fygo Geplaatst 12 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2012 Mijn Passat 3b 1,9 TDI AHU (350 000km) van 1999 heeft rond de 2000 toeren een vermogen dipje tijdens het rustig optrekken. Het is me een tijdje geleden opgevallen, na een tijdje begon hij het erg te krijgen. Toen ik de koppeling en distributieriem heb laten vervangen had hij het een pak minder maar het was er nog steeds. Een paar weken nadien kreeg hij het weer de hele tijd samen met constante vermogenverlies en grote roetuitstoot tijdens de dipjes, vandaag heb ik de luchtmassameter vervangen met eentje die ik nog had liggen. Nu heeft hij terug zijn(vol?) vermogen terug maar heeft nog steeds een dipje rond 2000 toeren in 4de. Iemand een idee wat het kan zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Goed, ik zal 3, 8 en 11 morgen uitlezen. ik heb gemerkt bij het uitlezen dat er ook sensoren zijn per cylinder. Ik heb dan ook gemerkt dat er enkel voor cyl. 1, 2 en 3 uitgelezen word, zou de sensor van cyl. 4 stuk zijn, draait hij nu op 3 poten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Je bedoelt de idle smooth running control ( groep 13) ? Klopt dat je maar 3 waardes ziet, zie hier: Gerritspeek.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Idd, ik heb net ook opgemerkt op gerritspeek. Om een log van groepen 3, 8 en 11 moet ik toch rijden of enkel stationair draaien? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 3, 8 en 11 log je als volgt: warme motor, derde versnelling, loggen van 1000 tot dikke 4000 rpm, volgas. Dus echt pedaaltje op de vloer en daar houden tot een dikke 4000 rpm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 24 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 Goed, zal ik doen. bedankt. Ik heb daarjuist weer de tdi timing bekeken en weer hing hij heel laag (rond de 30). Zou het zijn dat de dieselpomp aan zijn einde toe is en hiervoor zorgt? Of de N146 die in de pomp verwerkt is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2012 de timing veranderd niet vanzelf(niet zover dat ie van 30 naar 70 gaat iig).. dat moet afgesteld worden.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 25 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2012 http://www.detdisite.nl/pomptiming.htm Op deze site heb ik gevonden hoe je zelf de timing kunt aanpassen, gewoon de pomp een beetje draaien? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2012 Ja, je moet inderdaad de pomp verdraaien.. geen meter ofzo, maar heel iets, valt vaak ook niet mee, het makkelijkst is de bouten van de pomp oplossen en met een bandenlepel de pomp voorzichtig iets verdraaien. NA het verzetten van de timing is het raadzaam om even de brandstofleidingen te lossen zodat er geen spanning ontstaat op de leidingen en deze zullen scheuren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 26 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2012 Bedankt voor de tips. Ik heb een log gemaakt van groepen 3, 8 en 11. LOG-01-003-008-011.rar log.xlsx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 26 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 26 januari, 2012 Heb je ook nog het originele bestand van de log? Om de een of andere reden kan ik even niets met het type bestand wat je hebt bijgevoegd. Kan ook aan mij liggen hoor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 28 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2012 Never mind. bedankt allemaal maar tijdens het het verbeteren van de tdi timing heb ik men blok omzeep geholpen, mmpot tussen de poelie. de timing is nu volledig omzeep, misschien zelf de kleppen geraakt. ik ga hem te koop zetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 januari, 2012 wat is er tussen de poelie gekomen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 29 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2012 Ik ben zo dom geweest pot 13mm( steeksleutel 13 maar voor op een rakiak) Ik ga rond horen wat het kost dat terug in orde te brengen, ineens koppakking en kop vlakken dan is hij zo goe als nieuw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 29 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2012 matthijs, dat belgisch is echt een verbastering van het Nederlands... ik ook nie snap Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 29 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2012 Als ik het goed begrijp heeft hij dop 13 tussen de distributie laten vallen met draaiende motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 29 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2012 oeh.... das nie fain.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 januari, 2012 ik denk dat het dopje nog op de poeliebout zat toen ie em startte.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bjorn Geplaatst 30 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2012 daar word je niet vrolijk van nee... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 30 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2012 Idd wat Vdub zegt, zo een klein stom ding zo grote schade. maarja. ik vind het best geinig dat het dopje geen schade vertoont maar het tandwiel wel xd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 30 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2012 Ik had liever een beschadigde dop gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 30 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2012 Ja, ik ook. Maar goed, het blijft vervelend, zo'n ongelukje zit in een klein hoekje. Shit happens zullen we maar zeggen, ik denk eerlijk gezegd niet dat TS ditzelfde nogmaals zou gebeuren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 30 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2012 Nee dat denk ik ook niet en ik denk dat de meeste mensen die zoiets zelf gaan doen en dit lezen er ook wel op gaan letten. Heb zelf wel eens een boutje losgetrild gehad in de kop en dit bleef in de nokkenas poulie meedraaien zonder gevolgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 30 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2012 Idd shit happens. het kon nog erger zijn: het dopje dat tegen de kop schiet van mijn schoonbroer die er toen naast stond Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 30 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2012 Hmm, dat ligt eraan of je goed met hem kan opschieten... Maar zonder gekheid, die kans is natuurlijk heel klein maar je moet er niet aan denken.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 21 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2012 ik heb mijn passat vandaag terug, ik heb hem toch nog laten maken. 550€ dus valt best mee. wat ik nu opmerk isdat hij een stil dof kloppend geluid maakt wat hij daarvoor niet deed, enig idee waarom en of het op te lossen valt? Ik heb gouw even de tdi timing nagekeken en de timing varieerd tussen 64 en 68 (springt af en toe boven de bovenste schuine lijn) wat volgens het programma iets te advanced is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
fygo
Mijn Passat 3b 1,9 TDI AHU (350 000km) van 1999 heeft rond de 2000 toeren een vermogen dipje tijdens het rustig optrekken.
Het is me een tijdje geleden opgevallen, na een tijdje begon hij het erg te krijgen.
Toen ik de koppeling en distributieriem heb laten vervangen had hij het een pak minder maar het was er nog steeds.
Een paar weken nadien kreeg hij het weer de hele tijd samen met constante vermogenverlies en grote roetuitstoot tijdens
de dipjes, vandaag heb ik de luchtmassameter vervangen met eentje die ik nog had liggen.
Nu heeft hij terug zijn(vol?) vermogen terug maar heeft nog steeds een dipje rond 2000 toeren in 4de.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
21
9
7
6
Popular Days
30 jan
7
20 jan
7
24 jan
6
29 jan
5
Top Posters For This Question
fygo 21 posts
Vdub 9 posts
Fopperr 7 posts
Upseel 6 posts
Popular Days
30 jan 2012
7 posts
20 jan 2012
7 posts
24 jan 2012
6 posts
29 jan 2012
5 posts
Posted Images
53 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten