Ga naar inhoud

Hartog of JD Engineering


BasGubbels

Aanbevolen berichten

Mijn eerste 1.8T chip kostte 100 euro, heb ik er zelf ingesoldeerd, heb ik een jaar zonder problemen mee gereden. De 2de chip voor de K04 is er ingezet door een bedrijf, was ook iets van 350 euro. Het hoeft allemaal niet zo veel geld te kosten als je maar een goed gevoel over het bedrijf/service van jou keuze hebt, het heeft ook wel wat als de tuner een beetje in de buurt is. Mijn mening over standaard chips; meeste is allemaal gekocht/gekopieerd, er is maar heel weinig zelf ontwikkeld. Waarom zou je ook, de files zijn overal te krijgen. Gaat dus om de service/garantie/hulp als het niet goed loopt.

 

Een chip op maat voor een standaard motor is zonde geld IMO, ga je met de hardware aan de slag hoef je ook lang niet altijd een chip op maat (K04, GT28RS, GT2871R zijn diverse standaard chips voor). Voor een chip op maat moet de motor + sensoren ook perfect lopen/zijn, ga je bv acheraf een LMM vervangen die al wat versleten was ten tijde van de maatchip ga je al weer van het pad af.

 

Haal voor de grap maar eens het metalen gaasje/rooster uit de LMM, dit rooster is voor de grote brokken die het luchtfilter eventueel zou doorlaten. Is niet nodig dus en blokkeert nogal wat luchtdoorvoer. Zo zijn er wel meer dingen die je met weinig kosten kunt uitvoeren om het eea wat pittiger te kunnen laten lopen. Moet je uiteraard ook zin in hebben om daar mee bezig te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik er voordeel mee hebben om voor de chiptuning de luchtfilter te vervangen voor een performance luchtfilter? komt dit de chiptuning ten goede?

 

Zo ja, is zo'n K&N panel filter al voldoende (http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2125)

 

of zou deze een beter effect geven (http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0282)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal voor de grap maar eens het metalen gaasje/rooster uit de LMM, dit rooster is voor de grote brokken die het luchtfilter eventueel zou doorlaten. Is niet nodig dus en blokkeert nogal wat luchtdoorvoer. Zo zijn er wel meer dingen die je met weinig kosten kunt uitvoeren om het eea wat pittiger te kunnen laten lopen. Moet je uiteraard ook zin in hebben om daar mee bezig te zijn.

 

ik ben niet zo'n handige harry, ik weet van mezelf dat ik van die dingen af moet blijven :P

 

VAG papieren filter is prima, geen K&N nodig. De 57-0282 kan zelfs voor mindere presaties zorgen ivm aanzuigen hete lucht vd turbo.

 

Thanks voor de info =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij JD (en ik denk bij Hartog ook wel) wordt er wel gezegd als er wat mankeert aan de auto.. er wordt gekeken wat de LMM, onsteking etc doen, bij twijfel van een onderdeel wordt er overlegd met de klant en evt vervangen, of het nu gaat om een LMM of een bobine..

 

Voorbeeld: Van de week was er een Ibiza Cupra 1.8T met een redelijk lopende motor met een foutmelding van de bobines(4), blijken er gewoon de verkeerde in te zitten, ga je dan zonder te checken tunen dan maak je serieus dingen kapot..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige met een chip van Hartog hier op t forum :roll:

 

Maar zoals Mathijs al aangeeft wordt ook bij Hartog eerst de auto uitgeleze en een proefrit gemaakt voordat er wordt getuned.

En mijn ervaring met Hartog is dat het ook een chip op maat is, kon zelf aangeven wat ik precies wilde hebben wat betreft soepelheid, koppel, e.d.

 

Die van mij is dan wel een tdi maar denk dat dat er niet zoveel uitmaakt.

Ik ben dus erg tevreden met m'n chip van Hartog, maar heb ook diverse malen met JD chip gereden en dat voelt ook goed aan.

 

Mischien ook leuk om te melden: 2 weken terug even wat uitgeprobeerd met maatje van me, die heeft exact de zelfde auto met ook verlaging en 19" maar met JD chip op maat. Ik was liep dus niet uit op hem en hij kwam ook niet dichterbij :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mischien ook leuk om te melden: 2 weken terug even wat uitgeprobeerd met maatje van me, die heeft exact de zelfde auto met ook verlaging en 19" maar met JD chip op maat. Ik was liep dus niet uit op hem en hij kwam ook niet dichterbij :mrgreen:

 

Was een leuk ritje idd..! :mrgreen::angel:

 

De vraag is ook of je die paar pk's merkt.. ik had vandaag een wedstrijdje met een nieuwe TT 2.0TFSI, dit was een ritje met wat rotondes etc en hij liep bijna niet uit tijdens het vol accelereren van de rotondes af en de bebouwde kom uit etc..

 

verschil zou 35pk zijn in het nadeel van mij.. gewicht van de TT en mijn 100 is gelijk, ik hield er natuurlijk met de old-school turbo wel rekening mee dat ik in de juiste versnelling zat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna 800 euro voor een beetje extra power.... Wat een geld !

 

Je ziet het niet helemaal goed.. 800 euro voor een nieuwe auto.. en dat beetje is 50% extra vermogen.. hij gaat immers van 150 naar zon 200pk..

 

niet lullig bedoeld maar dat is 'maar' 33 1/3 %.

 

Dat bedoel ik.. Een klein beetje extra power... Het blijft een auto dus echt snel zal het nooit worden... :wink: hoeveel je er ook in stopt...

 

Je kunt er beter wat er bij leggen en een motorfiets kopen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij JD (en ik denk bij Hartog ook wel) wordt er wel gezegd als er wat mankeert aan de auto..

m.i. hulde voor dit soort bedrijven die wél snappen wat de consument verwacht. Ook al zal dit een financieel nadeel zijn, hoeveel bedrijven zouden het gewoon niet melden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met beide bedrijven goede ervaring: op het Audi forum 'zweren' ze bij Hartog, hier wat meer JD. Ik ben destijds met de Audi naar Hartog gegaan en Pedro heeft me toen geadviseerd niet te tunen ivm met de krachten op die specifieke aandrijflijn (multitronic). Kijk, da's eerlijk. Heeft toen ook nog een uitgebreide testsessie verricht voor het bekende nokkenasprobleem en de mijne zag er keurig uit.

 

Allemaal onder het genot van een kop koffie en een gezellige sfeer. Toen ik vroeg naar de rekening, wilde hij daar niets van weten...En dat terwijl ik nog helemaal geen klant bij 'm was! Waar maak je dat nog mee?!?

 

Mijn Passie heeft een uitgebreide sessie gehad bij JD; omdat ik een atmosferische motor heb, is de winst niet werelds. Maar de dsg schakelcurve is aangepast en de auto 'pakt' nu soepeler op in de eerste 3 versnellingen. Hoop centen voor betaald, maar ik vond het zeker de moeite waard. Mijn auto heeft denk ik wel 5 keer op de rollenbank gestaan...

 

Kortom: potatoes, potatos...

Link naar reactie
Delen op andere sites

50-55pk kan het brandstofsysteem niet aan, dat is te klein, bovendien haalt de turbo dat niet/houdt het niet lang vol. Wij willen graag dat het mechaniek nog binnen de stressgrens blijft en stoppen bij een lagere winst, elke tuner heeft hier een eigen visie/strategie voor natuurlijk.

 

Bovenstaande nog van Hartog ontvangen, in hoeverre klopt dit? Als dit waar is hoef ik die 200PK dus niet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandstofsysteem van de 1.8T is de issue niet voor 200pk, de turbo is dat wel, deze levert niet genoeg volume boven de 4500 toeren. Je ziet dat na dat toerental de zaak wat afvlakt.

 

Voor wat betreft de 2001> modellen speelt dat minder denk ik, mede door het e-gas..

Overigens deed de Passat 3B 1.8T van Renco ook 208pk bij JD, ik heb hem in die tijd dat ie er mee reed niet horen klagen over levensduur van zn turbo.. overigens is het ook niet erg dat bovenin toeren de boel wat afvlakt.. kun je ook de zaak niet kapotrijden in de hoogste versnelling.

 

Neem ook maar van mij aan dat men bij JD wel weet wat er wel en niet kan met de 1.8T..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De turbo zit dan wel tegen z'n grens aan te werken, het motorblok kan ongeveer 300pk hebben. Als je de motor gaat chippen bedenk dat dan de turbodruk verdubbelt. Een aantal onderdelen krijgen dan ook meer te verduren, met name de afblaasklep (DV) en de L-vormige rubberen slang (onder koelwaterreservoir) gaan sneller stuk. Wil ook wel voorkomen dat 1-weg vacuumklepjes de geest geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb laatst gebelt met JD en kreeg op mijn vraag niet en een duidelijk antwoord

 

Loop ik een verhoogde kans dat mijn verstuivers er eerder aangaan als ik ga tunnen?

antwoord volgens mij maakt dat niet uit ik denk het niet

 

Ik vind dat geen duidelijk antwoord, doet mijn twijfels (moet ik het wel doen) verhogen

Wie met " volgens mij" antwoord weet het gewoon niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden