Ga naar inhoud
  • 0

Hoog verbruik 1.8T


Meestalmartijn

Vraag

Sinds een paar weken is mijn 1.8T meer gaan verbruiken.

Normaal reed ik op lange stukken 1:13,5 en nu haal ik de 1:11 niet eens meer :?

 

Ik ben al langs de dealer geweest, maar die kunnen hem niet uitlezen zolang als er geen check engine lampje brand...

Ze wilden het wel voor me uitzoeken, maar dan moesten ze er tijd in gaan steken en toen ben ik maar snel weer weg gegaan voor mijn portomonee leeg loopt :P

 

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan div oorzaken hebben, de simpelste zijn:

 

Je rechtervoet is zwaarder geworden, :mrgreen:

 

Wat voor brandstof tank je nu? ( er is wel verschil met wat je tankt ) Euro 95 is goedkoper maar de auto loopt lekkerder op euro 98 , zelf heb ik dat ook met de V6 , hij loopt prima op 95 maar 98 is beter en in gebruik zuiniger, de computer regelt dat ie op 2 verschillende octaan gehalte's kan lopen alleen wordt dan het vermogen teruggeschroeft :mrgreen:

 

Onderhoud zal ook een rol spelen, wanneer heeft ie voor het laatst een beurt gehad?

 

En het weer ook , als het kouder is zalie meer verbruiken dan wanneer het warm weer is.

 

Het gebruik van de CC zal het verbruik ook aanzienelijk verminderen , dus zoveel mogelijk gelijk blijvend de zelfde snelheid blijven rijden , op de lange afstand zeker aan te raden, wel de nodige afstand nemen zo dat je niet telkens af hoeft te remmen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik tank altijd 95 van de bp en normaal reed ik dus ongeveer 1:13 op de snelweg, 125 op de cc.

Het zal niet aan mijn reachtervoet liggen aangezien ik bijna altijd op de cc rijd ;)

 

@ron

Vorig jaar ben ik met een gemiddelde snelheid van 150 naar oostenrijk gereden en toen was het gemiddelde verbruik ook niet onder de 1:12.

 

Kan het zijn dat er een sensor verkeerde waardes doorgeeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon laten chippen die wagen van je, heb ik ook laten doen en het verbruik werd toch 10% lager met gewoon lekker stevig doorrijden, was eerst 1 op 10,5 en na de krachtkuur was het 1 op 11,5 met stukken van meer dan 50 km rijd ik trouwens ook wel 1 op 13. En ik heb een automaat dus dat viel mij 100% mee. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de leek (ik dus): kan je een kapotte temperatuur sensor bij de gasklep ook met VAGcom vaststellen? Of kan je dit alleen testen door deze te vervangen / schoon te maken? (Eventueel uit te lezen via Climatronic diagnostics....?)

 

Ik heb mijn auto zo'n 1,5 jaar en kom nooit boven de 1:10 uit (Maat 45 op het gaspedaal zit ook niet mee...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan zal ik daar wel even een nieuwe voor kopen als dat een beetje makkelijk zelf te vervangen is, misschien dat dat het is.

 

De laatste tank heb ik 600km mee gereden, maar normaal toch wel zo'n 750km :wink:

 

 

Oh.... dan wordt het tijd dat ik de mijne ook eens ga controleren.. kom amper aan de 550 kilometer met mijn 18T.

Luchtmassameter, n75 klep, klopsensor, en turbo zijn al vervangen...

moet er wel bijzeggen dat ik graag af en toe van de turbo gebruik maken. winterbanden hebben ook al veel moeite om

grip op de weg te houden met optrekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We zijn weer even verder...

Deze week heeft Maurice in Numansdorp de koelvloeistoftemperatuur sensor vervangen. Het was even priegelen om het klemmetje los te krijgen, maar het is uiteindelijk gelukt. Er zat trouwens al een groene sensor in; deze leek een beetje gecorrodeerd.

 

De eerste indruk is dat de motor nu veel beter loopt, vooral bij starten en bij koude motor. Ik heb nog niet voldoende gereden om het echt te kunnen bepalen, maar er lijkt nu helemaal een draaikolk in de benzinetank te zitten. De auto draait super soepel, maar de benzine giert de tank uit Ik laat na een paar keer tanken weten wat het nieuwe vebruik is. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een mooi verbruik.

 

Ik reed gemiddeld 1:10 met mijn 1.8T en als ik heel zuinig aandeed kwam ik aan de 1:12, maar op een hele tank was dat gewoon toch weer 1:10. Vakanties door Duitsland waren ook zo`n 1:11 a 1:10. Frankrijk was iets zuiniger :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden