Ga naar inhoud
  • 0

(OPGELOST!!) passat v6 4-motion trekt niet en schokt


jan1988

Vraag

hallo..

 

ik heb een passat 2.8 v6 4-motion

en deze heeft het volgende probleem:

als ik hem start loopt hij even onregelmatig zo tussen de 800 toeren tot 1300 toeren..

en als ik dan vervolgens weg rijd heeft hij heel erg de neiging om gigantisch te schokken.

ook heeft hij niet al zijn vermogen meer.

en als ik op snelweg rijd gewoon een constante snelheid gaat er wel eens het abs en volgens mij het asr lampje tegelijk branden en ook dan houd hij even in. dit gaat ook vanzelf weer uit en dan rijd hij weer 'normaal'

ook het oranje motercode lampje brand en ik heb hem uit laten lezen bij de dealer en het enige wat hij aangeeft is dat hij een te rijk mengsel krijgt. ze hebben de storingen eruit gehaald maar na een half uur rijden was het oranje moterlampje alweer terug. maar ze konden mij niet helpen verder op zaterdag omdat het een ingevoerde auto is dus werd weg gestuurd.

nu lijkt mij het sterk dat een te rijk mengsel het enige probleem is voor dit alles. dus nu wou ik jullie graag om raad vragen wat het evt kan zijn.

ik wil absoluut niet de passat weg doen vind ik te zonde

heb te lang naar dit type gezocht dus ben bereid hem te laten maken.

 

ik heb wel gelezen dat wanneer de accu los is geweest en je hem vervolgens weer terug aan sluit de naald van de gasklep op een soort van nul stand kan springen ofzo en dat kan ook dit soort problemen veroorzaken.

lijkt jullie dit logisch..?

 

ik hoop het zo duidelijk mogelijk te hebben uitgelegd.

is namelijk best lastig om het te verwoorden.

dit is ook voor het eerst dat ik via deze manier om raad vraag.

alvast bedankt

 

gr jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Te rijk mengsel kan komen door een slechte LMM. Onregelmatig lopen lijkt overigens meer op een lek in de carterventilatie.

Heb je al eens gekeken of je carterventilatieslangen nog wel heel en open zijn van binnen?

 

Overigens vinden we het fijn dat nieuwe gebruikers zich in het forum "Ik ben en ik rijd.." even netjes voorstellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben er vandaag mee bezig geweest..

heb de lmm eraf gehad auto nog n keer gestart en meteen gingen als storings lampjes de abs en t asr lampje branden.

dus neem aan dat dat wel klopt.

nu heb ik hem volledig schoongemaakt maar het is iets beter geworden maar niet over.

dus heb nu een nieuwe besteld.

alleen nu moet ik toegeven dat ik mijn carter ontluchting niet kan vinden.

kan zijn dat ik erover heen kijk.

maar kan iemand mij dit evt uitleggen..? alvast bedankt!!

 

gr jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

aah.. kijk vandaar..

tegen mij werd gezegd nou dat is een buisje met een sensor die van t carter recht omhoog loopt..

vandaar dat ik het niet vond.. ben wel een beetje thuis in techniek enzo maar dit was ook nieuw voor mij

en ja al doende leert men haha.

maar erg bedankt voor deze informatie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo..

 

ik wil morgen mijn carter ontluchting gaan vervangen.

nu vroeg ik me af heb ik hier speciaal soort slang voor nodig..?

want ik ben al uren aan het googelen maar ik kom geen steek verder..

geen een onderdelen site heeft iets dergelijks liggen..

dus nu vroeg ik me af wat voor soort slang zou ik nodig hebben miss ook het aantal millimeters in doorsnee..?

mijn broer heeft een installatie bedrijf dus wellicht dat ik dan bij hem slang/flexibele buis kan halen..

hoop dat iemand mij kan helpen.. het is behoorlijk irritant als je verwacht een redelijk simpel iets te zoeken en het totaal niet kan vinden haha

alvast bedankt!!

 

gr jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onderdeelnummer: 078103224R

Omschrijving: Slang

Type: Originele onderdelen

Prijs incl. BTW: € 80,98

 

en dit heb je ook nodig dat is een kleine slang die hoort er ook bij die zit achter je moter blok vast aan de groote slang.

 

 

 

Onderdeelnummer: 078103223B

Omschrijving: Slang

Type: Originele onderdelen

Prijs incl. BTW: € 20,29

 

 

en je kan niet zo ff een goed koop slangetje er op zeten want van de OEM vw is alles pasvorm

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou alles is opgelost..

nieuwe slangen had ik niet nodig waren nog super goed totaal niet broos ofzo..

alles is gereinigd nieuwe luchtmassa meter erop gezet en gelijk nieuwe luchtfilter.

(had ik allemaal al tijdje liggen maar niet aan toe gekomen door long ontsteking haha)

maar allemaal super bedankt voor de goede hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja de lmm was inderdaad het probleem..

en die lampjes zijn daarmee ook uitgegaan..

had ik al verwacht want ze gingen alleen aan als de auto ook raar deed..

en op de dag dat ik hem eraf haalde en de auto ff startte om te kijken wat voor fout hij aangaf gingen gelijk die lampjes aan.

en dat gebeurt nu niet meer..

auto trekt veel beter en rijd ongelofelijk soepel. echt een wereld van verschil..

ik heb nu trouwens wel overwogen om vagcom aan te schaffen. dit kan je gratis downloaden zag ik..?

en een kkl/usb kabel kost ook maar een euro of 10.

nu vroeg ik me af klopt dit allemaal..? want anders is het wel super makkelijk om eraan te komen en uiteraard altijd handig om te hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een niet goed functionerende LMM kruipt er vaak langzaam in. Je merkt het wel, maar er is altijd wel iets anders wat een oorzaak kan zijn.

Als ie het dan weer goed doet, dan gaat er inderdaad weer een wereld voor je open.

Mooi dat het is opgelost en je weer van het rijden kunt genieten.

 

Voor vag-com moet je maar eens hier op het forum (apart topic) kijken of er iemand bij je in de buurt zit die je wilt helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een niet goed functionerende LMM kruipt er vaak langzaam in. Je merkt het wel, maar er is altijd wel iets anders wat een oorzaak kan zijn.

Als ie het dan weer goed doet, dan gaat er inderdaad weer een wereld voor je open.

Mooi dat het is opgelost en je weer van het rijden kunt genieten.

 

Voor vag-com moet je maar eens hier op het forum kijken of er iemand bij je in de buurt zit die je wilt helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden