Ga naar inhoud
  • 0

brandstofpomp defect?


Passatnijmegen

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Vanavond rijd mijn vrouw weg met onze 1.9 tdi passat (mei 2006, 127k km). Ze rijd een drempel op. De auto slaat af en is met geen mogelijkheid meer te aan de praat te krijgen.

 

Nu heb ik alle zekeringen gechecked, ook al staat in het boekje niet welke zekering van de brandstofpomp is.

Daarna heb ik alle apparaten uitgeschakeld (airco, rns enz.) zodat ik kon luisteren of de brandstofpomp nog wel liep.

 

Zette de auto op contact en hoorde verder niks. Hoor alleen een relais "inslaan".

 

Nu lees ik allerlei "spookverhalen" over de pomp op de nokkenas en brandstof bij de olie of vice versa.

Ook lees ik dat de auto wel zou moeten kunnen lopen als de pomp in de tank defect is.

dit doet ie dus niet.

 

Wat denken jullie dat er aan de hand is? graag tips......

 

Alvast bedankt.

 

een gefrustreerde passat rijder (die nu even niet rijdt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

BKP 276.000 km

 

afgelopen zaterdag tankpomp en 1 x verstuiver kaputt. (2e verstuiver bij deze auto) Volgens ANWB alleen brandstofpomp, bleek later na vervanging pomp dat ie nog niet liep, na lang zoeken bleek verstuiver ook te zijn overleden..

 

 

Aangezien de dealer mij alleen nog hard voorbij ziet rijden (als ie rijdt..) heb ik 'm laten maken bij universele garage.

 

Vervangen: brandstofpomp, verstuiver en kabelboom, 1023 euries..

 

(edit verkeerde topic!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de brandstof pomp van de 1.8 tsi maakt een hoog piep geluid en bij een koude start start de auto pas na een seconde of 20-30.

eenmaal mee gereden start de motor gewoon goed. Iemand een idee? heeft dit met elkaar te maken of moet ik denken toch aan wat anders. de garage wijst naar de ecu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou weer 500 euro armer :(

Ik vroeg aan de garagist hoe dit kwam, hij vroeg of ik wel regelmatig door rij als het lampje brandt om te gaan tanken. Ik vertelde hem dat ik dat wel regelmatig doe, dus doorrijden tot de reikwijdte de 0 had bereikt.

Hij zei dat dit de levensduur van de brandstofpomp verkort.

Ik weet niet of jullie het hier mee eens zijn maar ik ga zijn advies volgen en meteen of alvorens het lampje gaat branden al gaan tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden