Ga naar inhoud
  • 0

cruise control koppeling schakelaar


Weedz

Vraag

Heren

 

sinds de aankoop van mijn #bg 2002 werkt de cruise control niet, bij aankoop heb ik de boel even uit laten lezen en bleek dat de koppeling sensor de storing veroorzaakte... maar nu bel ik de VW stealer om het onderdeel toch maar es te bestellen verteld hij me dat er geen koppeling sensor bestaat en dat het dus wel mijn remlichtschakelaar moet zijn... volgens hem had die een dubbele functie....heb ik nu zitten luisteren naar een prutser? en moet ik ff een andere bellen of misschien heeft iemand een nummer voor me als het wel de koppelings pedaal schakelaar is?

 

ook heb ik ergens gelezen dat het kan zijn dat de accu even loskgekopppeld kan worden om evt storingen uit het systeem te halen. zou dat hiermee te maken kunnen hebben......

 

mvg

 

WIetse

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
koppelingsschakelaar bestaat wel degelijk, hij zit nl boven je koppeling, net als je remlichtschakelaar, art. nr zou moeten zijn: 8D0 911 807 A
dat zeg ik, alleen de remschakellaar is qua draden 4 aarderig, waarom dat bij de koppeling dat zo is, dat begrijp ik echter niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb hem uit laten lezen daar stond (heb ik me laten vertellen) dat de koppelingssensor stuk was. vandaar mij verwarring ook toen de stealer mij wist de vertellen dat er geen koppelings sensor bestond.

Het lanpje van de cruisecontrol doet het wel in het dashboard.... als ik de schakerlaar bij het stuur gebruik gaat hij ook aan n uit dus aan die schakelaar ligt het denk ik niet

 

 

bedankt voor het nummer Vdub ik zal ze vanmiddag nog even bellen. es even horen wat men te zeggen heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dealer wilde het doen voor 120 euro, met de opmerking dat je dit niet zelf kan...

Kosten nog geen 20 euro voor koppelingsschakelaar,(remschakelaar komt ook wel á 13 euro) kan je makelijk zelf doen wel even met voldoende licht.

 

De storingsmelding resetten in de software weet ik niet, maar cc doet het bij mij gewoon... en de lampjes die ik allemaal kreeg (gloeispiraal, ABS & ESP) voor de remlichtschalelaar heb ik niet meer gezien.

 

Succes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden