Ga naar inhoud
  • 0

HULP bij plaatsen gti stuur in passat 3c


menno1978

Vraag

Heren,

 

Zojuist aangemeld op dit forum, omdat ik volgens mij met een probleem zit.

 

Recent heb ik een vw golf 6 gti stuur met MF gekocht als nieuw van een particulier om in mijn passat 3c comfortline uit 2006 te plaatsen. Het onderdeelnummer van het stuur is: 1k8419091t, Productie Datum: 25-05-2011. In mijn passat heb ik momenteel een 4-spaaks stuur zonder MF.

Nu ben ik bij een vw/audi expert geweest in Nootdorp en hij heeft uitgelezen dat mijn stuurregel module te coderen is voor multifunctionaliteit. Dat is volgens hem dus geen probleem.

Het probleem is dat mijn oude airbag 2 ontstekingen met 1 gele stekker heeft en de nieuwe airbag 1 ontsteking met vrijwel dezelfde gele stekker. Helaas past deze niet in de sleepring van mijn auto en is de positie van de kabeltjes in beide stekkers totaal anders. De monteur heeft gezegd dat mijn sleepring moet worden vervangen door waarschijnlijk een golf 6 sleepring. Hier heeft de monteur naar gezocht, maar hij vond 6 verschillende sleepringen met prijzen tussen 59-190 euro. Hij weet niet hoe hij moet uitzoeken welke sleepring werkt. Hij vraagt zich überhaupt af een golf sleepring met de elektronika van een passat 3c communiceert. En even uitproberen wordt een duur grapje. Ik heb nu al 120 euro aan uurloon betaald zonder een stap verder te zijn, behalve te weten dat mijn sleepring moet worden vervangen.

 

Dus als iemand hier ervaring en verstand van heeft, heel graag je hulp!!

 

Mvgr, Menno van Lummel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik neem aan dat je een groot display in je tellerklok hebt?

Er is een kans dat je met de knoppen op je stuur niet alle menu mogelijkheden kan bedienen.

Ik had het zelfde probleem en heb de stuurkolom schakelaar ook moeten vervangen voor een nieuwer model.

Je kan Dreke eens een PM sturen misschien heeft hij nog onderdelen liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inderdaad een groot display. Maar ik vind het geen probleem als niet alle functies het doen. Zolang de airbag en de claxon het maar doen. Is nl. ook wettelijk verplicht. Maar hoe kan ik Dreke een bericht sturen. Ben net nieuw op dit forum, dus vandaar. Mar is het verder bij jou wel gelutk? je had ook een soortgelijk stuur in je passat 3c geplaatst? Ik ga binnenkort ook naar vag-parts die hier naar horen zeggen veel ervaring mee hebben. Hoor het graag. Gr, Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je hoeft je sleepring niet te vervangen.. alleen de stuurdoos de onderstaande stuurdozen werken(kosten circa 100 eurie op ebay als ze dr al zijn):

- 3C0-953-549-B

 

- 3C0-953-549-E

 

- 3C0-953-549-K

 

- 3C0-953-549-M

 

- 3C0-953-549-P

 

- 3C0-953-549-AC

 

- 3C0-953-549-AE

 

- 3C0-953-549-AF

 

- 3C0-953-549-AJ *

 

- 3C0-953-549-AK

 

verder gaan alle knoppen op het stuur niet werken de return toest doet niets alleen in het telefoon menu... verder gaat de links en rechts toets aan de linker kant van het stuur ook niet werken... en de toets met de microfoon dr op doet het niet....wat betreft de airbag daar kun je een weerstand tussen plaatsen... je had een vierspaak stuur erin zitten zeker....

 

Voor de airbag heb je een weerstandje van 3.3 ohm nodig die dr tussen moet

post-12502-1423826100,5253_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie net je foto, maar is dit nu een groot of klein display tussen je km- en toerenteller? Ik heb nl. zojuist een afspraak gemaakt bij vag-parts en die vroegen hier ook naar. Ze zeggen dat het stuur te plaatsen is met een andere sleepring (is nl. nodig voor de airbag, aangezien mijn oude airbag 2 ontstekingen heeft en de nieuwe gti airabg 1 ontsteking) en een andere stuur module. Zij gaan alles plaatsen voor me, maar gaat wel zo'n 3oo euro extra kosten. balen, want de verkooster zei dat dit allemaal niet nodig was, maar zoals jij zegt knutselen met werstandjes. Hier heb ik alleen niet zo'n zin in. Liever dan wat extra geld voor een slepring.

Graag je reactie.

Wel plezant trouwens zo'n forum!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ook de ombouw van 4 spaak zonder stuurwielbediening naar 3 spaak 2010 stuur met MFL samen met Dreke gedaan,

hierbij heb ik geluk gehad om een volledige set aan te kunnen kopen,

dus de nieuwe stuurelektronica, sleepring en hendels

 

deze heb ik erin zitten nu

stuurdoos Nummer Steuerteil: 3C0 953 549 AJ

hendels : 3C9 953 507 CR, 3C9 953 513 AL

en sleepring : 3C0 959 653 B

Wel hebben we een weerstand moeten plaatsen om de dubbele ontsteking te omzeilen verder gewoon plug and enjoy.

Erna is er wel nog wat afregel en codeerwerk.

Stuurhoeksensor enz moeten terug "gecalibreerd" worden..

 

Verder is bij mij alles werkende, Dreke hier heeft ook de ombouw gedaan maar dan naar GTI stuur

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=105&t=37518&hilit=gti+stuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi bedankt weer voor je respons. Maar waarom had je nieuwe hendels nodig? Zelf heb ik er cruise-control op zitten. En die weerstand hoeft toch niet, omdat je de juste sleepring hebt? Maar je had nog niet geantwoord m.b.t. het groot/kelin display??

Zelf wordt er dus een golf 6 gti stuur geplaatst uit 2011. Denk je dan dat ik dezelfde module en sleering als jij nodig hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

omdat de hendel van de ruitenwisser normaal de bediening doet. als je die verandert naar i zonder knop heb je mischien kans dat het gaat werken... ik zal voor de weerstand gaan aangezien dat een mooi stuk goedkoper is.. dit is een groot scherm.. de knoppen gaan waarschijnlijk niet allemaal werken met een rood mfa....

 

vind het wel een bak geld als je bedenkt dat ik in nog geen halfuur klaar was....

en ik weet ook niet zeker of je airbagregelapperaat het wel zo leuk vind 1 onsteking ipv 2 teminste dat is mij vertelt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar de euro 300 is wel inclusief de onderdelen. Sleepring kost ongeveer 60 euro, module rnd de 175 euro en een nieuw kabeltje voor de airbag (zei de man van vag-parts) ongever 40 euro en dan nog een uur ofzo aan loon. Dus wordt wat meer dan 300 bereken ik net.

Ik heb inderdaad hetzlefde rode MFD, dus je denkt dat niet alles dan gaat werken? In ieder geval bij jou niet. maar je claxon en airbag zijn wel door de test gekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee ik heb een airbag storing(maar dat komt omdat ik te lui ben om dr een weerstand tussen te zetten moet binnenkort ff)... ik vind het een hoop geld maar ja je kunt ook ff zoeken op ebay of je daar nog wat vind... en als je al een weertand plaats heb je alweer 60euro voor de sleepring en 40 euro voor het kabeltje in de zak... daar kun je op ebay weer een stuurdoos voor kopen http://cgi.ebay.nl/VW-Passat-3C-Lenkrad ... 5199f36978

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar heb je wel gelijk in, maar als je er een weerstand tussen doet weet ik niet of dit wel door de keuring gaat komen. je bent dan toch wel een betje aan het knutselen? En ik speel alles liever safe en doe het op de formele manier zodat ik later de auto zonder problemen kan verkopen 9over een paar jaar pas). maar vag-parts is toch een goed bedrif om dit te laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat je zegt klinkt wel logisch, maar als ik die onderdelen laat plaatsen, en sommige MF functies op het stuur doen het niet is er tenminste alles aan gedaan om het werkende te krijgen. Dan hoef ik me niet af te vragen of na het plaatsen van dat weerstandje en functies doen het niet of het niet verstandig is om dan alsnog de onderdelen te vervangen. En eerlijk gezegd doet vag parts dit ook niet. Gr, Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was welgeteld 90 euro kwijt aan hendel, sleepring en stuurelektronica.

werkuren om te plaatsen bij Dreke weet ik zo niet meer wat ik gegeven heb maar was zeker niet meer dan 100eur.

De weerstand die geplaatst wordt ziet geen kan die er niks van kent en hij moet al de stuurdoos gaan openen om te zien dat er een weerstand is bijgesoldeerd, dus ik denk niet dat keuring al stuurdozen gaat openen om te kijken of alles in orde is.

Maar denk gewoon dat het nu nog nutteloos is hier verder te discussiëren over weerstand of niet of wat wel gaat werken of niet. De TS heeft volgens mijn al volledig zijn zinnen gezet op vag parts dus ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine aanvulling nog; ik heb informatie bij drie verschillende vw experts (monteurs die voor zichzelf zijn begonnen, maar jaren bij een vw/audi dealer hebben gewerkt; in Nootdorp, Voorschoten en Zoetermeer) en allen zeggen het niet zeker te weten welke onderdelen ze precies moeten bestellen en het maar proberen wordt.

Maar ik hoor toch nog graag of die zekere Dreke toch nog kan adviseren en eventueel kan helpen zodat ik toch niet naar vag-parts hoef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet in ieder geval een andere stuurdoos hebben, een weerstand voor airbag.. dan ben je al een heel eind en mischien een andere ruitenwisser hendel zonder knop... denk dat je dat voor minder dan 300 euro allemaal wel hebt en dan kan 1 van die vw experts het wel inbouwen :).... en dreke is met vakantie heb ik ergens gelezen viewtopic.php?f=113&t=40496&start=45 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden