Ga naar inhoud
  • 0

Schokkerig optrekken bij schakelen


deejaykb

Vraag

Hallo,

 

Ik heb mijn Passat 2.0 FSI (3C) nu zo'n 1,5 jaar en sinds enige maanden heb ik het volgende probleem:

 

Bij het schakelen van de 1e naar de 2e en van de 2e naar de 3e versnelling (van mijn 6-bak), schokt de auto kort. Dit lijkt erop dat je niet genoeg de koppeling op laat komen of juist te snel, oftewel dat je niet kan rijden :)

Het schokken is niet merkbaar bij hogere versnellingen. Ik dacht zelf aan iets in de koppeling, versnellingsbak of misschien tot in de motor zelf.

Bij 2 verschillende garages is dit onderzocht. De eerste heeft aangegeven dat het niet erg genoeg is. De tweede is aan de slag gegaan met software-updates, opnieuw inleren van de motor etc. Er zijn geen onderdelen vervangen.

 

Ik wil heel graag dat er iets aan gebeurt, want mijn garantie (Voorkeurselectie) loopt nog tot feb 2012.

Iemand een idee?

 

Thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit schokkerige effect heb ik soms ook en komt volgens mij door dat als je gaat optrekken je in het begin met een slippende koppeling rijd, je gaat dan meer gas geven en de turbo komt bij en de motor gaat meer vermogen leveren (je rijdt nog met gedeeltelijk slippende koppeling) je laat de koppeling dan helemaal oppakken waardoor je dan een schokje voelt. Dit is in de 2e versnelling ook te reproduceren. Het is te voorkomen door je koppeling sneller (voor het turbo aangrijppunt) op te laten komen. Dit is mijn ervaring met de schokjes, bij jou kan het natuurlijk heel ergens anders mee te maken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, nu bijna een maand later is er nog niks aan gebeurd. M de Koning in Capelle a/d IJssel is mijn vaste dealer, maar ze zeggen dat ze niet exact weten wat het probleem is en willen eerst een andere 2.0 FSI in huis hebben om het probleem te onderzoeken. Daar wacht ik nu al meer dan een maand op. Wat vinden jullie hier van? Iemand nog een idee wat dit kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb laatst mijn LMM vervangen. Mijn auto pakte heel langzaam op na het overschakelen en dat gaf me dan weer het gevoel dat ik anders moest koppelen.

 

Na het vervangen van mijn LMM pakt de auto veel directer op (kan nog beter, maar t is een begin...). Misschien dat dit bij jou ook aan de hand is? Dat het lijkt alsof de auto raar op pakt, maar dat de motor eigenlijk reageerd op verdeerde waarden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt allen, zeker ook reyhyper!

M'n auto is vorige week naar M de Koning in Capelle a/d IJssel geweest. Nadat ze nog een paar keer in de auto gereden hadden, viel het probleem ze toch wel op. Daarom zijn ze aan de slag gegaan en hebben ze het dubbel vliegwiel vervangen en meteen ook een koppelingsset gemonteerd.

Het probleem is daarmee behoorlijk afgenomen, maar helemaal weg is het nog niet. Zeker bij schakelen van 1 naar 2 merk je nog wel wat schokkerigs. Maar of dat nou in koppeling, versnellingsbak, motorafstelling of whatever zit...geen idee...

Daarom was ik juist zo benieuwd of mensen met een 2.0 FSI dat ook opmerken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden