Ga naar inhoud
  • 0

HULP bij plaatsen gti stuur in passat 3c


menno1978

Vraag

Heren,

 

Zojuist aangemeld op dit forum, omdat ik volgens mij met een probleem zit.

 

Recent heb ik een vw golf 6 gti stuur met MF gekocht als nieuw van een particulier om in mijn passat 3c comfortline uit 2006 te plaatsen. Het onderdeelnummer van het stuur is: 1k8419091t, Productie Datum: 25-05-2011. In mijn passat heb ik momenteel een 4-spaaks stuur zonder MF.

Nu ben ik bij een vw/audi expert geweest in Nootdorp en hij heeft uitgelezen dat mijn stuurregel module te coderen is voor multifunctionaliteit. Dat is volgens hem dus geen probleem.

Het probleem is dat mijn oude airbag 2 ontstekingen met 1 gele stekker heeft en de nieuwe airbag 1 ontsteking met vrijwel dezelfde gele stekker. Helaas past deze niet in de sleepring van mijn auto en is de positie van de kabeltjes in beide stekkers totaal anders. De monteur heeft gezegd dat mijn sleepring moet worden vervangen door waarschijnlijk een golf 6 sleepring. Hier heeft de monteur naar gezocht, maar hij vond 6 verschillende sleepringen met prijzen tussen 59-190 euro. Hij weet niet hoe hij moet uitzoeken welke sleepring werkt. Hij vraagt zich überhaupt af een golf sleepring met de elektronika van een passat 3c communiceert. En even uitproberen wordt een duur grapje. Ik heb nu al 120 euro aan uurloon betaald zonder een stap verder te zijn, behalve te weten dat mijn sleepring moet worden vervangen.

 

Dus als iemand hier ervaring en verstand van heeft, heel graag je hulp!!

 

Mvgr, Menno van Lummel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
volgens mij ook en ik heb met de keuring ook nog nooit meegemaakt dat de airbag druit gehaald wordt om te kijken of dr een weerstand tussen zit :)

vind het alleen zonde dat dr zoveel geld uitgegeven wordt wat simpel ook zelf gedaan kan worden

 

Bij mij zit de weerstand direct op de printplaat van de stuurdoos gesoldeerd, daar zie je echt niks van of je moet de stuurdoos al gaan openmaken. Als je de airbag eruit hebt zie je dat niet, daarvoor moeten al de omhulsels van de stuurkolom er al vanaf gehaald worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Dit bericht ter afsluiting van mijn onderwerp 'gti stuur plaatsen in passat 3c 2006'.

 

Vorige week ben ik toch bij VAG-parts in Halsteren (Zeeland) geweest en ibij voorbaat dachten ze al problemen te krijgen met de airbag (ik ging nl van een dubbele ontsteking naar een enkele ontstekin). In eerste instantie hebben ze gelijk de sleepring (vervangen naar een B versie) en stuurmodule (vervangen naar een AH versie) vervangen. Het probleem met de airbag bleef bestaan; er bleef een foutmelding airbag bestaan die ze niet wegkregen met hercoderen. Uiteindelijk hebben ze een extra weerstand in de airbagstekker (en dus niet in de stuurregelmodule) geplaats om de tweede airbagontsteking te simuleren. Dit werkte gelukkig prima. Na een proefrit geen foutmelding. Mijn FIS gaf door het vervangen van de stuurregelmodule ook een geheel menu aan, waar ik nu zelf instelling kan veranderen (zoals tijdinstelling coming & leaving home functie, slotfunctie deuren ed.) en nu ook het audio menu in kon zien (dus zenders ed.). De functies op het stuur werken ook allemaal (geen uitzonderingen!).

Ik ben dus zeer tevreden over wat ze hebben gedaan. Kost wel wat meer, omdat ze enkel met originele en nieuwe onderdelen werken; de sleepring en module kwam ook rechtstreeks bij de vw dealer om de hoek vandaan en er zit dus ook garantie op.

 

Groeten, Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal vanavond even op de factuur kijken welke onderdeelnummers ze hebben gebruikt bij Vag-parts. Misschien heb jij een andere versie van de module geplaatst. Ik heb er zlef niet veel verstaand van, vandaar dat ik naar een professioneel bedrijf ben gegaan waar ik ook garantie heb gekregen. De mensen bij vag-parts kunnen dit voor vrijwel elke vw voor elkaar krijgen, dus misschien kun je ze gewoon eens een keer bellen voor advies.

Maar een zekere Dreke op dit forum heeft er ook veel verstand van. Maar hij woont geloof ik in Belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Natuurlijk... Ik werk ook alleen met originele onderdelen. Bij mij had je je stuur + alle onderdelen ingebouwd aan 420 euro gehad.... (Stuur,airbag, airbagbekabeling, sleepring, stuurkolomelectronica, codering, inleren stuurhoek enz....plaatsen van een weerstand ook nog inbegrepen) had je nog een ritje gekost naar een mooie streek in Belgie en een uurtje werk...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee maar ik kan dat wel , heb vandaag net op google street vieuw een mooie passat zien staan hier in de buur

oh eerlijk dat had ik nie gelezen :mrgreen:

tja als je nie kan wachten op dre dan moet het maar geld kosten he , ze hebben je daar ferm afgezet bij die garage denk ik

ze hebben je nochtans de pap in de mond geduwd

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wacht toch maar even tot dre reageert of gij aan eerlijke RNS systemen jah komen. Ik wil geen gestolen systeem. Zoals ik al had gezegd is bij een vriend al 5 keer zijn 510 gestolen. Ze onthouden gewoon je adres en komen later weer terug. Hoorde zelfs een verhaal dat de criminelen ip een motorkap hadden geschreven bedankt en tot volgende keer. Moet niet gekker worden.

Greetz, menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden