Ga naar inhoud

Wat voor trekhaak op 3C variant highline executive


wiseguy

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt om een passat 3C variant highline met 135000 op de teller te kopen.

Er zit echt alles op en aan, alleen ontbreekt een trekhaak.

 

De verkoper geeft aan dat er een afneembare trekhaak onder moet i.v.m. de parkeersensoren.

Nou heb ik zelf een octavia gereden met parkeersensoren in de achterbumper en daar heb ik destijds gewoon een vaste trekhaak onder laten monteren en dat werkte gewoon naar behoren.

 

Klopt het verhaal van de verkoper en moet er idd een afneembare trekhaak onder of kan het ook een vaste haak zijn?

De kabelboom moet in ieder geval werken met het canbus systeem had ik begrepen.... Daar zitten dan ook de voornaamste kosten in is mij verteld...

 

Iemand hier ervaringen met het plaatsen van een trekhaak? Zal toch wel? Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan gewoon een vaste trekhaak onder. Ja de kabelboom kan meer kosten dan de trekhaak zelf.

Als je het zelf gaat monteren dan zou ik een trekhaak op ebay.de kopen.

Een afneembare westfalia incl. kabelboom is daar bijna nog goedkoper als een vaste hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan via mijn zwager tegen inkoop + 5% aan onderdelen komen, dus die trekhaak komt er ook wel..... overigens wil ik gewoon een vaste trekhaak.... heb nu een afneembare op mijn Mondeo zitten en die is alleen er af geweest tijdens de koop om te demonstreren hoe het werkte.... daarna er terug onder gezet en hij is er niet meer af gekomen.... :-) Een vaste trekhaak biedt overigens ook een goede bescherming voor achterop knallend verkeer weet ik uit ervaring en dus sindsdien gewoon een trekhaak op mijn auto laten zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met parkeersensoren kan er inderdaad gewoon een vaste trekhaak onder, kabelboom met trailermodule is duurder dan de trekhaak zelf, samen denk ik zo rond de 300 euro, wanneer je hem zelf monteert moet je wel weten waar je aan begint, de hele kunstof achterzijde moet eraf en de linker binnenbekleding naar voren toe.

Wanneer je het voor de 1e keer bij deze Passat doet dan ben je voor de trekhaak 2 uur aan het sleutelen en de kabelboom trekken en aansluiten zo'n 3 uur. Trek er maar een zaterdag voor uit.

post-10228-1423826110,2279_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info Willem. Gelukkig onderhoudt die zwager waar ik het net over had ook onze auto's en dat kan hij doen bij een kennis van hem met een eigen bedrijf in APK en onderhoud van personen auto's.... bovendien is er ook altijd een monteur (weer een andere kennis/vriend van mijn zwager) van dat bedrijf bij aanwezig om te voorkomen dat het aantal uren uit de klauwen loopt.... :-)

 

Dus dat zal wel goed komen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja.... daar heb je een all risks verzekering voor.....

 

Bovendien gaat mijn gezondheid (en die van mijn vrouw en kids) vóór een krom chassis.....

En mét een trekhaak komt een auto minder ver naar binnen dan zónder trekhaak erop.... :-)

 

@ATS: Ik rijd altijd met een trekhaak eronder ja..... ik vind het op een station niet misstaan en bovendien heb ik er vaak een fietsdrager op zitten of gebruik ik idd geregeld een aanhanger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had voor €400,- hier (http://www.bm-onderdelenshop.nl/) een afneembare met 13 polige kabel gekocht. Komt alleen nog een onderlip met luikje bij, die ze ook kunnen leveren. Na 2,5 jaar verkocht voor iets van €250,-.

 

Monteren is te doen, maar ik sluit me wel aan bij Willem nunspeet. Bij de 3BG had ik het in 2 tot 3 uur voor elkaar, maar dit was een flinke puzzel. In de kennisbank kan je wel het nodige terug vinden. Zoals bijvoorbeeld je achterlichten uitbouwen, anders krijg je de bumper er nooit af.

 

Programmeren heb ik bij de dealer laten doen, maar daar waren ze niet zo goed in.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat als je een te harde tik op je trekhaak krijgt, je chassis krom kan slaan door de klap... Dan is je auto total loss...

 

Wanneer je trekhaak monteert moet je stalen balk achter de kunstofbumper verwijderen, de balk van de trekhaak komt hiervoor in de plaats. Op het oog lijkt de fabrieks gemonteerde stalen balk steviger dan de trekhaakbalk. Ik neem aan dat er over nagedacht is en dat er iet zomaar een type goedkeuring voor is gegeven.

Of ie met een trekhaak bij een klap eerder total loss is dan zonder??? ik weet het niet.

Ook mij maakt het niks uit als ie total loss is, als de inzittenden maar niks mankeren.

Los van de waslijst met kinderziekten die de 3C heeft heb ik wel vertrouwen in de veiligheid, hoop hier echter nooit achter te komen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden