Ga naar inhoud
  • 0

(Opgelost) Portier airbag


Tikra

Vraag

Hallo allemaal,

 

onze Passat heeft in totaal 10 Airbags. Nu hebben wij een foutmelding op de airbag in de deurpost tussen voor- en achterstoelen. Heeft iemand een tip hoe wij de verkleding bij de gordel eraf kunnen krijgen (zonder schade :D)?

 

Ik denk dat wij namelijk alleen het contact moeten schoonmaken (ie een typisch heuvel van de passat) en daarna weer met vcds (zo het het toch) moeten resetten?

 

alvast bedankt

 

Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de B stijl zitten geen zij-airbags. Die zitten in de voorstoelen.

Gordijnairbags komen uit het plafond en zakken voor de zijramen.

 

De passat heeft maximaal 8 airbags. 6 is standaard en zij-airbags voor de achterpassagiers zijn een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, wij hebben er toch echt A, B en C - stijl airbags (dus 6), plus 2 in de voorstoelen (8) plus dashboard en stuur =10.

Bedankt voor de tip met de pdf file. Ik zal er het weekeind tijd aan besteden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De strekker voor de gordijnairbag zit boven de B-stijl.

 

A-B-C stijl airbag is "één geheel en vormt het gordijnairbag. Links/rechts = 2, Stuur en bijrijder = 4, 2 in de stoelen is 6. Als optie kan je nog twee in de achterbank hebben, dat is 8...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het contact van de airbag even met schuurpapier bewerkt teruggeplaatst en de dealer heeft het alarm weggenomen. Is blijkbaar een typisch en vaker voorkomend Passat 3C probleem.

 

om nog een keer op hier boven terug te komen

Onze passat is een Duits auto - een van het eerste jaar die in D uitgeleverd zijn en hij heeft toch echt 10 airbags, zoals ik eerder heb geschreven:

 

ABC stijlen = 6

Voorstoelen li+re + 2

sturr en dashboard bijrijder = 2

dus in totaal 10.

 

het komt vaker voor dat de basis van een voor de duitse maarkt geproduceerde auto anders is dan voor de nederlandse, dit was bij de 3BG ook al zo en bij de Golf TDI eroor ook.

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit zijn uw A-B-C stij airbags...

 

post-8019-1423826962,5694_thumb.png

 

Je ziet duidelijk dat ze uit slechts één deel bestaan....Mijn 3C is trouwens ook een Duitse, in gebruik genomen 1/2006, dus ook één van de eerste....

 

EDIT : er zit één lange airbag, maar op elke stijl (A-B-C) staat wél een plaatje "Airbag"... misschien is dat wel misleidend..

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke,

dat moet het zijn - ik heb tekeningen op het internet gezocht, aangezien ik geen toegang heb tot werkstatt gegevens, maar niet gevonden. Het is inderdaad het plaatje dat mij heeft misleid (ik=leek).

 

gr. Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden