dms2992 Geplaatst 22 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2012 hallo, Ik heb een vier jaar oude 3C variant, 2.0 DSG, sport onderstel, welke bij hogere snelheden trilt. Vanaf het begin heb ik hier last van, meerdere keren laten uitbalanceren. 2x volledig nieuwe alu set met banden gekocht. Na enkele duizenden kilometers gaan de achterbanden "cuppen", deze zet ik dan naar voor, maar het probleem wordt daardoor niet opgelost. De redelijk goede voor (nu achterband) begint dan ook weer te cuppen. Tussentijds helaas ook een deuk in mijn velg gereden, dat maakt het ook niet eenvoudig om een goede analize te maken. Motorsteunen zijn ook vervangen. Nu rij ik op nieuwe set winterbanden en stalen velg. Tot 110km gaat het redelijk/goed, daarboven start er weer. Al 2x laten uitbalanceren, band 180 graden draaien tov velg, gaat dan eventjes redelijk. Daarna komt het weer terug. Zijn er meer rijders met dit phenomeen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 22 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2012 Heb je hem al eens uit laten lijnen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 22 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2012 welke druk heb je in de banden? en welke banden zijn het (fabrikaat en maat)? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 22 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 januari, 2012 Uitlijning, scheelt veel comfort en uiteindelijk ook je banden! Heb het bij mijn auto eens zo erg gehad dat ik binnen de 5000km een set 18" conti's verprutst heb..... Als een auto binnen de marges staat qua uitlijning, betekent dat niet perse dat de auto recht is. Dit was bij mij ook het geval. goed in de gaten gehouden en nog laten veranderen. Nu nergens last van en denk dat m'n 18" vredestein winters er inmiddels dik 30K opliggen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Riconl Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Beste is dan naar de uitlijnspecialist. www.uitlijnspecialist.nl Kun je zelf kiezen hoe je de uitlijning wil hebben. Mijn passat is daar ook geweest en standaard hebben ze veel te veel toespoor en dat veroorzaakt ook cuppen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jaap Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Mijn passat (3C van 2006) trilde ook, begon bij 80 km en hoger. Beide aandrijfassen vervangen en het probleem is weg. Waarschijnlijk 1 van de binnenste homokineten slecht. Maar had geen zin om eerst 1 en dan misschien alsnog de andere te vervangen. Dus 2 assen bij een demontage bedrijf gehaald die weinig kilometers gemaakt hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dms2992 Geplaatst 5 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 februari, 2012 Uitlijnen is nog nooit gedaan. Auto is bekend en onderhoud bij de officiele VW dealer. Zij hebben mij nog nooit aangegeven om uitlijnen uit te voeren en weten van mijn jaren lange strijd tegen trillen. Als ik weer nieuwe banden (eventueel velgen) nodig heb, laat ik alles weer eens nakijken. Nu heeft dat niet zoveel zin denk ik, al redelijk gecupte achter banden. De zomerbanden gaan er straks op en dan weer eens zien. Mijn auto heeft een fabrieks sportonderstel welke 20mm is verlaagd, hierdoor is hij ook stugger en voel ik iets meer (denk ik) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
dms2992
hallo,
Ik heb een vier jaar oude 3C variant, 2.0 DSG, sport onderstel, welke bij hogere snelheden trilt.
Vanaf het begin heb ik hier last van, meerdere keren laten uitbalanceren.
2x volledig nieuwe alu set met banden gekocht.
Na enkele duizenden kilometers gaan de achterbanden "cuppen", deze zet ik dan naar voor, maar het probleem wordt daardoor niet opgelost.
De redelijk goede voor (nu achterband) begint dan ook weer te cuppen.
Tussentijds helaas ook een deuk in mijn velg gereden, dat maakt het ook niet eenvoudig om een goede analize te maken.
Motorsteunen zijn ook vervangen.
Nu rij ik op nieuwe set winterbanden en stalen velg. Tot 110km gaat het redelijk/goed, daarboven start er weer.
Al 2x laten uitbalanceren, band 180 graden draaien tov velg, gaat dan eventjes redelijk.
Daarna komt het weer terug.
Zijn er meer rijders met dit phenomeen?
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten