Ga naar inhoud
  • 0

Turbo kapot? OPGELOST !


Shaunn

Vraag

Sinds een paar dagen valt mijn turbo af en toe weg. Nu vandaag ging hij op de snelweg maar 120 plankgas..

Vanaf ik een tijdje in 4de rij valt de turbo weg. In de vorige versnellingen werkt ie gewoon.

Ook als ie is uitgevallen werkt ie in de lagere versnellingen niet meer.

 

Denken jullie dat ie kapot is of?

 

Het is een 1.9 TDI met rode I. 3B uit 1997.

 

Verder ken ik zo goed als niets van het motorische.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij gaat in Noodloop , daardoor gaat ie niet harder dan 120/130 en trekt heeeel traag op :mrgreen:

 

Kunnen een aantal zaken zijn , LMM , N75 deze zijn wel berucht :| Turbo van jou zou kunnen je hebt een Garret VNT ( Variabele schoepen verstelling) deze kunnen vast komen te zitten door aanslag op de versteller :mrgreen:

 

Uitlezen is de beste oplossing en de log ff op het forum zetten.

 

Hier nog wat nutige info over de turbo enz .......

Kan je neteen ff je kennis bijschaven :mrgreen:

http://wiki.tdiclub.nl/Turbo

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, je ZOU nog even kunnen kijken door als de motor warm is een paar keer in de 2e versnelling vol doortrekken tot een 4500rpm.. misschiend dat de boel een beetje los gaat zitten mocht het de schoepverstelling zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee, je ZOU nog even kunnen kijken door als de motor warm is een paar keer in de 2e versnelling vol doortrekken tot een 4500rpm.. misschiend dat de boel een beetje los gaat zitten mocht het de schoepverstelling zijn.

Oke dat zal ik eens een paar keer proberen. Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stuk gaat het niet , daar hij in een veilige modus staat als ie in Noodloop gaat, wat wel irri is dat je zo geen snelheid kan maken en best wel gevaarlijk is met invoegen enz... Heb het zelf ook gehad , toen was de N75 naar de k.te , was geen rijden :angry:

Hehe oke bedankt, dan moet ik niets uitstellen. Ik heb al een pb gestuurd naar iemand uit antwerpen met vag. Als die niet antwoord ga ik eens naar een lokale shop waar ze dat ook doen. Dan hoef ik men trip al niet uit te stellen he :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke , succes en we horen het wel?

Zeker weten, nog geen antwoord op mijn PB gehad dus zal wss naar een shop moeten.

Heb em al een paar keer in 2de goed doorgetrokken en tot aan 80-90 nog geen hinder ondervonden.

Sneller ben ik nog niet gegaan, dat zal voor volgend jaar zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke succes , maar 80/90 km op de wegen in Belgie wordt je niet in dank afgenomen , ik kan het weten want mijn dochter woont in Belgie en ik wel eens daar heen , en mijn rijtempo met mijn V6 is super relext en dat wordt niet gewaardeerd door onze zuiderburen :mrgreen:

Hehe jaa het is hier soms erg ! Maar de passat gaat nog 130, uiteindelijk xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag naar Holland gereden, op de heenweg blijf ie gewoon aan, al stond de motor al wel warm tege de tijd dat ik op de snelweg zat..

Op de terugweg, koud dus. Is ie uitgevallen toen ik in 4e 120 reed, daarna gestopt en herstart en in 5de gezet op zen 100 en dan bleef ie terug aan tot thuis.

Hij gaat dus niet altijd in noodloop..

 

Iemand van hier gaat hem uitlezen als hij tijd heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden