Ga naar inhoud
  • 0

GS5 heeft weing vermogen


leo

Vraag

Hallo iedereen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een GS5 uit 1983, loopt een vijfcylinder stationair strak rond, of is het normaal dat hij iets schud, het is niet veel, maar toch!!

Hij loopt op LPG waarschijnlijk al meer dan een ton, ik vind dat ik vermogen te kort kom,de vijfde versnelling is meer een overdrive, begint pas te trekken boven de negentig , met de wind van de afgelopen dagen strak tegen moet ik eerst in 4e doortrekken naar negentig eer ik naar 5 kan, met wind mee trekt hij vanaf 80.

Ik denk dat ik vermogen te kort kom voor een 1,9 motor.I

Moet ik vrezen voor kleppen schade, of is dit normaal bij LPG???

 

Vast bedankt voor een goed advies.

 

gr.

 

Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

LPG moet je op koken.... zeggen wij altijd..

 

Mij is ooit verteld dat je niet teveel hoge toeren moet rijden met een ouder type auto icm gas.... Gas is schraler dan benzine en daar kan dat spul blijkbaar niet goed tegen.

 

Mijn vader heeft dit ooit gehad met z'n mazda.... tikt hij ook erg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet je niks mee geeft alleen aan dat het een injectie is i.p.v. een carburator. Motor heeft uit m'n hoofd 115 pk en de vijf is idd een echte overdrive dus zal met de lpg en de leeftijd van de auto best wel wat minder trekkracht hebben zeker in z'n vijf bij 90 km

Ik dacht zelfs dat de gs5 een carburator had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt Catch me,

Het is een carburator motor, die vijfde ben ik inmiddels wel aan gewend, je moet idd wat meer op je toerental letten

Met normale kruissnelheid loopt hij prachtig en soepel, alleen stationair staat hij een beetje te bokken, alsof er 1 cylinder wat uit de pas loopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden