Vorig weekend reed ik met de passat (3BG 2.0 20v) met een leeg aanhangertje richting den Bosch. Ongeveer na een half uur de meldig STOP. koelvloeistof controleren en de meter op 130graden. Meteen van het gas af en de temperatuur daalde weer direct. Rustig naar een parkeerplaats gereden en het koelvloeisof peil gecontroleerd. prima in orde. Daarna de melding niet meer gehad. Dinsdag komt de vrouw met de auto terug over de A2 gereden en bij een snelheid van 120km/u dezelfde melding. Temperatuurmeter schiet in enkele seconden naar 130 graden en de betreffende stop melding weer.
Door met een snelheid van circa 100 te gaan rijden kan ze de temeperatuur goed op 90 houden.
Vermoeden bestond dat de waterpomp het begeven had, omdat de laatste tijd bij het loslaten van het gas ook de kachel kouder werd. En de kachel langzaam op temperatuur kwam.
Waterpomp vervangen, bleek daarna ook nog de thermostaat open te blijven staan dus die ook meteen vervangen.
Probleem leek opgelost, tot er gisteren wederom op de weg naar huis de temp binnen 10 sec van 90 naar 130 graden ging. met de STOP melding.
Uitlezen met VAG-COM gaf geen foutmeldingen. Toch denk ik nu nog aan een defecte temperatuursensor (G62) of heeft iemand van jullie nog andere suggesties?
Vraag
Twanzel
Hallo Allemaal,
Vorig weekend reed ik met de passat (3BG 2.0 20v) met een leeg aanhangertje richting den Bosch. Ongeveer na een half uur de meldig STOP. koelvloeistof controleren en de meter op 130graden. Meteen van het gas af en de temperatuur daalde weer direct. Rustig naar een parkeerplaats gereden en het koelvloeisof peil gecontroleerd. prima in orde. Daarna de melding niet meer gehad. Dinsdag komt de vrouw met de auto terug over de A2 gereden en bij een snelheid van 120km/u dezelfde melding. Temperatuurmeter schiet in enkele seconden naar 130 graden en de betreffende stop melding weer.
Door met een snelheid van circa 100 te gaan rijden kan ze de temeperatuur goed op 90 houden.
Vermoeden bestond dat de waterpomp het begeven had, omdat de laatste tijd bij het loslaten van het gas ook de kachel kouder werd. En de kachel langzaam op temperatuur kwam.
Waterpomp vervangen, bleek daarna ook nog de thermostaat open te blijven staan dus die ook meteen vervangen.
Probleem leek opgelost, tot er gisteren wederom op de weg naar huis de temp binnen 10 sec van 90 naar 130 graden ging. met de STOP melding.
Uitlezen met VAG-COM gaf geen foutmeldingen. Toch denk ik nu nog aan een defecte temperatuursensor (G62) of heeft iemand van jullie nog andere suggesties?
groet Toine
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten