Ga naar inhoud
  • 0

V-Snaar / Multiriem blijft piepen na vervanging


p.g.w.verweij

Vraag

Beste Forum leden,

 

Ongeveer 7 maanden geleden heb ik mijn v-snaar vervangen tegelijk met mijn distr riem.

OP dat moment totaal geen gekke dingen of rare geluiden.

 

Nu wordt het steeds kouder en vochtiger en ik merk nu dat me auto soms hefig piept in de ochtednd bij de eerste 2 a 3 kilometer.

 

De accu heb ik net vervangen en de dynamo laatst nog doorgemeten en dat was allemaal goed!

 

Weet iemand waar dit zo snel even aan kan liggen? Of hoe ik dit snel oplos?

 

Hoor graag van jullie, want erger me KAPOT elke ochtend!

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk het niet, want hij staat gewoon op ECON, dus de hele airco wordt niet eens aangedreven.... lijk me. En het is overduidelijk als je bijvoorbeeld de achterruit verwarming aanzet in de ochtend dat het meer piept dan als je het niet aanzet... Dus het lijk me ergsn bij de Dynamo/Accu te zitten, Deze zijn doorgemeten, dus zal de v-snaar wel niet goed zijn aangespannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat voor riem (merk) heb je nu gemonteerd?

Als je geen Conti hebt zou ik die eens proberen(bij de dealer weg)

Heb dit op mijn vorige passat ook eens gehad na montage van een originele was het probleem over.

Dit geld voor beide riemen, dynamo en airco.

Is je vrijloop poulie nog goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien is je vrijlooppoeli van de dynamo aan het overlijden... Je kan dat redelijk makkelijk controleren door even de riem van de dynamo af te halen(en ertussenweg) en de auto te starten.. is de piep weg dan zit het in die poeli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je de pomp van je stuurbekrachtiging al eens gecheckt? Daar heb ik ooit een gruwelijk irritante piep in gehad. Ik had ook eerst de dynamo vervangen maar dat bleek dus het euvel niet te zijn. Ik zocht het in eerste instantie niet in de pomp, omdat het niets uitmaakte of er gestuurd werd.

 

Gooi anders eens een flinke wolk WD40 op je pomp, bij mij stopte het piepen dan (voor even, het is symptoombestrijding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je s'ochtends weg rijdt heb je in de winter veel meer stroomverbruikers aan zoals licht verwarming achterruit verwarming enz enz dus je dynamo moet nu wat harder werken en als dan je snaar iets te slap staat piept hij.

In de zomer toen je je snaar had vervangen hoefde de dynamo niet zo hard te werken dus toen piepte de snaar niet maar kon hij best al een beetje te slap staan maar merkte je het niet.

Dus gewoon ff spannen of een spuitbusje beltdressing halen,dat is een soort klevend goedje speciaal voor V snaren en multi riemen en verder onschadelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mare al met al... Heb de spanrol ertussen uitgehaald... de lager behandeld en de cilinder van de spanner zat soort van los. Deze zit in een rubber en daarin zit een soort van busje. Deze was versleten aan 1 kant.. gewoon slijtage. was op dat moment niet op de werkplaats om zelf even een nieuw busje te draaien, dus hebt het busje omgedraaid.. Dus met de goede kant tegen de spanning in.

 

Vanochtend leek alles goed te gaan, met regen, 7 graden en veel vocht. Nu hopen dat het goed blijft gaan.

 

Wilde eerst een nieuwe spanrol halen, maar die klere dingen zijn nog duur ook!! Zie wel wat er nu gaat gebeuren;)

 

Will keep you posted;)

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden