Ga naar inhoud
  • 0

[V5] Koppeling vervangen, ook gelijk ketting en keerring


MOmax

Vraag

De kogel is door de kerk, m'n koppeling heeft 't begeven. Nu laat ik ook gelijk m'n keerring (die al lek was) en de distributieketting vervangen. Een stuk duurder daan alleen de koppeling, maar 't straks in één keer weer goed voor €1.600,-. (Auw).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De kogel is door de kerk, m'n koppeling heeft 't begeven. Nu laat ik ook gelijk m'n keerring (die al lek was) en de distributieketting vervangen. Een stuk duurder daan alleen de koppeling, maar 't straks in één keer weer goed voor €1.600,-. (Auw).

 

 

Laat je alleen de ketting vervangen ? of ook de tandwielen die er aan mee draaien, Als alles toch los ligt zou ik ook de tandwielen laten vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De kogel is door de kerk, m'n koppeling heeft 't begeven. Nu laat ik ook gelijk m'n keerring (die al lek was) en de distributieketting vervangen. Een stuk duurder daan alleen de koppeling, maar 't straks in één keer weer goed voor €1.600,-. (Auw).

 

Dat klinkt wel heel goedkoop voor wat je laat doen. Da's zeker niet bij de dealer?

 

De ketting zelf is niet eens zo belangrijk, het zijn de kettingspanners die slijten. Juist die moeten vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't Is dan ook €2100-,- geworden:

- distributieketting

- pakking bakzijde

- koppeling

- (vliegwiel was nog goed)

- afdichtingen onder het kleppendeksel

- 2x staafbobine

- 5x bogies

- nieuwe olie

 

@Alain: Tandwielen zijn niet vervangen. Op de kunststof kettingspanner was géén insporing te zien, dit was eigenlijk al overdreven. 't Voornaamse was de pakking en de koppeling. Die waren slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als je de spanner niet hebt vervangen is het jammer geweest van je geld en moeite.. de spanner wordt niet (alleen) vervangen om slijtsporen maar ook evt spanningsverlies.

 

 

Niet alleen dat , maar ik had toch ook de tandwielen laten vervangen , alles open ligt is dat geen probleem met vervangen.

Hoop dat die niet van zijn tijd gaat , en dat je een goede garantie hebt, bij de dealer had ik twee jaar garantie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden