ariej Geplaatst 8 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 Hoi mensen, gezien de brandstof meter het niet doet tanken we telkens een hoeveelheid en houden we rekening met een verbruik van 1 op 12. Nu, na een jaar blijkt dit ineens toch te weinig (benzinepech) Hoeveel verbruikt deze auto normaal? Is het mogelijk dat de brandstofpomp aan kracht verliest? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 8 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 Hou het is bij met de dagteller ga uit van een 60 litertank, dus bij 1 op 12 zou je in theorie 720 km moet kunnen rijden Praktijk is anders natuurlijk Maar denk dat je verbruik van 1 op 12 wel redelijk is zeker gezien bjaar van passat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 catch me Geplaatst 8 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 Hou rekening met 1 op 10 dan kan er weinig misgaan. Deed hetzelde met mijn passat 2 liter uit 1990 ook daar een benzine meter die het soms niet deed. Maar in de praktijk was 1op 12 goed haalbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ariej Geplaatst 8 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 goed, daar hielden we, zoals geschreven rekening mee, en ineens wil hij 1 op 8 of meer?? (20L getankt, geen toevoer meer bij 170km) KAN een brandstofpomp aan vermogen inboeten????????????????????/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 8 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 Temperatuur sensor stuk?? Denkt ie dat ie nog koud is en verbrukt ie meer benzine? Termostaat die nog open staat in plaats van dicht als ie nog koud is? Allemaal dingen die kunnen het zijn? Dus lijkt me niet aan de pomp te liggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 W E Geplaatst 8 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 Als de pomp niet goed is zou je ook andere klachten moeten hebben zoals inhouden of niet lekker vol gas lopen etc. Als het verbruik ineens is toegenomen zou ik ergens anders naar kijken dan de pomp. Als die te weinig druk levert zou je verbruik naar mijn idee alleen maar lager worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ariej Geplaatst 10 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Hoi allemaal, bedankt voor het meedenken. Een saillant detail is dat ik recent de benzineflter heb vervangen, Daar kun je weinig aan verprutsen, en als ik het niet goed gedaan zou hebben zou je evt. lekkende benzine onmiddelijk ruiken?? Dat van die temp. sensor is een goede, hoewel na het starten het toerental eerst toeneemt en later weer naar de 1000rpm zakt, lijkt hij het te doen? Waar zit deze sensor? kan schoonmaken helpen? Is er een manier om te mteen of hij stuk is? Het verhaal van de thermostaat snap ik nog niet helemaal.. Voor de zkerheid komt er (weer) een nieuw luchtfilter in.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Temperatuursensor zit achter op het blok. Schoomaken heeft geen nut , vervangen is niet duur pl/min 25 euro. Als je termostaat open staat als ie koud is ,en niet meer sluit dan gaat ie ook meer brandstof verbruiken , omdat de motor ook niet erg warm wordt. Dus Termostaat moet dicht zijn als de motor koud is , en naarmate de motor/koelvloeistof warmer wordt moet ie open gaan! Zoniet is ie stuk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ariej Geplaatst 10 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 En hoe kun je dat(werking temp. sensor en thermostaat) controleren? of zijn dit ook van die dingen die je op de wilde gok moet vervangen?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Je kan het net VagCom uitlaten lezen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ariej Geplaatst 10 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 net vagcom uitlaten? klinkt pijnlijk.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 net vagcom uitlaten? klinkt pijnlijk.... Ach niet zo pijnlijk als het lijkt Hier wten ze hus wel wat er bedoelt wordt, en een spelfoutje is zo gemaakt toch? Maar als je niets nutigs te posten hebt?? ( 31 berichten in een jaartje? ) zeg dan niets! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ariej Geplaatst 10 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Ehm, nu snap ik het helemaal niet meer.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Ehm, nu snap ik het helemaal niet meer.... Foutje , bedankt Ik bedoel eigenlijk dat je het met VagCom , dit is software om de auto uit te lezen kan zien waar en wat er fout is , ook als je storingen hebt in de auto Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2011 een 93-er Passat heeft onder de pookhoes vermoedelijk 2 stekkertjes zitten, waarvan lang niet iedereen een verloopje heeft.. Temperatuursensoren heeft zon oude motor ook wel, maar de motor ligt hier dwars ingebouwd.. Tevens als de tankinhoud 62liter is dan moet je niet rekenen met 62x12 maar ca 55x12 aangezien bij de 62 ook de reservetank/hoeveelheid in zit.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ariej
Hoi mensen, gezien de brandstof meter het niet doet tanken we telkens een hoeveelheid en houden we rekening met een verbruik van 1 op 12.
Nu, na een jaar blijkt dit ineens toch te weinig (benzinepech)
Hoeveel verbruikt deze auto normaal?
Is het mogelijk dat de brandstofpomp aan kracht verliest?
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten