Ga naar inhoud

  • 0

Vermogen dipjes TDI


fygo

Vraag

Mijn Passat 3b 1,9 TDI AHU (350 000km) van 1999 heeft rond de 2000 toeren een vermogen dipje tijdens het rustig optrekken.

 

Het is me een tijdje geleden opgevallen, na een tijdje begon hij het erg te krijgen.

 

Toen ik de koppeling en distributieriem heb laten vervangen had hij het een pak minder maar het was er nog steeds.

Een paar weken nadien kreeg hij het weer de hele tijd samen met constante vermogenverlies en grote roetuitstoot tijdens

de dipjes, vandaag heb ik de luchtmassameter vervangen met eentje die ik nog had liggen.

Nu heeft hij terug zijn(vol?) vermogen terug maar heeft nog steeds een dipje rond 2000 toeren in 4de.

 

Iemand een idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Goed, ik zal 3, 8 en 11 morgen uitlezen.

 

ik heb gemerkt bij het uitlezen dat er ook sensoren zijn per cylinder.

Ik heb dan ook gemerkt dat er enkel voor cyl. 1, 2 en 3 uitgelezen word, zou de sensor van cyl. 4 stuk zijn, draait hij nu op 3 poten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, je moet inderdaad de pomp verdraaien.. geen meter ofzo, maar heel iets, valt vaak ook niet mee, het makkelijkst is de bouten van de pomp oplossen en met een bandenlepel de pomp voorzichtig iets verdraaien.

 

NA het verzetten van de timing is het raadzaam om even de brandstofleidingen te lossen zodat er geen spanning ontstaat op de leidingen en deze zullen scheuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb mijn passat vandaag terug, ik heb hem toch nog laten maken. 550€ dus valt best mee.

wat ik nu opmerk isdat hij een stil dof kloppend geluid maakt wat hij daarvoor niet deed, enig idee waarom

en of het op te lossen valt?

 

 

Ik heb gouw even de tdi timing nagekeken en de timing varieerd tussen 64 en 68 (springt af en toe boven de bovenste schuine lijn) wat volgens het programma iets te advanced is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden