Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Sinds een paar dagen valt mijn turbo af en toe weg. Nu vandaag ging hij op de snelweg maar 120 plankgas.. Vanaf ik een tijdje in 4de rij valt de turbo weg. In de vorige versnellingen werkt ie gewoon. Ook als ie is uitgevallen werkt ie in de lagere versnellingen niet meer. Denken jullie dat ie kapot is of? Het is een 1.9 TDI met rode I. 3B uit 1997. Verder ken ik zo goed als niets van het motorische. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Wat voor auto / motor is het? Gezien je avatar denk ik een 3BG, maar welk blok? Lijkt dat ie in noodloop gaat, kan meerdere oorzaken hebben maar ligt vaak aan andere dingen dan je turbo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 N75, variabele verstelling van de schoepen, of? Welke auto/motor betreft het? Diesel of bezine? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Vroeg ik hem ook al Nard, kweet nie hoe snel hij kan typen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Mijn excuses jongens, ik dacht er net aan. Het is een passat 3B van 1997. Met rode I. Dus ik denk 105pk? Tis een handbak, diesel... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Ik denk dan 110 pk, weet je de motorcode zo? Staat op sticker voor in onderhoudsboekje, op sticker in de kuip van het reservewiel en op de kap over je distributieriem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Het beste even laten uitlezen door iemand van hier. Er zitten vast een aantal mensen bij jou in de buurt die dat kunnen. Guyke wellicht? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Ik denk dan 110 pk, weet je de motorcode zo? Staat op sticker voor in onderhoudsboekje, op sticker in de kuip van het reservewiel en op de kap over je distributieriem. Ben even gaan zien. AFN zou de motorcode moeten zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 AFN klopt dan, is de 110 pk verdelerpomp. Ik zou idd eerst de auto rijdend (laten) uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 AFN klopt dan, is de 110 pk verdelerpomp. Ik zou idd eerst de auto rijdend (laten) uitlezen. En hoe doe ik dat? Want ik weet totaal niet wat je bedoeld. Zoals ik zei ik ken er niets van Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Je hebt dan Vagcom nodig....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Upseel Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Kijk anders even op de kaart: Vagcom kaart Kijk even wie er in je buurt vagcom heeft en stuur deze een PB met de vraag of hij hem voor je wil uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 De AFN is een heel betrouwbaar blok,(heb de mijne net vanavond van de hand gedaan). Er zal niet heel veel mis zijn.. Ik zou ook eerst even uitlezen alvorens je wat gaat vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Hij gaat in Noodloop , daardoor gaat ie niet harder dan 120/130 en trekt heeeel traag op Kunnen een aantal zaken zijn , LMM , N75 deze zijn wel berucht Turbo van jou zou kunnen je hebt een Garret VNT ( Variabele schoepen verstelling) deze kunnen vast komen te zitten door aanslag op de versteller Uitlezen is de beste oplossing en de log ff op het forum zetten. Hier nog wat nutige info over de turbo enz ....... Kan je neteen ff je kennis bijschaven http://wiki.tdiclub.nl/Turbo Groet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Iedereen alvast bedankt ! Kan het kwaad om zo te blijven rijden? Ik had namenlijk een tripje naar de winter efteling gepland.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 nee, je ZOU nog even kunnen kijken door als de motor warm is een paar keer in de 2e versnelling vol doortrekken tot een 4500rpm.. misschiend dat de boel een beetje los gaat zitten mocht het de schoepverstelling zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Nou kwaad niet, maar ik zou er niet te lang mee blijven rijden zo, je schiet niet echt op zo als ie steeds in Noodloop gaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 nee, je ZOU nog even kunnen kijken door als de motor warm is een paar keer in de 2e versnelling vol doortrekken tot een 4500rpm.. misschiend dat de boel een beetje los gaat zitten mocht het de schoepverstelling zijn. Oke dat zal ik eens een paar keer proberen. Bedankt ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Nou kwaad niet, maar ik zou er niet te lang mee blijven rijden zo, je schiet niet echt op zo als ie steeds in Noodloop gaat Nee snel zal het niet gaan Maar ik zou gewoon die trip kunnen maken zonder dat ik iets kapot rij? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 29 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Stuk gaat het niet , daar hij in een veilige modus staat als ie in Noodloop gaat, wat wel irri is dat je zo geen snelheid kan maken en best wel gevaarlijk is met invoegen enz... Heb het zelf ook gehad , toen was de N75 naar de k.te , was geen rijden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 29 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 december, 2011 Stuk gaat het niet , daar hij in een veilige modus staat als ie in Noodloop gaat, wat wel irri is dat je zo geen snelheid kan maken en best wel gevaarlijk is met invoegen enz... Heb het zelf ook gehad , toen was de N75 naar de k.te , was geen rijden Hehe oke bedankt, dan moet ik niets uitstellen. Ik heb al een pb gestuurd naar iemand uit antwerpen met vag. Als die niet antwoord ga ik eens naar een lokale shop waar ze dat ook doen. Dan hoef ik men trip al niet uit te stellen he Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 30 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2011 Oke , succes en we horen het wel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 31 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2011 Oke , succes en we horen het wel? Zeker weten, nog geen antwoord op mijn PB gehad dus zal wss naar een shop moeten. Heb em al een paar keer in 2de goed doorgetrokken en tot aan 80-90 nog geen hinder ondervonden. Sneller ben ik nog niet gegaan, dat zal voor volgend jaar zijn Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 31 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2011 Oke succes , maar 80/90 km op de wegen in Belgie wordt je niet in dank afgenomen , ik kan het weten want mijn dochter woont in Belgie en ik wel eens daar heen , en mijn rijtempo met mijn V6 is super relext en dat wordt niet gewaardeerd door onze zuiderburen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 1 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 januari, 2012 Oke succes , maar 80/90 km op de wegen in Belgie wordt je niet in dank afgenomen , ik kan het weten want mijn dochter woont in Belgie en ik wel eens daar heen , en mijn rijtempo met mijn V6 is super relext en dat wordt niet gewaardeerd door onze zuiderburen Hehe jaa het is hier soms erg ! Maar de passat gaat nog 130, uiteindelijk xD Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Shaunn Geplaatst 5 januari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 januari, 2012 Vandaag naar Holland gereden, op de heenweg blijf ie gewoon aan, al stond de motor al wel warm tege de tijd dat ik op de snelweg zat.. Op de terugweg, koud dus. Is ie uitgevallen toen ik in 4e 120 reed, daarna gestopt en herstart en in 5de gezet op zen 100 en dan bleef ie terug aan tot thuis. Hij gaat dus niet altijd in noodloop.. Iemand van hier gaat hem uitlezen als hij tijd heeft.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Shaunn
Sinds een paar dagen valt mijn turbo af en toe weg. Nu vandaag ging hij op de snelweg maar 120 plankgas..
Vanaf ik een tijdje in 4de rij valt de turbo weg. In de vorige versnellingen werkt ie gewoon.
Ook als ie is uitgevallen werkt ie in de lagere versnellingen niet meer.
Denken jullie dat ie kapot is of?
Het is een 1.9 TDI met rode I. 3B uit 1997.
Verder ken ik zo goed als niets van het motorische.
Link naar reactie
Delen op andere sites
38 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten