Ga naar inhoud
  • 0

Sporadisch inhouden ...opgelost ???


RogerPassat

Vraag

Wie heeft voor mij een antwoord op het volgende:

 

In de afgelopen maand is het 2x voorgekomen dat de wagen (130PK TDI) onder het rijden, na schakelen zijn vemogen behoorlijk verliest. Als het gebeurt kan er nog wel gas gegeven worden maar het is alsof bijna het gehele vermogen weg is, alsof er een aardappel in de uitlaat zit.

De wagen trekt dan nog wel iets, maar nauwelijks. Gas geven met ingetrapte koppeling is verder geen probleem, toeren schieten gewoon omhoog en ik hoor de turbo dan ook blazen.

Echter (zoals ook vanmiddag toen het de 2de keer gebeurde) heb ik de wagen aan de kant gezet en opnieuw gestart. En het inhouden was geheel weg.

 

Waar kan dit aan liggen, ik heb al gelezen over N 109 en de stopklep.

 

Hoor het graag, Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Guy is op vakantie..

 

Stopklep zal het zeker niet zijn.. dan krijgt je motor nl geen lucht meer.. aangezien ie het na het contact uit/aan weer doet denk ik gewoon een noodloop ivm het niet halen van de turbodruk of het juist teveel leveren van turbodruk.

 

In dat geval, N75, map-sensor of lekkage in je IC traject..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Guy is op vakantie..

 

Stopklep zal het zeker niet zijn.. dan krijgt je motor nl geen lucht meer.. aangezien ie het na het contact uit/aan weer doet denk ik gewoon een noodloop ivm het niet halen van de turbodruk of het juist teveel leveren van turbodruk.

 

In dat geval, N75, map-sensor of lekkage in je IC traject..

 

Mathijs,

Het minst waarschijnlijke lijkt me dan de lekkage, dan zou het toch vaker moeten voorkomen ?

In geval van de N75 of de map-sensor: komt dit bij uitlezen naar voren en zo ja is dit voor een "leek" op te lossen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nard al een bericht gestuurd. Ik hoop dat er iets uit te lezen want het probleem is er zeer sporadisch. Je zal zien dat ie dan normaal loopt, al heb ik al vaker gemerkt dat ie soms als een raket trekt (alsof ie spinazie ipv diesel krijgt) en op andere momenten niet. Uiteraard niet zo traag als boven beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal ik doen. Het wordt ook langzaam tijd, want het gebeurde zojuist weer. Ff opnieuw starten en weg was het probleem.

 

Nard kan de wagen echter niet uitlezen, geen VAG-com.

Blastaway (Sven) kan het ook, maar die is niet bereikbaar. Dus nog even zoeken naar iemand in de buurt met verstand van VAG-com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan iemand (het liefst met foto) aangeven waar dat "kreng" ergens moet zitten. :evil:

Ik heb gisteren geruime tijd gezocht (ook met foto's van internet), maar ik heb de N75 niet met zekerheid kunnen vinden. Volgens mij zitten ze in elk type weer ergens anders en zien ze er anders uit.

Ik dacht dat het degene op de foto is, maar dit blijkt een magnetische ....... te zijn.

post-2568-1423826664,8053_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij jou zit de N75 onderaan de motor, tussen de distributiekap en de radiator zeg maar.

 

Ik zou gewoon de auto een keer rijdend laten uitlezen ipv hier alleen maar mogelijke opties laten aanrukken..

 

Zoals al aangegeven Mathijs, is de wagen uitgelezen door Kenny (Turbo-variant). Hij heeft mij de log gestuurd (hij zou hem ook naar jouw sturen), alleen kan ik hem niet lezen. Hij staat namelijk niet in zo'n mooi tabelletje als ik gewend ben.

Ik zal hem je per pm sturen, wellicht kan jij er meer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien dat anderen er nog iets aan hebben:

 

Tot nu toe is het probleem opgelost, met dank aan Mathijs.

Zoals hij al vermoedde zaten vermoedelijk de schoepen van de turbo niet geheel los. Na het uitlezen door Kenny, waar de wagen flink onderhanden genomen dient te worden, is het probleem niet meer terug gekomen. Ik denk dat de schoepen toen los zijn gekomen.

Kenny heeft wel nog het asje aan de turbo meermaals in en uit geduwd om hem nog soepeler te maken.

Vanaf dat moment is het net of de wagen ook veel beter accelereerd (krachtiger is) en heb ik mijn rijstijl aangepast om te voorkomen dat ie weer vast gaat zitten. :wink::wink:

 

Ik hoop dat het dit was, geen kosten (komt ook niet vaak voor) en een veel beter rijdende wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is er nog weer een log gemaakt tijdens de laatste rit?

 

Er is geen nieuwe log gemaakt. Ik kan Kenny natuurlijk nog altijd eens vragen voor een nieuwe log, maar zoals de wagen nu trekt lijkt mij niet dat er nog iets aan de hand is.

Maar je hebt gelijk, het kan nooit kwaad om te kijken wat de log uitwijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden