Ga naar inhoud

  • 0

Veel water achter passagiersstoel


Gerritp

Vraag

Ik heb een passat variant 3b uit 2003.

 

Ik heb last van een of andere lekkage, er staat sinds een paar dagen veel water achter de passagiersstoel, echt veel!!

 

Ik heb al met een tuinslang proberen te testen waar de lekkage precies vandaan komt, maar hoeveel water ik ook spuit op de deuren, het raam e.d. ik zie nergens water vandaan komen. De filter van het interieur is droog, dus daar lijkt het ook niet vandaan te komen, als ik onder de parafaan kijk zie ik geen water staan, dus een lekke doorvoer onder de accu lijkt het ook niet te zijn.....ik zie ook geen aanwijzingen aan de onderkant voor een gat of iets dergelijks...??

 

Mijn auto staat wel wat met de voorkant omhoog op de oprit, dus het zou mogelijk zijn dat het water van voren komt en doorstroomt naar achter, er zit wel een soort donkere streep aan de linkerkant voor op het tapijt van de passagierskant,...echt nat voelt het niet, maar misschien dat het water onder het tapijt door stroomt, via de vilt??

 

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem gehad en zelf opgelost.

Er bleken 2 oorzaken.

1:

Het rubber van mijn dakantenne lekte. Dat heb ik silicinenkit verholpen toen het enige tijd droog weer was.

2:

Er bleek regenwater tussen de achterste raamrubbers van mijn passat station door te lopen.

Ik heb dat opgelost door siliconenolie in de onderrand van die raamrubbers te spuiten toen er geen water tussen zat.

Het probleem was toen opgelost!

Helaas moet deze behandeling wel jaarlijks herhaald worden. De siliconenolie blijkt te verdampen.

 

nb.

Beslist geen andere olie gebruiken. Alleen siliconenolie en vaseline lossen rubber niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geen probleem! Misschien dat ik hiermee andere mensen in de toekomst kan helpen om hun lekkageproblemen op te lossen.

 

Er rest nog 1 vraag, dat slangetje dat op de laatste foto staat waar is dat van???

 

 

Ook ik kamp met het probleem van water achter de passagiersstoel, en net als bij jou Gerrit, lijkt het inderdaad uit de verwarmingsopening te komen, althans dat neem je dan maar aan omdat het daar voor ligt. En ook net als bij jou kan ik echt niet ontdekken waar het water naar binnen moet komen de deuren zijn na een fikse regenbui droog van binnen. Ben er dus wat radeloos van :( Mijn 3bg is niet van 2003 maar van 2001 maar dit probleem lijkt mij bij deze auto's toch hetzelfde.

Nu heb ik net dit hele topic met smart door gelezen en ga al deze eventuele boosdoeners helemaal nalopen om er zo toch achter te komen waar het water zijn weg naar binnen vindt.

Van het weekend de parafaan eraf gehad en daar compleet doorgespoten met perslucht, ook het interieurfilter er even uit gehad en die was zo droog als maar kon,

Wel heb ik al wel gezien dat het binnenpaneel van de rechterachterdeur, de metalen plaat waar het ruit in zakt, aan de onderkant beplakt is met wat zilverfolie tape. Misschien zaak om het daar eerst maar eens te zoeken.

 

Die terugroepactie die geweest zou moeten zijn....... Vanaf welk bouwjaar was die dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geen probleem! Misschien dat ik hiermee andere mensen in de toekomst kan helpen om hun lekkageproblemen op te lossen.

 

Er rest nog 1 vraag, dat slangetje dat op de laatste foto staat waar is dat van???

 

 

Ook ik kamp met het probleem van water achter de passagiersstoel, en net als bij jou Gerrit, lijkt het inderdaad uit de verwarmingsopening te komen, althans dat neem je dan maar aan omdat het daar voor ligt. En ook net als bij jou kan ik echt niet ontdekken waar het water naar binnen moet komen de deuren zijn na een fikse regenbui droog van binnen. Ben er dus wat radeloos van :( Mijn 3bg is niet van 2003 maar van 2001 maar dit probleem lijkt mij bij deze auto's toch hetzelfde.

Nu heb ik net dit hele topic met smart door gelezen en ga al deze eventuele boosdoeners helemaal nalopen om er zo toch achter te komen waar het water zijn weg naar binnen vindt.

Van het weekend de parafaan eraf gehad en daar compleet doorgespoten met perslucht, ook het interieurfilter er even uit gehad en die was zo droog als maar kon,

Wel heb ik al wel gezien dat het binnenpaneel van de rechterachterdeur, de metalen plaat waar het ruit in zakt, aan de onderkant beplakt is met wat zilverfolie tape. Misschien zaak om het daar eerst maar eens te zoeken.

 

Die terugroepactie die geweest zou moeten zijn....... Vanaf welk bouwjaar was die dan??

 

zie link :arrow:beplakt is met wat zilverfolie tape :?:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achterplaat waar de folie op geplakt zat is inmiddels dik in de kit gezet. Heb de raamrubbers eerst nog niet vervangen omdat mij werd geadviseerd daar eerst even mee te wachten omdat het waarschijnlijk aan de achterplaat lag. Nu Is het vandaag de eerste dag dat het weer regent dus ik ben benieuwd. Mij is verteld dat het in ieder geval bij de achterplaat nu dicht moet zijn. Heb de tuinslang er al even op gehad en toen bleef ie volgens mij droog( tapijt was nog niet helemaal gedroogd namelijk), en nu wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden