Ga naar inhoud
  • 0

ombouw van automaat naar handschakeling


Ramon

Vraag

Hallo,

ik zou mijn VW Passat break 115pk tdi (atj) automaat willen ombouwen naar een manuele schakeling.

Ik heb daarvoor een komplete donor passat gekocht die total los is behalve de voorkant en mechaniek.

Nu denk ik dat er niet veel problemen zullen zijn aangezien ik over een volledige donor auto beschik en dus geen onderdelen tekort zal komen. (zijn er wel problemen dan hoor ik deze graag)

Maar als ik in ETKA kijk dan is de krukas van de motor verschillend van een handgeschakelde bak en van een automatische bak.

 

Weet iemand welk verschil er is tussen de krukassen (misschien enkel ruimte voozien voor een toplager voor de price-as?), en kan ik op mijn motor (die met automaat) zonder probleem een manuele bak monteren? In het slechtste geval bouw ik de motor en manuele bak kompleet over, maar ik zou graag mijn eigen motor behouden.

 

Alvast bedankt voor de info,

 

met vriendelijke groeten

 

Ramon

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

krukas hoef je sowieso niks mee, je bent waarschijnlijk wel een ander starterkrans nodig, andere aandrijfassen etc..

 

Vergeet niet dat het een hoop werk is aangezien je ook de rem en het koppelingspedaal en toebehoren moet overzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

plannen zijn gewijzigd: ik heb een passat automaat gevonden waarvan de automaat nog maar 10dkm geleden kompleet gereviseerd is,

dus heb ik besloten om deze passat om te bouwen tot handschakeling en dan de gereviseerde automaat in mijn auto te bouwen.

Vervolgens de omgebouwde passat te koop aanbieden. En kan ik gewoon automaat blijven rijden!

Natuurlijk nog altijd heel veel werk maar we hebben geduld (hoop ik), de ombouw passat zou klaar moeten zijn tegen begin november, we krijgen dan bezoek van Amerika en ik zou ze dan die passat laten gebruiken zolang ze in NL verblijven (kunnen ze de auto meteen testen of alles wel goed vast zit) dan later van tijd de automaat mijn Passat veranderen.

 

Aangezien ik nu van plan ben om de versnellingsbak kompleet met motor over te bouwen, is het niet echt van belang dat de krukas wel of niet past.

 

Wens me succes!......zal ik nodig hebben :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou de bedoeling is, in de 1e post geeft TS aan dat hij zijn automaat wil ombouwen naar handbak om met een handbak te rijden.

In de latere post geeft hij aan tussen 3 (???) auto's alles te gaan wisselen zodat hij "lekker automaat kan blijven rijden".

 

In het laatste geval kan alles toch ook gewoon zo blijven zoals het nu is zonder dat je iets hoeft te doen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden