Ga naar inhoud
  • 0

Bass volume apart regelen


derpassat

Vraag

Hoi

 

Vandaag 4 uur aan het werken geweest aan mijn installatie. In de vorige wagens had ik ook een pot meter, variabele weerstand dus, op de signaalkabel voor het volume van de versterker te minderen/verhogen.

Nu had ik de potmeter vv, en nu geeft hij geen signaal meer door??!!

Normaal is toch pen 1 of 3 , de beide massa's, en de andere 2 pinnen, rood/wit van de ene kabel, en andere pin ook rood/wit van de andere kabel. Ik ben zo toch juist bezig he?

 

iemand idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

kan niet goed volgen het geen ik versta uit uwe tekst

 

"is dat je een soort bakje had tussen uwe versterker"

 

ik ken twee soorten ofwel de bekende bassregelaar om uw bass ofwel +12 of -12 db te verhogen zit bij je versterker als je die aankoopt (betere klasse)

 

ofwel degene die je apart kunt bij kopen,hier ga je dan met je rcakabel in rood en wit

 

maar deze twee hebben totaal niks met volume te maken,juist met afregelen..

 

dan ken ik nog één systeem en dat dient om de voor en achter uitgang,om hiervan de volumeverhouding te regelenen heeft 2 in en 2 outputs...

 

ofwel bedoel je gans iets anders dat kan ook natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Voor zover ik heb begrijp wil je het volume van je versterker kunnen regelen en zo de bass harder en zachter kunnen zetten? Als het niet zo is zeg het dan even.

 

Ik heb een autoradio die dat van zichzelf al kan. De sony F7750 heeft een regelbare subuitgang. Daar heb ik mijn versterker op aangesloten en het werkt perfect. Kan het bijregelen van -10 tot +10db geloof ik.

 

Voor zover ik weet zijn er ook al meer radio's waar dit mee kan.

 

Groet Wilbrand

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorry voor de slechte verwoording.

de potmeter stond altijd tussen de cinchkabel, den signaalkabel.

Het volume op de versterker staat open, en dan regel ik waarschijnlijk - / + db af. Zo heeft het altijd gewerkt, maar ik heb de oorzaak juist gevonden.

Ik moet zo werken want de radio heeft geen sub uitgang :-s is een pioneer gps model.

De potmeter waar de aansluitingen zitten, is afgebroken dus zal nieuwe halen worden. Iemand het juiste schema daarvoor?

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een pioneer " ANH-p9R,

http://home.hccnet.nl/f.engels/index.html

heeft enkel uitgang front - rear. Zit nu een kenwood versterker op van 300rms. Maar eigenlijk zoek ik een andere, maar zou niet goed weten wat voor eentje. Is enkel voor baskist aan te sturen. Woofer is een lanzar van 400rms dacht ik.

 

Mvg Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die heeft inderdaad geen sub uitgang (is 1 din navigatie heb ik ook gehad heb nu een Avic X1)

 

Als je je fader niet gebruikt kun je bijv ook je front splitsen naar twee versterkers voor voor en achter en je rear voor aansturing voor je sub gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan het zo mooi oplossen.

 

Bij deze een link:

 

http://www.caliber.nl/product_info.php? ... cts_id=191

 

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

vindt ik weggesmeten geld... hij wil enkel zijn sub wat kunnen regelen,zonder elke keer in zijn koffer te duiken

 

pas op is een geweldig product,maar voor 219 euro mag da ook wel he

 

dan kan hij beter zijn huidige radio verkopen en daar 219 euro bovenop,dan heb je zeker al een radio met een sub pre-out.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hij wil enkel zijn sub wat kunnen regelen,zonder elke keer in zijn koffer te duiken

 

Met die crossover actief wordt het een remotecontrole (afstandsbediening) die je bij het dashboard plaats. Ik zou hem zeker niet in de kofferbak plaatsen.

 

Ja het kost altijd veel geld. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op oude autoradio's had je vroeger alleen links en rechts geen voor en achter. Ik loste dat op door zelf een fader te plaatsen. Zelfs in mijn Eend werkte dat. Met de huidige radio's met voor/achter regeling kun je dat natuurlijk ook doen. Achter uitgang voor je sub en op de vooruitgang een extra fader. Alleen moet je hierbij wel meer op de impedantie gaan letten en niet het onderste uit de kan willen halen met je versterker. Dan blaas je 'm zekers op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden