Ga naar inhoud
  • 0

Vaak storing radio ontvangst RNS 300


gerjol

Vraag

Sinds kort regelmatig last dat de radio ontvangst slechts is.

Bij bv auto in de garage bijna geen ontvangst.

 

Voorheen hier geen enkel probleem mee gehad, en verder niets gewijzigd.

 

Kan dit te maken hebben met het downgraden van de touch adaptor van v1.24 naar v1.23.

 

Hebben meer mensen dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
RNS 300 heeft maar 1 FM antenne, dus als daar iets mee is, hoef je er maar een te checken.

Wat lees je uit mbv vag-com op de radio mbt de FM antenne?

 

Helaas ben ik niet in het bezit van een vag-com kabel.

 

Maar wie weet in de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb er nog nooit een fatsoenlijke radio ontvangst mee gehad. Qua radio ontvangst is de Passat met afstand de slechtste auto die ik ooit heb gehad. En dat is jammer want op zich is de standaard installatie qua geluid helemaal niet slecht.

 

Dan is er toch echt iets niet in orde. De Passat is met afstand de auto waarin ik de beste ontvangst ooit heb gehad.

Heb wel altijd een toestel met 2 Fm antennes gehad, dan is het mogelijk om gebruik te maken van de zgn diversity techniek die voor een verbeterde ontvangst zorgt.

 

Misschien tijd om naar een ander toestel te kijken en de tweede FM antenne in te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb er nog nooit een fatsoenlijke radio ontvangst mee gehad. Qua radio ontvangst is de Passat met afstand de slechtste auto die ik ooit heb gehad. En dat is jammer want op zich is de standaard installatie qua geluid helemaal niet slecht.

 

Dan is er toch echt iets niet in orde. De Passat is met afstand de auto waarin ik de beste ontvangst ooit heb gehad.

Heb wel altijd een toestel met 2 Fm antennes gehad, dan is het mogelijk om gebruik te maken van de zgn diversity techniek die voor een verbeterde ontvangst zorgt.

 

Misschien tijd om naar een ander toestel te kijken en de tweede FM antenne in te bouwen.

:mrgreen: of een andere auto.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:mrgreen: of een andere auto.......

Dat kan kantuurlijk ook. Waar zit je aan te denken?

:embarassed: Durf het bijna niet te zeggen.....

 

Ik heb al met verlekkerde blikken zitten kijken naar de 508 SW, en dan de Blue Lease Premium uitvoering met 163pk diesel en handbak.

Dat is inderdaad heel wat anders, lijkt me toch wel een hele overgang na een CC. Waar ben je voor gevallen, de (naar ik aan neem) lage leaseprijs of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

Lijkt mij totaal niet relavant bij een vraag over een storing van een radio.

 

Vraag is/was of er meer mensen dit probleem hebben of hadden, niet of we een andere auto zullen gaan uitzoeken.

:embarassed: Heb je helemaal gelijk in.

 

Dus: wie-o-wie heeft er ook problemen met zijn radio ontvangst? Ik vind het echt waardeloos! Uiteraard is er volgens de dealer niets aan de hand...... totdat je er bij iemand specifiek en apart naar vraagt. Ben je ineens niet de enige.... :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het hangt er ook een beetje vanaf waar je in nederland rondrijdt. In sommige delen is de ontvangst gewoon beter dan in andere delen van NL.

Zo heb ik altijd mindere ontvangst in de buurt van Apeldoorn en ten zuiden van de rivieren, Den Bosch-Eindhoven. Sommige stations zijn dan gewoon zwakker, en dan is er geen frequentie te vinden waar het station met een sterker signaal te ontvangen is.

In de randstad is het altijd top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Noorden is idd ook slecht omdat de zendmast van smilde weg is en de noodzenders die e.e.a. nu opvangen minder vermogen hebben.

Ook de zendmast van lopik zend met minder vermogen uit dan gebruikelijk. Maar met een goede antenne moet toch een redelijke ontvangst mogelijk zijn.

Heb afgelopen 2 maand met diverse setups getest. Mijn antenne/antennevoet vervangen voor een nieuw exemplaar en daar maakte ik een flinke stap mee vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden