Ga naar inhoud
  • 0

verbruik 93ér 1800 passat variant


ariej

Vraag

Hoi mensen, gezien de brandstof meter het niet doet tanken we telkens een hoeveelheid en houden we rekening met een verbruik van 1 op 12.

Nu, na een jaar blijkt dit ineens toch te weinig (benzinepech)

Hoeveel verbruikt deze auto normaal?

Is het mogelijk dat de brandstofpomp aan kracht verliest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als de pomp niet goed is zou je ook andere klachten moeten hebben zoals inhouden of niet lekker vol gas lopen etc. Als het verbruik ineens is toegenomen zou ik ergens anders naar kijken dan de pomp. Als die te weinig druk levert zou je verbruik naar mijn idee alleen maar lager worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi allemaal, bedankt voor het meedenken.

Een saillant detail is dat ik recent de benzineflter heb vervangen, Daar kun je weinig aan verprutsen, en als ik het niet goed gedaan zou hebben zou je evt. lekkende benzine onmiddelijk ruiken??

Dat van die temp. sensor is een goede, hoewel na het starten het toerental eerst toeneemt en later weer naar de 1000rpm zakt, lijkt hij het te doen?

Waar zit deze sensor? kan schoonmaken helpen?

Is er een manier om te mteen of hij stuk is?

Het verhaal van de thermostaat snap ik nog niet helemaal..

 

Voor de zkerheid komt er (weer) een nieuw luchtfilter in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Temperatuursensor zit achter op het blok. Schoomaken heeft geen nut , vervangen is niet duur pl/min 25 euro.

 

 

Als je termostaat open staat als ie koud is ,en niet meer sluit dan gaat ie ook meer brandstof verbruiken , omdat de motor ook niet erg warm wordt.

 

Dus Termostaat moet dicht zijn als de motor koud is , en naarmate de motor/koelvloeistof warmer wordt moet ie open gaan! Zoniet is ie stuk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

een 93-er Passat heeft onder de pookhoes vermoedelijk 2 stekkertjes zitten, waarvan lang niet iedereen een verloopje heeft..

 

Temperatuursensoren heeft zon oude motor ook wel, maar de motor ligt hier dwars ingebouwd..

 

Tevens als de tankinhoud 62liter is dan moet je niet rekenen met 62x12 maar ca 55x12 aangezien bij de 62 ook de reservetank/hoeveelheid in zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden