sinds een maand tikt en ratelt hij dus. nu vroeg ik me af wat daarvan het probleem zou kunnen zijn..? ik rij wel steeds minder.. zou het kunnen door stilstand en korte afstanden? al lijkt me dat wel apart haha maar goed ik ben ten einde raad het is altijd weer iets met die auto. ik zat te denken aan bakolie vervangen is de goedkoopste oplossing natuurlijk en dan kijken of het weg is of minder geworden.. maar dat lijkt mij ook niet heel waarschijnlijk. ik hoop dat iemand hier mijn verhaal snapt en mij iets meer duidelijkheid kan geven. en dan nog een ander apart probleem: als de auto op bedrijfs temperatuur is en ik stop en laat hem stationair draaien dan ruikt het soms 10 min naar kaarsvet.. tenminste zo lijkt het. daarna trekt het ook weer weg. zou dit de kachel zijn die zo ruikt? of zou het met de bak te maken hebben? in ieder geval beide problemen wil ik graag oplossen en dan de auto snel weg doen. alvast bedankt. en excuus als het een warrig verhaal is maar ik wist niet hoe ik alles beter kon omschrijven.
  2. ja de lmm was inderdaad het probleem.. en die lampjes zijn daarmee ook uitgegaan.. had ik al verwacht want ze gingen alleen aan als de auto ook raar deed.. en op de dag dat ik hem eraf haalde en de auto ff startte om te kijken wat voor fout hij aangaf gingen gelijk die lampjes aan. en dat gebeurt nu niet meer.. auto trekt veel beter en rijd ongelofelijk soepel. echt een wereld van verschil.. ik heb nu trouwens wel overwogen om vagcom aan te schaffen. dit kan je gratis downloaden zag ik..? en een kkl/usb kabel kost ook maar een euro of 10. nu vroeg ik me af klopt dit allemaal..? want anders is het wel super makkelijk om eraan te komen en uiteraard altijd handig om te hebben..
  3. nou alles is opgelost.. nieuwe slangen had ik niet nodig waren nog super goed totaal niet broos ofzo.. alles is gereinigd nieuwe luchtmassa meter erop gezet en gelijk nieuwe luchtfilter. (had ik allemaal al tijdje liggen maar niet aan toe gekomen door long ontsteking haha) maar allemaal super bedankt voor de goede hulp!!
  4. hallo.. ik wil morgen mijn carter ontluchting gaan vervangen. nu vroeg ik me af heb ik hier speciaal soort slang voor nodig..? want ik ben al uren aan het googelen maar ik kom geen steek verder.. geen een onderdelen site heeft iets dergelijks liggen.. dus nu vroeg ik me af wat voor soort slang zou ik nodig hebben miss ook het aantal millimeters in doorsnee..? mijn broer heeft een installatie bedrijf dus wellicht dat ik dan bij hem slang/flexibele buis kan halen.. hoop dat iemand mij kan helpen.. het is behoorlijk irritant als je verwacht een redelijk simpel iets te zoeken en het totaal niet kan vinden haha alvast bedankt!! gr jan
  5. aah.. kijk vandaar.. tegen mij werd gezegd nou dat is een buisje met een sensor die van t carter recht omhoog loopt.. vandaar dat ik het niet vond.. ben wel een beetje thuis in techniek enzo maar dit was ook nieuw voor mij en ja al doende leert men haha. maar erg bedankt voor deze informatie..
  6. ik ben er vandaag mee bezig geweest.. heb de lmm eraf gehad auto nog n keer gestart en meteen gingen als storings lampjes de abs en t asr lampje branden. dus neem aan dat dat wel klopt. nu heb ik hem volledig schoongemaakt maar het is iets beter geworden maar niet over. dus heb nu een nieuwe besteld. alleen nu moet ik toegeven dat ik mijn carter ontluchting niet kan vinden. kan zijn dat ik erover heen kijk. maar kan iemand mij dit evt uitleggen..? alvast bedankt!! gr jan
  7. mijn excuses dat ik mezelf nog niet had voorgesteld. is bij deze gedaan. ik zal van het weekend is even kijken naar het carterventilatie. alleen weet niet hoe ik een luchtmassa meter kan controleren.
  8. hallo.. ik heb een passat 2.8 v6 4-motion en deze heeft het volgende probleem: als ik hem start loopt hij even onregelmatig zo tussen de 800 toeren tot 1300 toeren.. en als ik dan vervolgens weg rijd heeft hij heel erg de neiging om gigantisch te schokken. ook heeft hij niet al zijn vermogen meer. en als ik op snelweg rijd gewoon een constante snelheid gaat er wel eens het abs en volgens mij het asr lampje tegelijk branden en ook dan houd hij even in. dit gaat ook vanzelf weer uit en dan rijd hij weer 'normaal' ook het oranje motercode lampje brand en ik heb hem uit laten lezen bij de dealer en het enige wat hij aangeeft is dat hij een te rijk mengsel krijgt. ze hebben de storingen eruit gehaald maar na een half uur rijden was het oranje moterlampje alweer terug. maar ze konden mij niet helpen verder op zaterdag omdat het een ingevoerde auto is dus werd weg gestuurd. nu lijkt mij het sterk dat een te rijk mengsel het enige probleem is voor dit alles. dus nu wou ik jullie graag om raad vragen wat het evt kan zijn. ik wil absoluut niet de passat weg doen vind ik te zonde heb te lang naar dit type gezocht dus ben bereid hem te laten maken. ik heb wel gelezen dat wanneer de accu los is geweest en je hem vervolgens weer terug aan sluit de naald van de gasklep op een soort van nul stand kan springen ofzo en dat kan ook dit soort problemen veroorzaken. lijkt jullie dit logisch..? ik hoop het zo duidelijk mogelijk te hebben uitgelegd. is namelijk best lastig om het te verwoorden. dit is ook voor het eerst dat ik via deze manier om raad vraag. alvast bedankt gr jan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden