Ga naar inhoud
  • 0

Lekkage onder bijrijders stoel


p.g.w.verweij

Vraag

Beste leden,

 

Hier nog een vraagje. Afgelopen week op vakantie geweest en daarbij een sporttas achter de bijrijders stoel gezet.

Toen ik aankwam in Italie na een heftige regenbij was die tas vochtig aan de onderkant en na het voelen op de bodem daar achter en onder de bijrijderstoel voelt ik duidelijk vocht in de matten en het was nat.

 

Hoe kan dit komen? Heeft iemand hier meer last van gehad? Kan het met de afwatering te maken hebben? met de airco?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo eergister maar even de accu vervangen... Me broertje had de accu gekcoht bij Remto (is hij vaste klant) Maar ik vond persoonlijk zelf de accu aan de dure kant.

 

Hij heeft er 140 Excl BTW voor betaald.. en hij krjigt dan nog wel 30% Korting...

 

Dus de prijs in de BTW wordt dan EUR 98.00 + 19% BTW is EUR 116,62.

Ik vind dat een vrij hoge prijs voor een accu.... Of is het wel oke?

 

De lekkage echter kwam niet van de accubak..:(

vandaag ging het weer ff lekker hard regen en het werd gelijk nat achter de bijrijderstoel en eronder... toch maar ff goed nagelopen en nu denk ik dat de achterdeur gewoon lekt... Moet nog ff verder onderzoeken;)

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij kwam het door de achterdeur. de bovenkant van de mat nat is maar het topje van de ijsberg,elke keer als het weer wat verdampt lijkt de boel droog te zijn maar er zit nog veel meer water onder. je kan ook onder de wagen 1 van de bodemstoppen eruit wippen en dan een oude handdoek een stuk naar binnen duwen zodat deze zich vol zuigt. op die manier hoef je verder geen bekleding en dergelijke los te halen. Bij mij heb ik dit 8 keer herhaald, de 1e paar keer zat de dikke handdoek van 40x60cm helemaal volgezogen met water.

Maar eerst het probleem oplossen is belangrijker.

Doe de deur open (zodat je de onderkant kan zien) en laat iemand anders met een gieter o.i.d. water tegen het raam aan gieten zodat het de deur inloopt.kijk dan aan de onderkant waar het water vandaan komt.als het onder/achter de deurbekleding vandaan komt is zeer waarschijnlijk de pakking van de metalen binnenplaat lek.

Bij mij was het nog iets anders namelijk: de vorige eigenaar heeft helaas op erg lompe wijze speakers in de achterdeuren gebouwd.hij/zijheeft hiervoor geen adapters gebruikt maar gewoon het gat van het orginele rooster groter gemaakt in de deurbekleding en daar de speakers in geschroefd.

Het water kwam via de speakerkabel naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zal mischien niet 100% van het water/vocht eruit halen maar het deel wat er nog in zit verdampt wel. bij mij was het in de winter, en als er dan een beetje zon op de wagen stond besloegen meteen de ramen. toen ik de lekkage gevonden en verholpen had (door de boel gewoon af te kitten) heb ik het vocht dus volgens eerder beschreven methode eruit gehaald en nooit meer ergens last van gehad. de stoppen in de bodem kunnen trouwens wel onder een laag tectiel zitten maar dan zijn ze aan de vorm wel te herkennen ze zijn 5 a 6 cm in doorsnede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en oja.... ik had trouwens de lekkage rechts zitten maar er zat links (achter bestuurder) toch ook vocht onder de bekleding dus als je toch onder je auto ligt kun je voor de zekerheid het zelfde trucje uithalen, dat is dan de moeite ook niet meer... suc6 zaterdag!

 

mischien een stomme opmerking maar zorg er wel voor dat je de stoppen aan de buitenkant eruit peuterd (ik had ze perongeluk naar binnen geduwd :embarassed: , kostte me aardig wat vingerwerk :lol: om het weer op zn plaats te krijgen.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ZZooooo!!! Afgelopen weekend was het niet gelukt, kon de werkplaats niet in en het bleef maar hele weekend regenen!

Dus gister avond maar ff op de werkplaats de deur opgeschroef en jahoor, veel weer en viezigheid tussen de twee binnenpanelen.

 

Heb de onderste bouten los gehaald, daarna de bovenste 2 los gedraaid (panel dus niet er helemaal uit, maar los en blijft dan op ze plaats)

Daarna ff met een doekje en remreiniger alles schoon en droog gemaakt:)

 

Heb daarna sterke kit erin gespoten en dicht gedrukt weer. Overtollig kit goed verspreid en mooie rand gemaakt, ff 2 uurtjes laten drogen en dichtgooien die handel!

 

Was zeer makkelijk te doen, en ga zeker ff al me andere deuren ook goed nakijken! Aanrader om snel aan te pakken! Vooral voor de winter, als je er een beetje last van hebt!

 

Heb nog even de matten gelift, maar daar zat nauwelijks tot geen vocht meer in, dus heb dat gewoon laten zitten en droogt uiteindelijk wel normaal. Hoop ik;)

 

Nogmaals bedankt voor uitleg en reacties!

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh reken maar;) Het is kit die normaal wordt gebruikt voor het plaatsen van Voorraamen in auto's.

Heb de onderkant los gehaald van het paneel en er een mooie lijn tussen gespoten, daarna het paneel vast gedrukt en de

bouten weer vast gedraaid.

 

De kitrand mooi afgewerkt en met remreiniger en doekje strakgetrokken.

Denk dat deze kitrand beter is dan welke rubbere rand ook..:P

 

Hoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oh reken maar;) Het is kit die normaal wordt gebruikt voor het plaatsen van Voorraamen in auto's.

Heb de onderkant los gehaald van het paneel en er een mooie lijn tussen gespoten, daarna het paneel vast gedrukt en de

bouten weer vast gedraaid.

 

De kitrand mooi afgewerkt en met remreiniger en doekje strakgetrokken.

Denk dat deze kitrand beter is dan welke rubbere rand ook..:P

 

Hoi

 

 

ja maar als je een keer de binnen plaat er uithalen voor een nieuwe slot of raammechanic .

en de raamkit zit vast en hoe gaat je losmaken :mrgreen:

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het zelfde probleem met mijn 3B (variant) uit '99. Laatst al eens geprobeerd de deurpanelen te verwijderen maar hij bleef in het midden hangen. Iemand een tip?

 

Thanks Groeten!!

 

 

Zie link kees

 

deurbak

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hi Peter,

 

Heb je ook de pakking van het interieurfilterhuis bekeken? ( Passagierzijde) Vaak is deze niet joppert meer.

Dan guts het water van je vooruit zo naar binnen. Ik heb 3 Passat`s gehad met hetzelfde euvel :-(

 

 

Deze vervang ik elke 15.000 km en was nog goed, ik kijk dat allemaal goed na... Nu is de lekkage weg bij de achterduer... Nog wel klein beetje bij de bijrijders deur... Dus die ga ik volgende week ff aanpakken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden